/ Forside/ Teknologi / Hardware / Pc'er / Spørgsmål
10  severino 10622
History i Internet Explore
Fra : marc43
Vist : 592 gange
100 point
Dato : 01-02-09 20:47

History i Internet Explorer viser hvilke sider man har besøgt. Hvis man ønsker at skjule sin færden kan man bare slette ikonerne i Histroy, men kan man se det andre steder?

Jeg spørger fordi min søn kender tricket og jeg vil selvfølgelig gerne følge lidt med i hvad han laver på min PC. Jeg er dog ikke interesseret i at installere programmer, der kan spore den slags. Det skal være en del af Windows, hvor det måske lagres et eller andet sted. Det med at kigge i temp-filerne er for uoverkommeligt.

Kommentar
Fra : granner01

Dato : 01-02-09 20:50

Først vil jeg høre om du kører XP eller Vista. Det gør jeg fordi jeg ikke kender Vista, men i XP har du en logfil og i den kan du se hvor brugerne færdes.

Kommentar
Fra : marc43

Dato : 01-02-09 21:27

Det er XP. Hvor kan jeg se den?

Kommentar
Fra : granner01

Dato : 01-02-09 21:33

Kontrolpanel - administration - logbog

Kommentar
Fra : marc43

Dato : 01-02-09 21:42

Der står hvilke programmer, der har kørt, men man kan ikke se hvilke websider der er besøgt.

Kommentar
Fra : granner01

Dato : 01-02-09 21:52

Det må du meget pardon, jeg har ikke selv brugt det siden mine drenge var teenagere, og det er nogle år siden. Den gang kunne man se stien på loggen og det kan man ikke i dag, jeg har lige være inde og prøve.

Kommentar
Fra : marc43

Dato : 01-02-09 21:58

OK. Bare i orden. Så håber jeg, at andre kan hjælpe.

Kommentar
Fra : LuffeA

Dato : 02-02-09 00:48

Uden at bruge et program er det også snagen.

Vist er der mange beskidte ting på nettet, men medmindre han har et underligt udtryk i hovedet eller en mærkelig adfærd efter en times surfing ville jeg ikke bekymre mig.

Da vi andre var drenge sneg vi os over til kammeraterne for at se forbudte film i TV, eller ryge i smug, sidstnævnte var svært at skjule.

SÅ kan Du lære det, knægt...........av for s****

Kommentar
Fra : marc43

Dato : 02-02-09 13:30

Det er da også fint men det er nu mere tekniske side jeg er interesseret i.

Kommentar
Fra : granner01

Dato : 02-02-09 14:28

Det er da synd at Mickrsoft har ændret på logfilen. Jeg ved fra jeg var i arbejde at visse chefer kontrollerede deres medarbejder via logfilen. Men det er 15 år siden, og nu er informationerne i logfilen begrænset.

Kommentar
Fra : LuffeA

Dato : 02-02-09 19:44

Enkelte skumle ting kan ses via navne i cookiemappen, eller hvis Du scanner igennem med et antispywareprogram der kigger i registreringsdatabasen og andre steder hvor spyware gerne vil lægge sig.

Men medmindre at der er mange cookies af slagsen giver det heller ikke rigtig noget da disse cokkies kan komme fra selv de reneste netsider.