/ Forside/ Teknologi / Internet / Sikkerhed / Spørgsmål
10  molokyle 6481
Google Error...
Fra : justuniverse
Vist : 598 gange
400 point
Dato : 05-02-09 19:19

Nu har jeg brugt en del timer på at søge på internettet. Og gangske rigtigt... en søgning på ovenstående giver ret så mange hits... Det gennemgående, der bliver skrevet om, er, at Google angiveligt på en dårlig dag havde sendt en fejlside til folk med en advarsel om, at deres PC måske var inficeret med virus eller spyware osv... Men jeg har ikke kunnet finde løsning på MIT problem.

Jeg er havnet i den situation, at min browser kommer med en lignende fejlside med kode 404.
Kode
"Google Error Not Found
The requested URL /xxxxxxx/yyyy.asp was not found on this server"

Men ikke med nogen advarsler.

Det gælder i særdeleshed, når jeg forsøger at se hjemmesider for "upgrade" hos Microsoft... så feks denne url: http://v4.windowsupdate.microsoft.com/da/default.asp
eller denne: http://update.microsoft.com/microsoftupdate/v6/default.aspx?ln=da-dk
osv.

Ting, jeg allerede har prøvet:
Jeg HAR tømt cache og div. offline indhold og prøvet igen.
Jeg har prøvet i både InternetExplorer, Firefox og Google Chrome, samme resultat.
Det er ikke min router! (Jeg kan godt fra min bærbare, som er tilsluttet det samme netværk (i øvrigt fast IP)
Jeg HAR prøvet at skifte intern IP på omtalte PC.
Jeg HAR scannet for spyware med både SuperAntispyware, AVG , Spybot Search and Destroy og har i øvrigt Norton Antivirus kørende (og har scannet)

Ud over nævnte side (som tilsyneladende INTET har med Google at gøre i mit tilfælde) er det mig ikke muligt at opdatere via "Automatic Update" det er heller ikke muligt at opdatere diverse spywareprodukter med deres respektive "automatiske" opdateringsmuligheder.

I øvrigt er operativsystemet Windows XP "Home edition, Version 2002" med servicepack 3

Nogen forslag?

Kommentar
Fra : stl_s

Dato : 05-02-09 19:38

Hvis skidtet blokerer i hostsfilen vil dette hjælpe:

Download HostsXpert 4.2 - Hosts File Manager herfra http://www.funkytoad.com/download/HostsXpert.zip

Unzip HostsXpert 4.2 - Hosts File Manager til dit skrivebord
Kør HostsXpert 4.2 - Hosts File Manager fra dit skrivebord
Klik på "File Handling".
Klik på "Restore MS Hosts File".
Klik på OK på Bekræftelse boksen.
Klik på "Make Read Only?"
Klik på X for at forlade programmet.
Genstart computeren.

Prøv så om du kan hente Malwarebytes Antimalware her fra http://www.download.com/3001-8022_4-10804572.html?spi=02c63da387774686fa7b497762247167

Hvis ikke, så sig til, så lægger jeg den op til dig.

Hvis du ikke kan installere den, så omdøb installationsfilen.

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 05-02-09 19:39

smut over til

http://www.malwarecheck.dk/forum/

tilmeld dig gratis og gå i kategorien hijackthis forum - læs vejledningen først og følg den og læg dit spørgsmål i samme kategori

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 05-02-09 19:41

nå ja så kom bjerget til muhammed *G*

Kommentar
Fra : ferik

Dato : 05-02-09 19:42

på tekst TV skrev de ca. lørdag/søndag, at det var menneskelig fejl hos Google, der har givet de mange fejlmellelser

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 05-02-09 19:43

ferik den fejl blev rettet samme dag !

Kommentar
Fra : sokoban

Dato : 05-02-09 21:33

Hvis det er et par dage siden, vil jeg gætte på spyware.
Var selv en tur inde og opdatere min xp, og derefter, var der TOTAL KAOS
på min Google, som jeg også bruger som start side, mens der dukkede op med masser
af ''såkaldte'' forstyrelser op___til ingen gavn.
Plus der var skiftet ud på samtlige af mine indstillinger for nettet.
Plus senere på dagen gik den over til en hjemmeside, jeg aldrig har hørt om.
MEN MED EN MASSE SPAM OG POPUS´ser.
Der dårligt kunne lukkes ned igen.

