/ Forside/ Karriere / Erhverv / Bogholderi / Spørgsmål
10  Oldboston 530
Energiafgifter Rideskoler
Fra : Birdie56
Vist : 387 gange
200 point
Dato : 03-02-09 11:24

Jeg er blevet spurgt om, Rideskoler kan fratrække afgifter i forbindelse med El.?
De betaler husleje og afholder selv alt vedrørende bygningerne.
Her tænkes på elafgift og Co2 afgifter?
Er der nogen her der kan give et svar - jeg selv er meget i tvivl.
Birdie56

Kommentar
Fra : Bille1948

Dato : 03-02-09 13:19

Er de overhovedet momsregistrerede?

Kommentar
Fra : ampere

Dato : 03-02-09 13:23

Hej

Du kan gå ind og læse lov om afgift af el

https://www.retsinformation.dk/Forms/R0710.aspx?id=17222

Der er muligvis ret til at få noget tilbagebetalt hvis du ser §11, stk 4, nr. 2 - generelt er der mulighed for tilbagebetaling hvis el indgår som en del af produktionen.

Jeg vil foreslå at du kontakte SKAT i det konkrete tilfælde - de plejer være imødekomende og hjælpsomme efter egne erfaringer.

Mvh. Ampere