/ Forside/ Teknologi / Hardware / Lydkort / Spørgsmål
10  Sunowich 657
Jeg kan ikke få lyd på min PC.
Fra : cccf
Vist : 857 gange
100 point
Dato : 02-02-09 17:02

Jeg kan ikke få lyd på en lidt ældre PC. Jeg har inge CD til den.
Mærket er Soltek og bundkortet hedder Soltek 85 ERV.
Jegt har prøvet at indstallere en lyddriver fra en CD som jeg havde liggende, den driver hedder
C-media AC97 Audio driver. Den lægger sig ind i enhedshåndtering men fortæller at den ikke kan starte (kode10)

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 02-02-09 17:08
Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 02-02-09 17:12

Måske ikke, den er til download af Driver Detective jeg ved ikke om den noget værd, så hellere Everest: http://www.majorgeeks.com/EVEREST_Free_Edition_d4181.html den fortæller om alt inden i din computer og giver i nogle tilfælde, links til download af ny driver

Kommentar
Fra : cccf

Dato : 02-02-09 17:20

Ja den lægger den godt nok ind men fortæller at den muligvis ikke virker som den skal. der er også gul markering ud for driveren i enhedshåndtering.

Accepteret svar
Fra : o.v.n.

Modtaget 100 point
Dato : 02-02-09 22:29

Har du forsøgt at højre klikke på Lydkortet i Enhedshåndtering og så klikke på Opdater driver ? Lad Windows søge på nettet, du siger det er en ældre computer så Windows kan sikkert nemt finde en virksom driver på nettet

Godkendelse af svar
Fra : cccf

Dato : 04-02-09 09:12

Tak for svaret o.v.n..
Jeg hentede det fra Driver Detective (vinyl_v700b lyd driver)
Kender du det program ??

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 04-02-09 11:26

Ja da det har jeg selv, jeg burde have tænkt på at det er ældre sag, da du nævnte Soltek bundkort, tak for accept

Kommentar
Fra : cccf

Dato : 04-02-09 17:57

Nu da du har det selv.
Hvad skal man svare i systeminformation (tools) ud for "step2. Family: ??? i Driver Detective.

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 05-02-09 01:17

Driver Detective har jeg ikke, det er driveren jeg bruger