/ Forside/ Teknologi / Netværk / Andet Netværk / Spørgsmål
10  dk 1610
hjemmenetværk 2 pc xp
Fra : biksemad
Vist : 649 gange
110 point
Dato : 05-02-09 19:55

hej jeg køre trådløs netværk, med en dlink 524 router,nu har jeg købt mig en canon mp 620 trådløs printer og den har jeg installeret på både den stationære og bærbar og det køre fint skal man sætte printeren til deling ? ,det har jeg ikke og det køre fint.

det jeg godt kunne tænke mig var og lave et trådløst hjemmenetværk, men hvordan gøres dette begge computerer køre xp ?

man skal vel gå i guiden netværksinstallation, også når det er trådløst ?

Men hvordan gøres det såpunkt for punkt , nogen der kan forklare mig det og generelt om trådløst hjemmenetværk ?

jeg skulle gerne kunne se det meste på begge maskiner

mvh Biks

Kommentar
Fra : justuniverse

Dato : 05-02-09 20:53

Routeren skal først og fremmest være trådløs (det ser det ud til, at den er), men hver af dine 2 pc-ere skal tilsvarende udstyres med trådløse netkort. Når det er gjort fjerner du netkablerne... og så følger du installationsvejledningerne, der hører til dine trådløse netkort. Så burde det gå næsten af sig selv.

Kommentar
Fra : severino

Dato : 05-02-09 21:25

Læs lige hans oplæg igen justuniverse !!!

Nej du behøver ikke at køre deling af printeren, da du har instaleret printer softwaren på begge maskiner.
Printerdelingen har virkning på den måde at en PC kan få adgang til printeren via en anden PC på netværket, lige som hvis printeren havde været sat direkte til en PC via USB, eller anden metode.

Så dit netværk køre jo fint.
Så er det blot spørgsmål om sikkerhed på dit lokale netværk, så andre udefra, ikke kan misbruge det.

Kommentar
Fra : justuniverse

Dato : 05-02-09 21:58

severino: Jeg var slet ikke klar over, at det var dig, der administrede tråden...
Nuvel. Jeg har skam læst oplægget og valgte at svare på det, der syntes at være det egentlige spørgsmål. Eftersom at spørgeren fortæller, at printeren kører fint med det, han allerede har gjort så jeg ikke nogen grund til at vade i det emne.

Kommentar
Fra : severino

Dato : 05-02-09 22:09

Jamen justuniverse dog.
Det du svare på hans indlæg, har han jo allerede nævnt, at han har og at det fungere.
Så du behøver da ikke at blive fornærmet, bare fordi jeg gør opmærksom på, at du svarer helt hend i skoven!

Kommentar
Fra : severino

Dato : 05-02-09 22:12

Hmmmm
Citat
"Kandu-specifikt":
Accepterer uenigheder, men bliver vred, hvis jeg føler, at jeg bliver hånet eller svinet til. Og så tager jeg til genmæle. (Hvis jeg gider)
Links kan være godt, men specifik forklaring er mere passende.

Kommentar
Fra : justuniverse

Dato : 05-02-09 22:38

Det er rigtigt, at han også skriver, at han har et trådløst netværk. Men senere skriver han
Citat
det jeg godt kunne tænke mig var og lave et trådløst hjemmenetværk, men hvordan gøres dette

ligesom han også skriver
Citat
jeg købt mig en canon mp 620 trådløs printer og den har jeg installeret på både den stationære og bærbar og det køre fint skal man sætte printeren til deling ? ,det har jeg ikke og det køre fint.

Jeg er ikke fornærmet, og føler mig overhovedet ikke svinet til
Jeg prøvede bare at følge tonen.

Men du kan ramme lige så rigtigt, som jeg måske gør. Det er ikke éttydigt, hvad det er, biksemad egentligt spørger efter.

Kommentar
Fra : biksemad

Dato : 06-02-09 06:03

jo jo jeg køre trådløs ,routeren er sat op og køre wpa psk krypteret og printeren køre trådløs da jeg har installeret softwaren på begge maskiner.

det jeg gerne vil vide når jeg går i guiden netværksinstallation i kontrolpanelet , hvordan man får delt harddisk mapper osv ,jeg synes jeg har rodet lidt rundt i det.

ET hjemmenetværk er vel sikret når jeg har sikret i routeren med wpa psk ?

da jeg var inde i guiden netværksinstallation sagde den pludselig at når jeg skulle dele mapper at jeg havde direkte forbindelse til internettet, og det ville de ikke anbefale , jeg tror jeg fik lavet en internet gateway .

Det er vel ikke sådan at så kan ens mapper ses på internettet ?

Det ville være fint hvis der var en det vidste det punkt for punkt i guiden netværksinstallation ?

mvh BIKS

Kommentar
Fra : webnoob

Dato : 06-02-09 08:20

jeg akn kun komme på det her svar. Du HAR et hjemmenetværk, for at kunne se noget på den anden computer end den du sidder ved, så skal du dele dine mapper.

Accepteret svar
Fra : Eyvind

Modtaget 110 point
Dato : 06-02-09 11:14

Hvis du går i hjælp og skriver deling, så kommer der en god forklaring.
Hvis du har diskettedrev kan du bruge en diskette til at lave deling.

Ellers:
H-klik på denne computer > egenskaber > computernavn > skift
Nu kan du skrive et computernavn eks. ole (to comp må ikke ha' det samme navn)
Arbejdsgruppe > dette navn skal være det samme på begge comp.
Der skal ikke stå noget i domæne.

Nu kan du teste ved at > h-klik på en mappe på skrivebordet > vælg deling >
marker [ V ] Del denne mappe på netværket > ANVEND > OK
Nu skulle der gerne vises en hånd under den delte mappe.
Når begge comp. er lavet på denne måde så skulle de kunne se hinandens mapper.

Jeg håber at huske rigtigt

Godkendelse af svar
Fra : biksemad

Dato : 08-02-09 12:58

Tak for svaret Eyvind.