/ Forside/ Karriere / Erhverv / Udlejning / Spørgsmål
10  katekismus 460
Kan jeg slettes fra kontrakten
Fra : Mahjong
Vist : 419 gange
20 point
Dato : 31-01-09 16:57

Sagen er, at "kæresten" og jeg står begge på lejekontrakten på vores lejligheden, men jeg har fundet et andet sted at bo pga særlig omstændigheder med ham...

Kan jeg slettes fra nuværende lejekontrakt? Eller kræver det, at "kæresten" skriver under på det?

Kommentar
Fra : refi

Dato : 31-01-09 17:01

Det må du/I snakke med udlejer om....

Der kan jo være flere årsager til at begge står der - så det er slet ikke sikkert den kan/må lejes ud til EEN person....

Så indtil da hænger du på den.... (økonomisk) - ingen kan tvinge dig til at flytte ind....

Kommentar
Fra : granner01

Dato : 31-01-09 17:15

Du kan bare fraflytte, så får han et brev fra boligforeningen om at du er flyttet og at du skal slettes fra lejekontrakten. Og det skal han skrive under på. Du kan ikke stå på kontrakten når du ikke er tilmeldt adressen.

Kommentar
Fra : Mahjong

Dato : 31-01-09 17:20

Det er (desværre) ikke via en boligforening, men via privat udlejer (:

Kommentar
Fra : granner01

Dato : 31-01-09 23:33

Det var lidt værre, men hvad kan udlejer gøre når du er fraflyttet? Han kan da ikke kræve dig for huslejen. Det skal en evt. fogedsag afgøre og det tager tid.

Kommentar
Fra : Mahjong

Dato : 01-02-09 10:49

Det er både husleje og div. andre steder hvor der er fælles navn (f.eks. ved elværket)

Jeg regner med at forhøre mig ved en advokat i løbet af ugen, samt snakke med udlejer om hvordan og hvorledes.

Kommentar
Fra : granner01

Dato : 01-02-09 17:12

Kan du ikke bare være uvidende og så kun referere hvad advokat siger til dig. Udlejer bekøver jo ikke vide at du er klog nok til at regne den ud.

Kommentar
Fra : Mahjong

Dato : 01-02-09 17:15

Heh kan der være noget om. Ønsker blot ikke at få noget i klemme.

Og der er sikkert nogle der undrer sig over hvorfor jeg ikke blot snakker med "kæresten" om det.. Det er ganske simpelt pga. jeg ikke ønsker at stå i situationen med blå mærker..

Derfor skal det forgå lidt tyst. Desværre

Kommentar
Fra : granner01

Dato : 01-02-09 20:11

Har du tænkt på at du måske kan få hjælp på Dannerstiftelsen. Når situationen er sådan som den er. De kan også hjælpe med at komme videre. Hvis du har økonomi til det så se at komme væk, sådan en skal man ikke holde på. Og kors hvor må du have ben i næsen, ellers havde du ikke overskud til at gøre noget.

Kommentar
Fra : Mahjong

Dato : 01-02-09 22:24

Ben i næsen, det har taget mig 4 år(!!) at komme videre. Nu skal det være. Vil gerne igang med livet igen.
Har fået en anden lejlighed, får sendt lejekontrakten til en veninde.

Dannerstiftelsen, hvad er det for noget?

Kommentar
Fra : granner01

Dato : 02-02-09 14:37

Det er et sted for mishandlede kvinder, alle kvinder som er udsat for fysisk eller psykisk vold kan komme og bo der. Og selvfølgelig har du ben i næsen, du kan godt være stolt, mange kvinder hænger fast i årevis.

Her kan du læse om det

http://www.gulex.dk/firmainfo/dannerhuset_kvinde-_og_krisecenter_(grevinde_danner_stiftelsen)/900178061622.htm

Her er også en side hvor du kan få hjælp.

http://www.lokk.dk/index.htm