/ Forside/ Interesser / Hus og have / Andet hus og have / Spørgsmål
10  Stouenberg 3232
Eksploderet brusekabine
Fra : snerose
Vist : 746 gange
100 point
Dato : 05-02-09 06:25

Forleden morgen lød der et kæmpemæssigt eksplosionsagtigt brag i vores hus.
Det viste sig, at den ene glasdør i vores brusekabine var eksploloderet. Der var millionvis af glasskår over det hele - ja, gulvet på badeværelset var totalt dækket af glasskår. Kraften var så stor, at skårene var røget ud i entreen og videre ind i soverværelset.

Jeg tør slet ikke at tænke på, hvad der kunne være sket, hvis der havde være nogen derude.
Spørgsmålet er nu:
Hvem skal sørge for en ny brusekabine (vi bor til leje)? Er det ikke udlejeren?
Jeg tænker på, at der jo har været noget galt med glasset og en brusekabine hører vel til det faste inventar, ligesom hvis komfuret går i stykker, er det jo udlejeren, der skal sørge for en reparation.

Kommentar
Fra : Nordsted1

Dato : 05-02-09 07:16

Er en brusekabine fast inventar, eller er det en tidligere lejer der har opsat den??

Hvis den tidligere ejer har opsat den og den er godkendt ved fraflytning, eller er det en alm. installation i lejemålet er det udlejer der hæfter for den

Er det hos en privat udlejer, så læs i din lejekontrakt, om hvad er står under alm. vedligeholdelse

Er udlejer genstridig, ville jeg spørge - Lejernes lands organisation-

Kommentar
Fra : Nordsted1

Dato : 05-02-09 07:17

Håber du forstår hvad jeg skrev, for det blev da noget rodet

Kommentar
Fra : snerose

Dato : 05-02-09 07:42

Kabinen hører med til boligen og er opsat af udlejeren, men udlejeren er gået konkurs, så der er en administrtor indtil man finder en køber, så situationene er lidt besværlig...

Kommentar
Fra : Nordsted1

Dato : 05-02-09 08:09

Så kan i da heller ikke blive mere uheldige!!

Hvad siger administrator.... kan i få dækket en kvittering,hvis i selv lægger ud??

Prøv at ringe til LLO, og hør om de har nogen erfaring på området

http://www.lejerneslo.dk/

Kommentar
Fra : alka

Dato : 05-02-09 08:14

Hør administartor, om de har glasforskring på ejendomme, så kan du måske komme igennem på den måde. Det er under alle omstændigheder en udlejers udgift, men i din situation, så forhør dig hos administratoren.

Kommentar
Fra : snerose

Dato : 05-02-09 08:19

Vi har sendt dem en mail med billeder af badeværelset i dag, men der går nok noget tid, inden vi hører fra dem, for de har mange boliger, som de skal adminstrere udover deres egne.

Det ville bare være rart at være sikker i sin sag. LLO giver jeg desværre ikke så meget for, for vi har før haft problemer, og der fik vi ikke hjælp til at komme videre, men det er måske ændret, for det er mange år siden. Dengang var det ældre, frivillige personer, der varetog henvendelserne og der skete desværre så meget, for ingen vidste rigtig hvad hinanden sagde, så der var mange meninger om samme sag.

Men ja, vi er bare rigtig uheldige

Kommentar
Fra : Nordsted1

Dato : 05-02-09 08:42

Der er desværre ingen her på kandu, som kan give dig et helt præcist svar, i den nuværende

situation...Det er udlejers udgift, men når der pt. ikke er nogen, så er administrator den

nærmeste, du kan spørge om hjælp.

Prøv at ringe til LLO, tingene kan have ændret sig, siden du sidst var i kontakt med dem

Kommentar
Fra : snerose

Dato : 05-02-09 08:48

Ja, vi må jo se.... Tusind tak for jeres svar!

Accepteret svar
Fra : Birgitta

Modtaget 100 point
Dato : 05-02-09 17:31

....Ikke for at gøre dig alt for nervøs..... Menne... Jeg tror, at du skal have en fagmand til at vurdere skaden... Der kan jo være en grund til, at glasset pludselig gik i stykker.....
Jeg tænker på, om glasset har været udsat for spændinger? Hvis der er noget, der rykker sig i boligen? --Der kan jo ske værre ting end at en rude knuses..

I hvert fald skal du nok kikke badeværelse og nærmeste omgivelser meget grundigt efter for sprækker og revner i loft, gulv og vægge..... (hvornår var det nu Danmark havde det lille jordskælv...)

Hvordan er bygningens stand? Og hvor gammel er den? ...Og foregår der noget tungt byggeri eller tung trafik i jeres nærmeste omegn? Jeg tænker på rystelser, der kan have forårsaget skaden..

Jeg ved godt, at det ikke var det, du spurgte om, men tænk over det alligevel.

selvfølgelig er det ejeren af bygningen, der skal sørge for at huset er i forsvarlig stand.. Men jeg er ikke sikker på, at det forpligter administrationen til at sætte en ny brusevæg op..
Du må nok sætte stang og forhæng op i stedet for..

---Har du ikke selv en familieforsikring? Sådan en indeholder tit en glas- og kummeforsikring..

Godkendelse af svar
Fra : snerose

Dato : 22-02-09 10:38

Tak for svaret Birgitta.