/ Forside/ Interesser / Fritid / Knallert / Spørgsmål
10  dova 3104
CDI til Oliver City
Fra : tryllerylle
Vist : 1602 gange
100 point
Dato : 04-02-09 09:05

Hejsa. Jeg har en Oliver City fra 2005. Det er en 30'er

Ringen er fjernet, dysen er skiftet, og der sidder en ubegrænset forrør på, men jeg synes ikke den tager "nok" omdrejninger. Hvordan kan jeg se om den CDI der sidder på min er begrænset?, og hvor sidder den på scooteren?

Hvis jeg tager en CDI fra en 45'er - er den så ubegrænset?

På forhånd tak :)

Kommentar
Fra : Jan4100

Dato : 04-02-09 10:48
Kommentar
Fra : tryllerylle

Dato : 04-02-09 13:24

Tak. Så hjælper det ikke meget og sætte en CDI over fra en 45'er (står på hjemmesiden).

Der står desværre ikke noget om hvordan man kan se om en CDI er begrænset, eller hvor den sidder på en Oliver City

Kommentar
Fra : scootergrisen

Dato : 05-02-09 00:56

Ligger den ikke ved siden af batteriet under fødderne ?
Ellers prøv og afmonter hele sæddet og kig om den sidder under inden sideskjoldende.
Jeg tror den er begrænset når du skriver at den ikke tager nok omdrejninger.

Accepteret svar
Fra : Spotbot

Modtaget 100 point
Dato : 15-02-09 16:21

Hvis den ikke prutter når den når "maks" omdrejninger.. Så skal du nok have en høj omdrejnings udstødning.. Det at sætte større forrør på hjælper selvfølgelig som du har gjort.. Men udstødningens resonanspunkt (omdrejningspunkt) kan du ikke ændre på. Og ved næsten alle standard udstødninger er omdrejningspunket hvor den trækker bedst, ret lavt.. En knæk er at foretrække ved højere omdrejninger, de findes lige fra 9-10 x 1000 rpm til 15-17 x 1000 rpm..

Har du puttet lettere ruller i, det er jo generelt dem der bestemmer omdrejningerne.. Men for lette ruller med en standard udstødning, giver ikke de vildeste resultater, tvært imod..

Mvh.
Spotbot

Kommentar
Fra : Flash77

Dato : 17-02-09 00:22

Det er rigtigt spotbot - den skal prutte! Når din knallert lyder som en stor prut, så kører den optimalt. Og 17.000 rpm er jo for børn - din knallert skal op over 30.000 rpm - din cynlinder skal være rødglødende når du giver max gas - så skal du se tryllerylle! Og hvad rimer på tryllerylle???

Kommentar
Fra : Spotbot

Dato : 20-02-09 12:46

Hold nu kæft flash77, smut ned i børnehaven hvor du hører hjemme

Godkendelse af svar
Fra : tryllerylle

Dato : 23-02-09 15:54

Tak for svaret Spotbot.