/ Forside/ Interesser / Fritid / Biler / Spørgsmål
10  Nordsted1 11856
Garmin Nüvi 710
Fra : diet
Vist : 1707 gange
50 point
Dato : 05-02-09 17:28

Hej

Jeg har købt Garmin Nüvi 710 og har opdateret Europa kort på ekstern 4gb kort men nu siger den at der ikke er en stemme!
Den er på dansk men har ikke stemme hverken på dansk eller andre sprog men den kan godt finde frem til adresser men siger ikke noget.... Hvad gør jeg? Jeg håber ikke at jeg skal opdaterer kortet igen for det tog 7-8 timer :(

Har I nogen gode ideer til jeg kan få det til at funke?

Kommentar
Fra : CarstenGP

Dato : 05-02-09 17:35

Har du prøvet at køre webupdate og se om der skulle være en stemmeopdatering?

Kommentar
Fra : diet

Dato : 05-02-09 17:37

Hvordan gør man lige det?

Kommentar
Fra : CarstenGP

Dato : 05-02-09 18:10

når du installerer kort-opdateringen får du nok et link i startmenuen (under garmin)

Ellers kan den hentes her:
http://www.garmin.dk/products/downloads/5/13905/

Accepteret svar
Fra : hawaii7

Modtaget 50 point
Dato : 05-02-09 18:30

Når du opdaterer en Garmin er stemmen væk bagefter.
Du skal på nettet og hente en opdatering for at få stemmen frem igen. Jeg havde fat i Garmin da min heller ikke sagde noget. Nu bruger jeg normalt ikke talen til noget, da den står pålydløs. det er irriterende at høre på.

hawaii7

Kommentar
Fra : gwh

Dato : 05-02-09 19:35

Hej Vil det sige ,at jeg skal holde mig fra, at opdaterer min Garmin 200, jeg har ellers lige købt pc. kabel, jeg tør da ikke, hvis der ikke er "stemme" på bagefter, eller misforstår jeg jer ?
Mvh. gwh.

Kommentar
Fra : CarstenGP

Dato : 05-02-09 20:12

GWH: Nej, du skal bare MULIGVIS opdatere softwaren efter kortopdatering.
Hvis du opdaterer kort, kan du jo også typisk kun opdatere til flash-kort.
Skulle du få problemer bagefter, kan du jo bare tage kortet ud.

Kommentar
Fra : diet

Dato : 05-02-09 20:18

Jeg skal lige høre

Jeg har skandinavisk kort på GPS´en og Europakort på SD kort hvor bliver stemmen lageret?

Skal kort være i eller ud?

Kommentar
Fra : CarstenGP

Dato : 05-02-09 21:12

diet - du skal nok aktivere dit europa-kort og deaktivere dit skandinavien-kort før du kan se en forskel. Det gør du i menuen under kort-info

Godkendelse af svar
Fra : diet

Dato : 16-04-09 12:35

Tak for svaret hawaii7.