/ Forside/ Teknologi / Operativsystemer / MS Windows / Spørgsmål
10  pallebhan.. 24310
Sikkerheds kopi Acer bærbar
Fra : o.v.n.
Vist : 685 gange
200 point
Dato : 01-02-09 17:14

Hej jeg har lige ladet Acer eRecovery Management udfføre en fuld sikkerheds kopiering, kopien bliver automatisk lagt på drev D som er til formålet, brugeren at computeren vil gerne have ekstern sikkerheds kopi, kan jeg kopiere kopien på drev D over på en ekstern harddisk ? Og kan den bruges fra den eksterne disk, hvis det bliver aktuel ?
Computeren er en Acer Travelmate med Windows Vista Home Premium

Accepteret svar
Fra : granner01

Modtaget 210 point
Dato : 01-02-09 17:22

Ja det kan du godt, det gør jeg selv med sikkerhedskopier, først på en anden partition og så en kopi på den eksterne. En gang imellem kan det drille hvis jeg vil installere fra den eksterne, men så kopierer jeg den bare over på D: igen.

Kommentar
Fra : stl_s

Dato : 01-02-09 20:48

Min erfaring er, at Acer`s recovery ikke kan finde recoveryen på andre drev, lige som f,eks Acronis kan. Hvis det også er sådan på den maskine, giver det ikke så meget mening at gemme en kopi andetsteds.

Men prøv at lave de indledende øvelser til en gendannelse, så får du svar på om du kan søge efter den på andre steder end D

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 01-02-09 20:54

Det er et forsøg værd Stl_s jeg har netop kopieret den nye sikkerheds kopi over på en ekstern harddisk og vil, som du foreslår, lave de indledende manøvrer, men ikke lige nu i hører nærmere

Godkendelse af svar
Fra : o.v.n.

Dato : 02-02-09 12:47

Tak for svaret granner01. under forarbejdet til gendannnelse af kopien, ser ud til at den kan bruges, hvis den ikke kan når/hvis det virkelig gælder, kan jeg jo kopiere over på D igen først

Kommentar
Fra : granner01

Dato : 02-02-09 18:40

Selv tak.