/ Forside/ Teknologi / Hardware / Pc'er / Spørgsmål
10  severino 10622
hvad er denne pc værd?
Fra : dayworker24
Vist : 729 gange
100 point
Dato : 01-02-09 23:37

Hej. Hvad vil i sige den her pc er værd?

asrock alive 3.0 full HD bundkort.
amd x2 6000+
2 gb ram 800 mhz.
500 watt psu
500 gb harddisk
sort kabinet.
dvd drev.
Onboard grafikkort

Delene er ca havlandet år gamle.
Dog er der ikke garanti på delene da forhandleren gik konkurs.

Kommentar
Fra : Flash77

Dato : 01-02-09 23:41

Omkring 15.000-20.000 KR.

Accepteret svar
Fra : jangchr

Modtaget 110 point
Dato : 01-02-09 23:41

1500-2000 kr er mit bud

Kommentar
Fra : dayworker24

Dato : 01-02-09 23:43

Hej flash du har altid et godt bud på tingene. Ved du hvad. Du må købe den for 5000 det vil være et godt tilbud for dig

Kommentar
Fra : Flash77

Dato : 02-02-09 01:00

Tak. Jeg har desværre lige købt en magen til for 18.963,75 kr., så jeg mangler ikke en mere - det er ellers et godt tilbud du gav mig, men jeg må springe over denne gang.

Kommentar
Fra : bentjuul

Dato : 02-02-09 01:03

Den ser da meget fornuftig ud - men der er onboard grafik. Jeg tror du er meget langt fra en pris når du skriver
Citat
Du må købe den for 5000

Kommentar
Fra : LuffeA

Dato : 02-02-09 01:24

Man skal vist sælge til sin computer-ukyndige bedstemor hvis man vil tørre nogen.

Computere falder typisk 50-60 % det første år, og hvis delene på købstidspunktet ikke var allernyeste modeller fra fabrikken ser det mørkt ud.
Nogle gange kan man score mere hvis man sælger i småstykker.

Kommentar
Fra : Hausbaer

Dato : 02-02-09 08:19

Virker delene??

Som der siges mangler der også et grafikkort.

Hvis der ikke ydes garanti så vil jeg mene du ikke kan få mere end en tusse for det hele.

Kommentar
Fra : Hausbaer

Dato : 02-02-09 08:20

Hej

Har du et link til dit bundkort?? Er nemlig ved at kigge mig omkring efter en god brugt PC´er.

Hilsen
Henrik

Kommentar
Fra : jomfruane

Dato : 02-02-09 08:47

Ikke mange vil købe og det sætter prisen. Prøv at se hvem der faktisk får solgt på qxl.dk
Uden garanti vil de færreste nok have den.
Under 1000 er mit bedste bud.

Kommentar
Fra : peet49

Dato : 02-02-09 09:03

Den vil uden problemer kunne sælges til et sted mellem 1500 og 2500 afhængig af køber

Kommentar
Fra : peque

Dato : 02-02-09 11:28

Uanset om forhandleren er gået konkurs - er der vel stadig garanti fra fabrikanten - så det er kun med til at presse din pris ned - hvis du oplyser om dette.

Så vidt jeg ved - er det da et EU direktiv at der er 2år garanti fra fabrikken.

Kommentar
Fra : peet49

Dato : 02-02-09 12:36

2 års reklamationsret er ikke garanti.

Kommentar
Fra : peque

Dato : 02-02-09 12:40

Tja - jeg har nu da prøvet dette flere gange - og da jeg efterfølgende henvendte mig til firmaet og forklarede dem situationen har jeg nu altid fåety ordnet de ting der skulle være ordnet under garanti perioden - altid blevet fixet - Og det udenfor perioden af de 24mdr effter registreret købsdato .- jamen det må man nu betale for.
Sådanne er det da også med biler - din garanti falder jo ikke væk - ved at forhandleren går konkurs!

Kommentar
Fra : peet49

Dato : 02-02-09 12:47

pegue->> Du kender ikke meget til købeloven, og hvad de forskellige fabrikker har af garanti er meget forskelligt, og du skal selv lave OnLine RMA formular og sende på egen regning.

