/ Forside/ Teknologi / Telekommunikation / Trådløs / Spørgsmål
10  peet49 1440
print server og router ???
Fra : return
Vist : 599 gange
97 point
Dato : 04-02-09 14:30

nogen der ved hvordan man får sin hp printer hvor der er tilkoblet en printserver så den kan køre tråd løs ka ikke rigtig få liv i det kan sagtens komme online det er bare min printer jeg ik kan få til at virke nogen bud på hvad der kan være galt

Kommentar
Fra : granner01

Dato : 04-02-09 14:38

Hvad hedder din printserver og hvad hedder din HP printer?
Hvilket styresystem har du?
Det er lidt vigtigt at vide hvis vi skal hjælpe dig

Kommentar
Fra : bja2

Dato : 04-02-09 15:15

gå i kontrolpanel - printer - dobl.klik på din printer - egenskaber - porte - tcp/IP standardport - konfigurer porte - skriv IP nummer til printeren Kan evt. ses på printerskærmen u/ netværk IP

Kommentar
Fra : return

Dato : 04-02-09 15:29

printeren er en hp photosmart c6280 all in one og print serveren er også fra hp og hedder hp2101nw

Kommentar
Fra : granner01

Dato : 04-02-09 16:14

Hvid du går ind på nettet og søger på printserveren, så får du at vide hvilke ting den er kombatibel med, og det er nedenstående.
Er du helt sikker på at din printer kan bruges sammenmed printserveren? For du har en blækprinter.

Laserprintere til sort-hvid-udskrivning
HP LaserJet P2030 printer serien

Kommentar
Fra : return

Dato : 04-02-09 16:29

ja den har virket lnge sammen med mit trådløse netværk men har nul stillet min router da jeg skulle installere en pc mere og så nu kan jeg ikke huske hvad man gør efter man har fået softwaren installeret til både printeren og printserveren er der ikke noget med man skal ha printserverens ip ind i routeren men hvis man skal det hvordan finder jeg så printserverens ip ???

Kommentar
Fra : return

Dato : 04-02-09 16:47

nu er jeg kommet så langt at den virker med kabler sluttet til routeren og min bærbar men hvordan får jeg min printer med dens printserver til at virke til det jeg skal køre altså trådløst

Kommentar
Fra : return

Dato : 04-02-09 16:53

har stofannet og en router linksys skal man clone noget inde i routeren for at det vil virke

MAC Address Clone er der nemlig noget der hedder i dens menu

Kommentar
Fra : return

Dato : 04-02-09 17:04

vil lige høre om når man har installeret det som man skal skal man så ind i routeren og save det man har lavet ellet kan man bare slukke for det hele og tænde igen senere og så skulle det virke ??????????

den det r kommer med et brugbart svar får mine point

Kommentar
Fra : kimpetersen

Dato : 04-02-09 17:24

Har du overvejet at søge hjælp hos Stofanet de ved meget.

Kommentar
Fra : return

Dato : 04-02-09 18:00

som sagt så virker det nu men det jeg spørger om er om man kan slukke for både modem og router samt printer og pc og så tænde det igen senere vil det så stadig virke eller skal man ind i selve routeren og save det man har lavet mht printer opsætningen ??????????????????

Accepteret svar
Fra : granner01

Modtaget 97 point
Dato : 04-02-09 18:04

Det hele burde virke når det først er indstillet. Så du kan bare slukke.

Godkendelse af svar
Fra : return

Dato : 04-02-09 21:56

Tak for svaret granner01.

Kommentar
Fra : granner01

Dato : 04-02-09 22:50

Selv tak.