/ Forside/ Teknologi / Operativsystemer / MS Windows / Spørgsmål
10  pallebhan.. 24310
flytte foto og musik til ny pc
Fra : Svend.Skaaning
Vist : 739 gange
100 point
Dato : 05-02-09 02:42

Daws Hvordan får jeg flyttet mine foto og musik over på en ny pc. Fra xp til vista. mvh Svend

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 05-02-09 02:55

Hvilke muligheder har du ? Er computerne forbundet i netværk ? Har du en ekstern harddisk eller en usb flash drev med rimelig størrelse ? Har du mulighed og lyst til at bruge internettet, for eksempel en Hotmail, jeg mener at du kan uploade op til 5GB til dine mapper i Hotmail ? Endelig kan du også bruge CDer eller DVDer og så samtidig oprette sikkerheds kopier.
Kom med nogle af dine muligheder, så kan du få mere hjælp

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 05-02-09 02:57

Du kan også tage harddisken ud af den gamle computer, og så sætte den ind i din nye Vista computer, eller sætte harddisken i en boks eller med kabler, og tilslutte med usb kabel, mulighederne er mange, du skal bare vælge

Kommentar
Fra : maxhankat

Dato : 05-02-09 03:19

Hej Svend!

Køb dig et USB Memory Stick. De fås med helt op til 1 GB. Det sætter du i din gamle Pc. og loader det med alt det du vil flytte. Så sætter du det i din nye Pc, og lægger det du har puttet på "pinden"
ind på din nye Pc.
Gansk nemt.
Du kan se et udvalg på dette link:
http://www.batterystore.dk/group.asp?group=1119&gclid=CNvgxNaqxJgCFZCD3godCi2V0w

God fornøjelse.

Mvh
Joan

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 05-02-09 04:04

Det er nogle små nogen du linker til Maxhankat, de kan købes helt op til 64 GB men er urimelig dyre i den størrelse, en på for eksempel 16 GB er billig og kan indeholde mange billeder eller musik filer per gang: http://www.edbpriser.dk/Products/Listprices.asp?ID=491290

Kommentar
Fra : Reset

Dato : 05-02-09 05:02

Der findes også internettjenester, som kan benyttes f.eks denne , hvor op til 2gb kan up/downloades. http://www.sprend.se/

Jeg har ikke prøvet den, så kan ikke sige hvordan den virker. Har prøvet denne http://www.usend.io/ ,som dog formidler mindre filer, og den fungerede fint.

Kommentar
Fra : edison

Dato : 05-02-09 05:37

det nemeste er at bruge et krydset netkabel. også bruge den indbygget funktion i vista og xp. der kan du overføre alle dine data og filer som du lyster
i vista går du bare ind i velkomst, og finder: overfør filer og indstilinger. der vil du blive guidet igennem.

Kommentar
Fra : maxhankat

Dato : 05-02-09 09:14

o.v.n.

Det har du da fuldstændig ret i, der skulle også i min kommentar have stået 16, men se lige hvad klokken var, da jeg skrev den, men da havde jeg åbenbart glemt alt om 6

Ha' en go' dag.

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 05-02-09 10:40

Og her kan du købe en memorykey som uden videre kan flytte filer /billeder / musik
De fås til billige penge og virker bare ved at sætte dem ind når comp er startet op.
Inden en USB memurykey tages ud bør den dog lige afmeldes nede ved den grønne pil.

Her er der flere størrelser af det anerkendte mærke kingston:
http://www.elgiganten.dk/is-bin/INTERSHOP.enfinity/WFS/store-elgigantenDK-Site/da_DK/-/DKK/SearchCatalog-ViewCategory;pgid=BSSz6oZKU8dSR0EjRNJBwx1k0000rSU0nMF2?CatalogCategoryID=3q7D4QFHYRwAAAEOqxA03xiY

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 05-02-09 10:45

Og lige et godt råd..................

Fra oprindelig fil > kopier over til memorykey > flyt fra memorykey til ny comp.
Så er du sikker på ikke at tabe noget, og kan sikre dig at "det hele er kommet med over"

Kommentar
Fra : Jorgen_ros

Dato : 05-02-09 17:50

Ja, mulighederne er mange og her et yderligere alternativer.

Det vil klart være det nemmeste (og langt det hurtigste), at lave dig et privat netværk og overføre filerne mellem 2 pc'er. Det kræver blot at du kan tilslutte begge PC'er til nettet samtidig (router)

USB Memorystik er da en mulighed, men skal du op i de store kapaciteter, så bliver det lidt pebret. Jeg ville da foreslå dig at se efter et eksternt frev. Jeg har set på EDB-priser at du kan få/købe en 500 Gb disk til 500 kr. ( 1 kr. pr Gb er vel rimeligt)

Hvis du har TDC, som udbyder (andre har måske noget tilsvarende) kan du gratis få 5 Gb lagerplads på TDC-Webdisk. Det er en mulighed hvis du ikke kan oprette privat netværk, men ulempen vil være at du først uploader 5 Gb fra den gamle PC. tilssluter den nye til nettet og downloade og forsætter intil du er færdig.

En ekstern harddisk kan du i øvrigt altid bruge senere til F. eks. backup af din PC.

Accepteret svar
Fra : Eyvind

Modtaget 100 point
Dato : 05-02-09 18:30

Hvis du køber en USB harddisk - så køb den enten med ekstern strømforsyning, eller med dobbelt USB stik, for det er ikke alle computere der kan klare, at trække en harddisk på et stik.

Godkendelse af svar
Fra : Svend.Skaaning

Dato : 18-02-09 10:29

Tak for svaret Eyvind.