Kommentar
Fra : bentjuul

Dato : 02-02-09 12:58

garanti er erstattet af reklamationsret læs http://www.forbrug.dk/klage/retogpligt/kobelovsguide/3/
desværre en forringelse i forhold til dengang der var garanti i et år.

Kommentar
Fra : peque

Dato : 02-02-09 13:01

Peet49 -> Nej jeg kender den ikek ordret - Men har stået i den situation af have købt maskiner og andet hardware igennem firmaer der ikke har kunnet leve.
Når jeg har forklaret firmaerne dette - så har jeg aldrig oplevet andet end venlighed og forståelse.

Men ved at snakke pænt og ordentlig til folk med konstruktivt tone og forståelse - så kommer man til enighed. Og jeg har sgu fået byttet mine sager ganske pænt og almindeligt (dog med forsinkelse - da tingene har været i udlandet mm til fabrikken) !!!

Så nej kender ikke til købeloven, men kan forklare min sag og nå til en enighed - Så ???? Det er ihvertfald min opfattelse!

Kommentar
Fra : peet49

Dato : 02-02-09 13:09

Der er stadig en formodningsregel, der kan benyttes af forhandlerne. En forhandler kan nøjes med 6mdrs garanti, og lave resten på levrandørene, så er det stadig kundens problem.
Der er kæmpe forskel på forhandler og fabriksgaranti.

Kommentar
Fra : peet49

Dato : 02-02-09 13:14

En "dygtig" leverandør som f.eks. kommer fint uden om reklamationsretten hos slutforbrugeren. Købeloven er en del mere kompliseret som linket bentjuul henviser til.

Kommentar
Fra : peque

Dato : 02-02-09 13:38

Det siger jeg heller ikke.
Men kan man snakke pænt uden at hidser sig op mm og tage andre's udtalelser - kommer man langt.
Specielt ved ikek at pådytte sig andre ens mening eller holdning som desværre ofte sker

Andet siger jeg ikke - Om forhandlere vil omgå den ene eller anden lov - så er det i sidste ende firmaernes produkter og navn det går ud over - så der har de absolut en interesse, men jeg kan da roligt forstå aty hvis man får en sur dansker i røret der tænder af over ingenting - at de så vælger ikke at gøre mere ud af det.

Jeg har sgu fået store fordele senere ved at gøre det på den måde - og det er jeg nu tilfreds nok med. Har fået byttet/reperaret alle mine ting - plus endda fået extra bonushardware - eftersom firmaerne har syntes det har været en pinlig behandling man er igennem!
Om købeloven er reelt det ene eller andet - foreligger der en kvittering - jamen så er det nok for firmaerne - hvis man forklarer dem at den forhandler man købte deres produklt igennem er gået konkurs

Kommentar
Fra : peet49

Dato : 02-02-09 13:49

Mange firmaer skriver desuden, at delene skal være monteret af en professionel, ellers bortfalder garantien. Der er desværre mange faldgruber i loven.

Kommentar
Fra : dayworker24

Dato : 02-02-09 19:19

hej og tak for alle svarene. jeg regner med at sætte prisen omkring de 1500 kr.
Og angående grafikken, så koster et godt grafikkort omkring 1100 kr, og så har man altså en ok computer til 2600 kr.

Og angående garanti osv, så koster computer dele så lidt i disse tider at det ikke ville være noget problem i almindelig forstand

Kommentar
Fra : peet49

Dato : 03-02-09 08:14

Det tror jeg også, du får ud af den.

Kommentar
Fra : Flash77

Dato : 06-02-09 00:13

Skal vi bytten den med en guldfisk? Jeg ved ikke om den er lavet af guld der er lavet af fisk, eller fisk der er lavet af guld - men jeg vil gerne bytte.

Godkendelse af svar
Fra : dayworker24

Dato : 15-02-09 20:58

Tak for svaret jangchr.
Det var også der jeg lå med mit bud, så det er den pris den bliver solgt efter