/ Forside/ Interesser / Fritid / Håndarbejde / Spørgsmål
10  Camillasm.. 1373
Indkøb fra udlandet
Fra : Camilze
Vist : 690 gange
50 point
Dato : 02-02-09 15:11

Hej alle,

Jeg er begyndt selv at lave mine smykker - men synes desværre det er ret dyrt at købe hos danske forhandlere af smykkedele. Er der nogle derude, der kender gode udlandske webs, hvor jeg kan købe større partier fx sten, perlestave, smykketråd mv.?

Kærligst
Camilla

Kommentar
Fra : snerose

Dato : 02-02-09 15:17

Hvis du skal købe det i udlandet, skal du købe meget store partier, så jeg er ikke sikker på, at det kan betale sig. Vi snakker ikke om 50 perler, men om 50.000 perler, og de kan jo være svære at få brugt.

Jeg kan anbefale dig at melde dig ind i Amino.dk, som er en hjemmeside for iværksættere, og der kan man nogle gange være heldig, at nogen har et restparti af smykkedele, eller nogen der evt. rejser og kan tage noget med hjem til én.

Kommentar
Fra : snerose

Dato : 02-02-09 20:53

Jeg har da muligvis et restparti, du kan bruge: indiske håndlavede glasperler, ferskvandsperler, antik guld/antik sølv ørekroge, ornamenter, o-ringe osv. Så er der nogle glashjerter, emaljerede charms, mobilvedhæng kæder og meget andet. Har ikke lige tjek på det hele lige nu, men kan lige finde ud af det.

Det er restparti af smykkedele, som vi ikke bruger mere.

Kommentar
Fra : Camilze

Dato : 02-02-09 20:59

Det ville da være fantastisk! Du mårigtig gerne lige finde ud af hvad du har i 'gemmeren' og vende tilbage - også gerne tage lidt billeder hvis du har mulighed.

Kommentar
Fra : snerose

Dato : 02-02-09 21:25

Ved du hvad? Jeg tager nogle billeder indenfor et par dage, og så skriver jeg lige til dig herinde. Skal nok bruge din e-mail så du kan se billederne, men det finder vi ud af.

Men vi har rigtig mange materialer, som vi gerne vil af med og vi havde faktisk talt om at sætte dem på QXL.

Kommentar
Fra : Camilze

Dato : 02-02-09 21:49

Det lyder skønt! Du skriver bare når du har nogle billeder :)

Kommentar
Fra : snerose

Dato : 11-02-09 16:18

Kære Camilze!
Jeg har desværre ikke nået at tage de billieder, jeg lovede dig, men jeg kan fortælle, at der er:

Ca. 1 kg. indiske håndlavede glasperler i forskellige røde, naturfarvede, blå, sorte/grå samt grønne farver. De har lidt forskellige former, fordi de er håndlavede.
Derudover er der antik i guld og sølv: ørekroge (åbne). o-ringe, smukke blomsterlåse, ornamenter til fx orientalske øreringe, gule og blå facet-perler samt andre matchende perler. Store facetterede perler i blå, rød, sort, grøn. Endvidere er der en masse perler, vi ikke bruger mere, og som er bl.a ferskvandsperler, crackle perler, voksperler og andre glasperler samt en masse andre ting! Værdien for det hele vil være omkring 1200 kroner, men du kan få det for 500.

Du er velkommen til at komme og se det hele, når nu jeg ikke har fået taget mig sammen til at tage billeder af det

Men på et tidspunkt vil vi nok ligge det ind på QXL, såfremt du ikke er interesseret.

Kommentar
Fra : Camilze

Dato : 11-02-09 18:24

Lyder super! Men har du mulighed for at tage billeder :) ? Noget af det har jeg lidt svært ved at danne mig et indtryk af ;)

Kommentar
Fra : Camilze

Dato : 11-02-09 18:25

Jeg er for øvrigt SUPER interesseret, så vent gerne med QXL ;)

Kommentar
Fra : snerose

Dato : 11-02-09 18:31

Jeg skal nok tage mig sammen men har været lidt ophængt. Jeg forsøger at få det gjort her inden for et par dage - er det ok?

Kommentar
Fra : Camilze

Dato : 11-02-09 19:04

Det er helt okay. Jeg har lige sendt dig en besked - ved ikke om du har set den? Men jeg drager på skiferie fredag morgen, men har computeren med. Så vi kan sagtens handle, såfremt det hele falder i hak :) Så overfører jeg bare pengene og du kan bare sende dem afsted, så er du også a' med dem :)