/ Forside/ Teknologi / Hardware / Andet hardware / Spørgsmål
10  pallebhan.. 6757
Styring af to lydkort.
Fra : terje87
Vist : 385 gange
200 point
Dato : 31-01-09 18:10

Hej.

Jeg har to lydkort. et onboard og et usb/i hovedtelefonerne.
Det virker godt nok samtidigt. jeg kan ved at skifte indskilling i hvert program og windows køre de to lyd enheder hver for sig. f.eks når jeg spiller. Spillet lyder ud over mine højtalere og skybe lyder via mine hovedtlf. meget praktisk. Jeg snakker os via hovedtlf ( skype ) mens jeg høre musik over højtalerne. MEEEN. Det er lidt besværligt og skulle side og stille om på windows mixer hele tiden for og skulle kunne styre den ene enhed frem for den anden. Findes der ikk et program der kan gøre det lettere!?
/ Terje

Kommentar
Fra : refi

Dato : 31-01-09 18:31

Det lyder i mine ører lidt "volapyk" - eller også forstår jeg ikke hvad du mener....

Citat
og et usb/i hovedtelefonerne
?????

LYDKORT i dine hovedtelefoner

Kommentar
Fra : granner01

Dato : 31-01-09 19:18

Nej det tror jeg ikke du kan få, så fortsæt med det du allerede gør. Det er prisen ved at arbejde med 2 lydkort.

Kommentar
Fra : terje87

Dato : 31-01-09 19:31

Lydkort i hoved tlf.

Det er et headsæt med digital lydkort. tilsluttet via usb

Kommentar
Fra : refi

Dato : 31-01-09 19:56

Nu begynder jeg at forstå....

Nej - jeg tvivler på det kan gøres anderledes da headsettet under alle omstændigheder SKAL bruge dit onboard lydkort for overhovedet at virke....

Det var det der forvirrede lidt - headsettet kan IKKE sige noget UDEN dit onbord kort - så helt selvstændigt er det ikke...

Det du gør er i realiteten kun at du mixer lyden lyden - men kan regulere lydstyrkerne hver for sig....

Kommentar
Fra : JegErHer

Dato : 01-02-09 08:32

Refi du er meget på afveje, hvis men intet lydkort har i sin maskine og så tilslutter en USB headset bliver dette automatisk dit lydkort, da det indeholder et fuldt funktions dygtigt lydkort (bare uden mulighed for at tilsluttet andet)

terje87 nogle lydkort & usb-headset har deres egen mixer, men kræver så jeg installer deres software.
Eks. nVidia onboard lydkort har en nvMixer som går direkte til nVidia lydkortet, så hvis man rettet Windows standard mixer til USB-headset har man nu to mixer en til hver.