Godt man bare skal genstarte....??????
Og så er ALT, som før.
http://www.returnilvirtualsystem.com/
http://www.majorgeeks.com/Returnil_Virtual_System_Personal_Edition_d5702.html

Har du været inde hos ADOBE, ???

Kommentar
Fra : justuniverse

Dato : 05-02-09 21:52

Tak for bud indtil videre. Det tager lidt tid at afprøve...

stl_s: Malwares Anti-Malware scanner stadigt, men det var ikke "hosts-filen", der gav problemer.
ferik: Ja, som jeg vist fik nævnt handler en stor del af internettet om netop det, du også fortæller om.
sokoban: RTV testes efter Anti-Malware... Jeg kan ikke lige huske, om jeg for nyligt har været hos Adobe. Hvorfor???

MÆN... jeg er nødt til at gå i seng nu (mens der scannes), og vender tilbage til projektet i morgen aften.

I øvrigt kunne den automatiske "update" til Anti-Malware heller ikke koble på nettet. Det er som om, at der nogen, der lavet foranstaltninger for, at man ikke skal kunne komme videre med sin sikkerhed ...
Jeg ved godt, at nogen kalder mig paranoid... men det er garanteret fordi de ikke kan lide mig...

Kommentar
Fra : granner01

Dato : 05-02-09 22:25

Vi er flere her hvor jeg bor som også kører XP og vi har alle haft problemer med SP3. Problemerne ophørte da vi slettede SP3. Jeg har skrevet om fejlen til microsoft og regner med at de retter den, så jeg regner med snart at kunne downloade den igen.

Og MiritDK inden du flipper ud. Der er mange XP'er der ikke kan arbejde sammen med SP3, at du ved det, og derfor er de nødt til at slette den og vente til senere med at installere den.
Jeg ved ikke hvorfor, men kan microsoft ikke levere noget der duer, så vil jeg ikke have det.

Kommentar
Fra : stl_s

Dato : 05-02-09 23:14

justuniverse, det sker tit at Malwarebytes server bliver blokeret. Når du har scannet færdig, så prøv at opdatere igen. Scan igen, hvis du får opdateret. Du kan godt nøjes med at køre en hurtig scanning. Den finder det samme.

Granner01, SP3 har intet med dette problem at gøre.

Kommentar
Fra : sokoban

Dato : 05-02-09 23:58

Citat
sokoban: RTV testes efter Anti-Malware... Jeg kan ikke lige huske, om jeg for nyligt har været hos Adobe. Hvorfor???

Skal ikke sige det, MEN efter hånden må selv dem der (virusbeskytter)
almindelige brugere, SGU DA snart finde ud af af at Adobe er EN SYNDER
som åbentlyst skal beskyttes af de store virus/ mallware
producenter, eller bare får penge for at holde deres___

AdAware_______skulle ikke være en PIN-kode, BEDRE I-FØLGE STL_S
og deres hjemmeside
MEN er DE `??? MÅSKE kommet på den bedre side___ af listen
IGEN.
Syntes ikke jeg kan se nogen opdateringer des angående.

Ellers skulle deres side opdateres, da den IKKE ligefrem _ fremmer
Virus/ Adware programmers indflydelse på brugerne.
Citat
Jeg ved ikke hvorfor, men kan microsoft ikke levere noget der duer, så vil jeg ikke have det.

__alle vil have skidtet ? så må man også tage fejlene.
MEN_ Adobe og meget andet virker IKKE godt MERE,
efter en opdatering eller 2
Peronligt, FÅR JEG BLÅ SKÆRM
bare for at forsøge på at opdatere Adobe´s producter, da jeg ikke vil have deres spyware
SOM ER GANSKE GRATIS OG U´ANET ÅBNER FOR ANDRE, netforbindelser.

Har advaret mod dette (TIP´s) siden CS3 serien udkom, og de overtog
et andet STORT Firma / Macromedia ?? eller omvendt.

Men aldrig hørt andet end brugere der klager over at når de klikker
på en side eller andet, der indeholder Xér - går deres puter død.

TAK ADOBE_____