/ Forside/ Interesser / Hus og have / Vand og VVS / Spørgsmål
10  e.c 2605
Vækst i afløb
Fra : BjornJ
Vist : 1168 gange
200 point
Dato : 06-02-09 09:01

I afløbet fra håndvasken og brugseren er der en vækst der med mellemrum stopper afløbet.
Håndvaskens afløb går til bruserens gulvafløb.
Vi fjerner den med en "gummisut" og har brugt både kautisksoda, afløbsrens og klorin for at slå den ihjel, men den er der stadig.
I huset andre afløb er der ikke noget så den kan ikke stamme fra vandet.
Vi bruger almindelig sæbe.
Er der nogen der har tilsvarende og ved hvad det er?

Bjørn

Kommentar
Fra : transor

Dato : 06-02-09 09:09

Hvad ligner den vækst ?.
Kommer der lys til ?

Er du sikker på at det ikke er almindelig aflejring af kalksæbe ?

Kommentar
Fra : BjornJ

Dato : 06-02-09 09:12

Mørkegrønne ret tykke blade på op til 2- 3 cm i længden.
Der kommer lys ned håndvasken, når prppen står åben og i gulvafløbet igennem risten.

Bjørn

Kommentar
Fra : stilkene

Dato : 06-02-09 10:09

Det eneste afløb vi har, der med mellemrum stopper, er i badeværelset. Der har vi i gulvafløbet en pungvandlås, som aftager vand fra brus og håndvask, -det renser vi mekanisk, i perioder omkring hver 3. uge, og hovedbestanddelen deri er hår, og det bliver vældig fedtet at sæberester.
At dit er grønt, syntes jeg kun må skyldes et bestemt forhold af en art, som i må skylle ud i jeres afløb, og har i mistanke til noget, så prøv at udskifte det med noget andet.
Kunne det måske være noget som i vasker hår i, eller lignende?

Kommentar
Fra : BjornJ

Dato : 06-02-09 10:19

Til stilkene

Vores afløbssystem er opbygget på samme måde som dit
Væksten er i afløbsrøret fra håndvasken til gulvafløbet.
Vi har tænkt i de samme baner som du gør, men kan ikke finde noget i de midler vi bruger de kan skabe væksten.
Og det er da mærkeligt at den ikke dør nær den får det krasse midler.

bjørn

Kommentar
Fra : refi

Dato : 06-02-09 10:27

Blot en sidebemærkning....

Kandu lukker dine spørgsmål IDAG hvis du ikke skynder dig....

3 06-11-08 100 Blækpatroner til Canon i560 (8) Hus og have

4 06-11-08 50 Blækpatroner til Canon i560 (7) Printer

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 06-02-09 10:38

Nede ved gulvafløbet kommer der et rør ovre fra håndvasken.
Stop det hul til (evt. med oppustet ballon)
Nu kan du fylde røret og vasken op med noget der kan rense/dræbe væksten.
(vær forsigtig med kaustisk soda da det kan reagere så kraftigt, at det sprøjter op i hovedet)

Kommentar
Fra : LuffeA

Dato : 06-02-09 16:58

Det kan jo være brøndkarse

Jeg har dog aldrig hørt om så store blade.......

Kommentar
Fra : dr_dem

Dato : 06-02-09 17:37

Citat
Nede ved gulvafløbet kommer der et rør ovre fra håndvasken.
Stop det hul til (evt. med oppustet ballon)
Nu kan du fylde røret og vasken op med noget der kan rense/dræbe væksten.
(vær forsigtig med kaustisk soda da det kan reagere så kraftigt, at det sprøjter op i hovedet)

Det gør ondt når blikkenslageren kommer og stikker sine fingre op i afløbet

Det er kun sæbe rester, tror de bader og vasker sig meget, måske vasker en lillesmule tøj i håndvasken det fylder alt sammen

Kommentar
Fra : transor

Dato : 06-02-09 18:59

Hvis det virkelig er en grøn vækst vil den ø hvis du dækker af og holder al lys ude . Du kan også stoppe røret så fortyndet klorin, kan stå der en halv times tid. det holder ingen levende plante til.

Kommentar
Fra : Gasmanden2

Dato : 10-02-09 19:30

Hejsa

Hvis det er en plante, hvad så med at give den en smule PLANTEGIFT istedet for RENGØRINGSMIDDEL.........

Kun en tanke....

Gasmande2

Kommentar
Fra : BjornJ

Dato : 10-02-09 21:55

Til gasmanden2
Ja det er da en ide, men plantegift er ikke noget vi bruger i det daglige. måske kan jeg rede mig lidt hos nogle der går ind for det.

Jeg lader spørgsmålet stå for jeg venter stadig svar fra nogen der har oplevet det samme.

Bjørn

Kommentar
Fra : LuffeA

Dato : 10-02-09 22:22

Du har set for mange horrorfilm

Kommentar
Fra : stilkene

Dato : 10-02-09 22:34

Kunne det være hamp, der er skaffet af vejen ?

Kommentar
Fra : BjornJ

Dato : 11-02-09 08:44

Det eneste hamp jeg har er treslået og tjæret.

Bjørn

Kommentar
Fra : stilkene

Dato : 11-02-09 08:52

Hvis der var mulighed for du kunne fremvise et billede af det, var det måske en hjælp. Jeg ved ikke om noget udskyllet karsefrø eller lignende havde vækstbetingelser et sådant sted.

Kommentar
Fra : BjornJ

Dato : 11-02-09 14:12

Lige for øjebliket er der ikke så meget at det kan fotograferers. det sidder jo nede i røret og kommer op når jeg bruger gummisutten.
Det er ikke karse, bladene er tykke.
Afløbet bliver kun brugt til afløb fra håndvasken.

Bjørn

Kommentar
Fra : Wondertaker

Dato : 17-02-09 22:59

Måske er det en svamp? Svampevækst slås nemmest ihjel med Atamon.