/ Forside/ Teknologi / Hardware / Pc'er / Spørgsmål
10  severino 10622
Godt, billigt webcam?
Fra : Desmersnaps
Vist : 659 gange
200 point
Dato : 02-02-09 18:29

Hej folk
Er der nogen herinde der kan anbefale et godt, billigt webcam. Det må helst ikke koste over 250-300 kr, er det overhovedet muligt at få et brugbart webcam til den slags penge? Det skal bare bruges til messenger/skype samtaler.

Og hvor meget betyder opløsningen egentligt. Jeg har kigget på nogle forskellige, og der er nogle til en rimelig pris med en opløsning på 1.3 megapixel, og andre til samme pris med 0.3 megapixel. Begge dele lyder lavt, men 0.3 lyder da fuldstændigt ubrugeligt?

Mvh Kasper

Kommentar
Fra : steffen15

Dato : 02-02-09 18:43
Kommentar
Fra : steffen15

Dato : 02-02-09 18:45
Kommentar
Fra : steffen15

Dato : 02-02-09 18:48
Kommentar
Fra : steffen15

Dato : 02-02-09 18:48

så kan du selv vælge en du gerne vil have de er gode til prisen

Kommentar
Fra : pk2dk99

Dato : 02-02-09 18:59

Hej med dig
Jeg har en Logitech pro 4000 som er næsten nye og brugt kun få uger. Du kan få den til 350 inkl fragt. Den er inkl sofware og cd--- Den er en flot webcam
Her er link tl kam

http://kamerasiden.dk/test/logitech_quickcam_pro_4000/

mvh
pk2dk99@yahoo.co.uk

Kommentar
Fra : pk2dk99

Dato : 02-02-09 19:00
Kommentar
Fra : BarsKill

Dato : 02-02-09 19:02

Har selv været på den jagt.
Der er rigtig mange, og ofte er smag og behag afgørende - og "slagtilbud" ikke at forglemme.
Jeg ville vælge ud fra følgende kriterier:
- 6 mio pixels (mere er oftest overkill)
- højtsiddende flash (eller mulighed for extern blitz),
- billidstabilisering
- "godkendt" mærke a.h.t. reperationsmuligheder, og
- gerne udskifteligt hukommelseskort (de faste indbyggede rummer næsten aldrig nok).

http://www.pixmania.com/dk/dk/788455/art/nikon/coolpix-l16-sort.html
er et bud.
Mvh Karsten

Kommentar
Fra : BarsKill

Dato : 02-02-09 19:03

Sorry - forkert sted!!

Kommentar
Fra : Desmersnaps

Dato : 02-02-09 19:04

Hej
Tak for buddene. Det der Trust, der står det har en oplæsning på 4 megapixels, hvilket lyder helt vildt til prisen. Har du prævet det, og er du i så fald tilfreds med det? Jeg er lidt forvirret over det med de 4 mp, eftersom der står at billed og videooplæsningen er 1280 X 1024, hvilket jo kun svarer til 1.3 mp?

Mvh Kasper

Kommentar
Fra : kusk

Dato : 02-02-09 19:55

jeg ville starte med at søge hos edbpriser.dk og se hvilke muligheder der er, og så begynde at se på tilslutningsmuligheder, kompabilitet( vista - XP ) når jeg har fundet et par stykker der lydder interessant, så søg på anbefalinger af dem, vælge gerne et kendt mærke, her er der ofte bedre muligheder for driver opdateringer.

Kommentar
Fra : alka

Dato : 03-02-09 08:22

Husk, at pixmania kan være et godt sted at slå varer op, men et skidt sted at handle - når/hvis der er problemer med det købte - med mindre du accepterer, at du måske aldrig får dine penge eller varer tilbagefør du har "slåsset" med dem!!!

sted at handle

Kommentar
Fra : peet49