/ Forside/ Interesser / Helbred / Ernæring / Spørgsmål
10  erling_l 304
Kunstige sødestoffer
Fra : toyota34
Vist : 548 gange
100 point
Dato : 01-02-09 11:59

Har netop læst gruopvækkende artikel omkring kunstige sødestoffer (aspartam og Nutrasweet).
Kan I hjælpe med hvilke andre navne de "går under" samt hvilke E-numre man skal undgå for at indtage disse.
Gerne henvisning til materiale på nettet hvor man kan læse mere om emnet.
Hvad gør I for at undgå sukker og kunstige sødestoffer? Er noget bedre end andet?

Kommentar
Fra : Teil

Dato : 01-02-09 12:03

hvorfor undgå

Kommentar
Fra : HelleBirgitte

Dato : 01-02-09 12:09

Jeg har været meget imod aspartam/nutrasweet efter jeg for mange år siden så en tv udsendelse om hvilke skader vi kunne påføre os selv og vores børn, ved at anvende disse kunstige søde sødestoffer.

Aspartam (også kendt som Nutrasweet og som E nr. 951)

læs mere bl.a. her http://users.cybercity.dk/~bbb9582/aspartam.htm

Der er SÅ MANGE sider om emnet, så du må selv søge videre her

http://www.google.com/search?hl=da&q=%2B+aspartam++%2B+Nutrasweet+%2B+e+nummer&lr=

Kommentar
Fra : transor

Dato : 01-02-09 12:57

Den første af dine links er ikke seriøs.
bl. a . anfører den.:
Kode
Aspartam indeholder blandt andet 10% træsprit
.

Fordi der er en methylgruppe i et stof og derfor kan opfattes som en ester af methanol, kan man da ikke sige at det indeholder methanol. Værre bliver det så når man fortsætter med methanols giftighed og nedbrydningsprodukter.

Det er ligeså forkert , som at sige der er brint i vand og så fortsætte med brints eksplosive egenskaber.

Der står så forbandet meget sludder på diverse hjemmesider af selvudråbte eksperter uden uddanelse .

Kommentar
Fra : Smokei

Dato : 01-02-09 13:17

http://www.diabetes.dk/Livet_med_diabetes/Mad_og_diabetes/Mad_i_hverdagen/Raavarer/Soedestoffer.aspx

Prøv og se denne her link. Sødemidler som anbefales til diabetiker

En rettesnor for e-numre

Farvestoffer E 100-199
Konserveringsstoffer E 200-299
Antioxidanter E 300-399
Konsistensmidler E 400-499
Andre stoffer, fx hævemidler, smagsforstærkere og sødestoffer E 500-…..

Kommentar
Fra : jdkq

Dato : 01-02-09 14:16

Hej ! . .

Uden at gå ind i detaljer omkring forskellige kunstige sødemidler. derom er der næsten ligeså mange meninger som der er personligheder, der vil udtale sig om emnet, . . - vil vi foreslå at benytte en nu service, der er på vej på nettet, det er/bliver endda helt gratis, og der står et universitet bag, som man endda kan spørge til råds.

Prøv at besøge Laura på nettet ! . . – Laura er Din personlige sundhedscoach, !

Laura’s unikke service er helt gratis, - men lige nu, i skrivende stund, kan siden dog ikke benyttes, . . - Det er helt super nyt, så den side der åbner, via et klik på linket herunder, er en introduktion / en præsentation / en demo om lidt af alt det som Laura om meget kort tid kan være behjælpelig med.

. . – hvis det er interessant for Dig, - og også for dem Du kender, at have en personlig sundhedscoach helt gratis, kan Du/I tilmelde, og så vil Du/I være de allerførste det får besked, når Laura er parat !
- og husk det er helt gratis,
- det er helt uforpligtende,
- og Du/I må endda gerne sende denne link videre til dem i kender.

http://www.webstar.biz/?id=INTE-65EC-C2F7

Laura’s Sundheds- & Vitalitets-portal vil meget snart være aktiv for alle forbrugere, . . – og der vil meget hurtigt komme en dansk oversættelse.

Laura kan helt sikkert hjælpe Dig, og mange flere, med at sætte et program sammen, som fører Dig frem til de målsætninger Du har for en sund livsstil.

Med Venlig Hilsen
Wellstar Vitality Coach
wellstar@provita.as

Kommentar
Fra : LuffeA

Dato : 01-02-09 14:29

Endnu en Natura-Helse-side........

*SUK*

Kommentar
Fra : Smokei

Dato : 01-02-09 14:55

Ja,- Sundhedsapostler er der nok af.

Kommentar
Fra : FrejaFlop

Dato : 01-02-09 19:13

Der siges at Birkesød som kan købes i Helseforretninger er godt som erstatning for kunstige sødemidler. Birkesød kommer fra naturen. Kender ikke detaljerne omkring det - men det ligner sukker, smager som sukker men er ikke raffineret. Søg blot på ordet og du får mere viden selv.

Kommentar
Fra : Camillasmoster

Dato : 01-02-09 19:40

Rørsukker skal også være bedre end alm. hvid sukker, da det heller ikke er raffineret.

Hanne

Kommentar
Fra : mulberry

Dato : 02-02-09 08:52

Jeg bruger rørsukker og honning, det almindelige sukker og frugtsukker, glukose går "direkte ind i hjernen" populært sagt og gør at man vil have mere og derfor bliver afhængig, det gør rørsukker og honning ikke.
Kunstige sødestoffer

Kommentar
Fra : Camillasmoster

Dato : 02-02-09 10:18

Jepz - kunstige sødestoffer ................. og alle andre kunstige tilsætningsstoffer!

Kommentar
Fra : ans

Dato : 19-02-09 19:02

http://www.kandu.dk/questionhist.aspx?qid=131915#1506753

Se TV2 - Basta kl. 20:50 i aften (19.02.09)

Det handler om det firma, jdkq anbefaler