/ Forside/ Karriere / Uddannelse / Andet uddannelse / Spørgsmål
10  granner01 525
Eksames film - mediefag ideer
Fra : Nsibsen
Vist : 4036 gange
100 point
Dato : 03-02-09 22:11

Hej ;)
Nu sidder jeg i denne her situation, at jeg er så heldig, at jeg skal lave en fed kort film til min eksame i mediefag(stx) :) Der går nu heldigvis et halvt år før vi skal op i det, men vores lærer synes vi skal lave eksames filmen nu ;) - men jeg kunne godt bruge nogle ideer, kan faktisk ikke finde på særlig meget.

Budget: cirka 5 kr.
Materiale: boomstang, videokamera, mikrofon og stativ
Maks. længde: 6 min.
Og så må ideerne godt ligge rimelig tæt på hvad man kunne forestille sig en 1.g gym klasse skal kunne lave med budget 0, og et billigt redigerings program ;)

Niklas I ;)

Kommentar
Fra : granner01

Dato : 03-02-09 22:37

Her er et par forslag:

Hvordan laver man flæskesvær?

Hvem lavede den første brille?

Hvad blev opfundet i det 20. århundrede.

Kommentar
Fra : Nordsted1

Dato : 04-02-09 08:00

På "vores" gymnasium, var der nogle der lavede en film om

Seks om dagen, dvs de lod som om de havde misforstået det, og lavde en film om unge og sex, hvor de bl.a. købte kondomer... senere fandt de ud af misforståelsen....

Filmen blev meget rost, også fordi der blandet humor, oplysning, og helbred sammen

Accepteret svar
Fra : sfl17

Modtaget 100 point
Dato : 04-02-09 09:19

Brug noget med at filme i frøperspektiv og fra sære vinkler - og find på en masse ting, det skal symbolisere (skredet i generationskløften, fremmedgørelse, seksualisering osv.).
Det var sådan noget, lærerne i gymnasiet elskede!

Kommentar
Fra : granner01

Dato : 07-02-09 00:27

Husk lige at afslutte spørgsmålet, tryk accepter hvis du er tilfreds eller annuller hvis du er utilfreds.

Accepter trykker du på den du er mest tilfreds med.

Godkendelse af svar
Fra : Nsibsen

Dato : 16-02-09 20:10

Tak for svaret sfl17.