/ Forside/ Teknologi / Telekommunikation / Mobil-Telefoni / Spørgsmål
10  g_h 4281
Hvilken mobil med Gps er bedst
Fra : BL14
Vist : 584 gange
200 point
Dato : 04-02-09 19:59

Hej kan nogle give mig et råd
Jeg vil gerne købe en mobil med gps ,men hvilken
Jeg kan ikke finde ud af er det gratis at bruge gpsèn
Jeg kan se der er nogle man skal betale for at bruge men hvilke er gratis
Og hvilken mobil er bedst

Kommentar
Fra : pk2dk99

Dato : 04-02-09 20:33

n95 8gb

Kommentar
Fra : pk2dk99

Dato : 04-02-09 20:33

Nokia er altid bedst . Nokia n95 8gb men du skal betale for GPS kort.

Kommentar
Fra : Benjamin.Hansen

Dato : 04-02-09 20:52

Det kommer an på hvad du vil med din GPS...

Jeg har N82 Nokia den er helt god.

Min kolega har en Ericson, som kan en hel masse med kørselslog, Hastighedsprofil og sporing af hvor hans foto er taget mm. og integration af google maps

Hvis det er meget du skal bruge GPS, kan det godt koste et ekstra batteri, da den bruger lidt strøm når skærmen er tændt længe.

Det der koster er kort opdateringer, men det koster jo også lidt datatrafik at hente kort vi google som Ericson gør.

Hvad der er bedst er smag og behag.

vh Ben

Kommentar
Fra : Benjamin.Hansen

Dato : 04-02-09 20:54

I bilen vil jeg helt sikkert helst have min Garmin.... Der vil jeg ikke nøjes med mobilen.

Accepteret svar
Fra : pedroso

Modtaget 200 point
Dato : 04-02-09 22:08

Jeg har en alm. Nokia 6300 og en ekstern GPS.

Med gratis-programmerne Amazegps eller Nav4all har du en rigtig god løsning. Det eneste det koster er den eksterne GSP som du kan købe på Ebay til 200 kr. Jeg foreslår Holux M1000 eller M1200.

Fordelen med dette er at du slipper for at købe en dyr telefon. Den skal bare understøtte Java, og det gør de fleste i dag.

Desuden trækker GPS'en ikke strøm fra telefonen, da den er ekstern. De to nævnte Holux modeller har godt 22 timers batteritid. Og en GPS telefon er jo altså lidt klumpet i det.

Kommentar
Fra : BL14

Dato : 06-02-09 16:50

Hej pedroso
Vil det sige af jeg godt kan bruge min gamle Erikson w 818i hvis jeg henter det program og køber en ekstern gps er der rigtig

Godkendelse af svar
Fra : BL14

Dato : 09-02-09 08:51

Tak for svaret pedroso.lige hvad jeg har brug for

Kommentar
Fra : pedroso

Dato : 11-02-09 23:08

Det var så lidt