/ Forside/ Karriere / Udlandet / Import/Eksport / Spørgsmål
10  PARKENSS 410
Import af vare
Fra : Thylle
Vist : 481 gange
100 point
Dato : 03-02-09 12:25

Hej....

Jeg har fundet nogle øreringe som er rigtig billige i Kosovo..! Nu er problemet så hvordan er reglerne for at få dem med til Danmark.

Hvad har jeg af muligheder..?

Må man medtage noget til at sælge af.? Og er det noget med at det må man gerne - når det ikke overstiger et X beløb..!

Har været på skat.dk - syntes det er uoverskueligt..!

Kim

Kommentar
Fra : stjerneboern

Dato : 03-02-09 12:48

ring til dem, de er meget søde til at hjælpe dig med svar.men kan være lidt utydelige.
du skal sørge for at få at vide hvor meget i kr/øre du må tage med eller købe over nettet uden du skal betale told og skat.
f.eks fra USA må du ikke købe mere en for under 80 kr og det er incl porto, og det er ikke meget.
fra england kan man købe for der betaler man lidt skat på varen. så det er rigtigt fint at købe der.

Men sørg for at høre om det er incl porto (hele beløbet) ????

det kan blive dyrt hvis man ikke får tjek på de beløb

Kommentar
Fra : Teil

Dato : 03-02-09 14:29

Er Kosovo med i EU, handler du frit, ingen told

Kommentar
Fra : ans

Dato : 03-02-09 17:41

Som jeg læser det, så vil du selv tage til Kosovo

Citat
Må man medtage noget til at sælge af.? Og er det noget med at det må man gerne - når det ikke overstiger et X beløb..!

Nej det må du ikke, du må kun hjemtage til eget forbrug, hvis du rejser som privat person.

Du kan læse mere her

http://www.skat.dk/SKAT.aspx?oId=333167&vId=0&p0=Kosovo

Men men men hvis du har et registreret firma, så kan du jo godt importere.

Kommentar
Fra : mortenstorgaard

Dato : 05-02-09 01:34

tjek sitet 100svar.dk, der finder du hvad du skal vide. Jeg har selv brugt det site + amino.dk, da jeg importerede nogle skruer og beslag udenfor EU og ind til http://www.sumopix.com.com