/ Forside/ Teknologi / Operativsystemer / MS Windows / Spørgsmål
10  pallebhan.. 24310
Vista og fysiske ram
Fra : tadeo
Vist : 669 gange
100 point
Dato : 05-02-09 15:54

Har en PC med Vista 32 bit, efter at have opgraderet til 4 GB ram, der var 2 GB tidligere,
kom jeg ofte ud for en blå skærm og genstart.
Så fjernede jeg de nye ram, alt blev normalt.
En bekendt fortalte mig at Vista havde svært ved at håndtere mange ram.

Så er spørgsmålet, har Vista svært ved det?, og i så fald, kan 64 bit Vista det?

Mvh tadeo

Kommentar
Fra : bentjuul

Dato : 05-02-09 16:10

Næh jeg kører 32 bit og har 2x2GB = 4GB og det kører aldeles glimrende.

Er rammen den samme ? Der kan jo også være en fejl i din nye ram.

Accepteret svar
Fra : Tordenkalven

Modtaget 110 point
Dato : 05-02-09 16:11

Vista bruger mange RAM og 4 GB RAM er fint og max til 32 bit

tror måske mere det er dine RAM der ikke er precis de samme som sidder deri i forvejen

så de ikke arbejder rigtigt sammen med dem der var i maskinen

henrik

Kommentar
Fra : tadeo

Dato : 05-02-09 16:13

Ram er nøjagtig de samme, der kan være fejl, men de er/var registreret i systemet uden fejl

Kommentar
Fra : Tordenkalven

Dato : 05-02-09 16:15

Du kunne jo PRØVE alene at køre med de nye RAM og se om de så fungerer alene

Kommentar
Fra : tadeo

Dato : 05-02-09 16:16

Fabrikat er ikke de samme, men det er 667 mhz kingston

Kommentar
Fra : granner01

Dato : 05-02-09 16:22

Selv om de er nøjagtig ens, så kan de godt være defekte. Så prøv kun med de nye i.

Kommentar
Fra : tadeo

Dato : 05-02-09 16:29

Det er rigtigt, men jeg har hørt i forbindelse med køb af en ny PC. hvor jeg omtalte dette problem,
det kunne også være strømforsyningen, den er kun på 300watt,
jeg har fjernet en hdd fra omtalte pc, sat i min nye

Kommentar
Fra : tadeo

Dato : 05-02-09 16:39

Jeg afprøver de nye ram, det bliver nu ikke i dag.

Kommentar
Fra : granner01

Dato : 05-02-09 16:56

Og så skulle du overveje om du ikke skal have mindst 600w i din maskine. Det gør underværker at have strøm nok.

Kommentar
Fra : tadeo

Dato : 05-02-09 17:05

Jeg overvejer det hele

Kommentar
Fra : bruuno117

Dato : 05-02-09 18:34

Nu er det jo ikke fordi at en ekstra klods ram gør det vilde ved strømforbruget, så jeg vil nok mene at 600w er overkill i de fleste tilfælde, med mindre man kører den vilde gaming rig stil. Men nu ved jeg jo heller ikke hvad du har kørende i din maskine.

Kommentar
Fra : tadeo

Dato : 08-02-09 08:56

Har nu prøvet at bytte ram, de nye virker perfekt, strømforsyning vil jeg ikke skifte,
jeg kører videre med 2 GB ram.

Godkendelse af svar
Fra : tadeo

Dato : 08-02-09 09:00

Tak for svaret Tordenkalven.

Vista bruger mange ram som du skriver, jeg vil nu ikke ofre flere penge på den PC.

Vil afvente når den nye 7´r kommer i handelen.

Mvh
tadeo

Kommentar
Fra : Tordenkalven

Dato : 08-02-09 10:27

Selv tak

er nu meget tilfreds med Vista, men den kræver mange RAM

Håber ikke 7 eren skuffer med de store forventninger der er til den

dem der brokker sig mest over vista er dem der ikke har prøvet Vista

God solsøndag