/ Forside/ Interesser / Fritid / Håndarbejde / Spørgsmål
10  Camillasm.. 1373
Bluser der fælder
Fra : snerose
Vist : 2818 gange
120 point
Dato : 31-01-09 07:29

Jeg har fået en dyr og lækker cardigan, som er strikket af noget acryl og et garnmateriale, som afgiver lange sorte hår på 4-5 cm. (Kan se, at den er købt i H&M)

Det er bare SÅ irriterende at have den på, for bare man rører ved den smider den en masse hår, og hvis man har den på ude hos andre folk, ligger der et hav af hår i deres håndvask, når man forlader toilettet - og ja, det ligner pubeshår, så jeg kan simpelthen ikke have den på mere.

Er der nogen, der har et godt råd? Jeg tænker på om man kan dyppe den i noget, som kunne "binde" hårene? Det undrer mig nemlig, at den afgiver så mange hår, for når de er så lange, burde de jo være strikket ind i blusten og sidde fast...

Accepteret svar
Fra : HelleBirgitte

Modtaget 130 point
Dato : 31-01-09 07:48

Jeg havde engang et tørklæde af angoragarn, som opførte sig på samme måde. Put trøjen i en plastikpose og læg den ind i fryseren ca ½- 1 time, så fælder den ikke. når du skal have den på

Dette er ikke en mirakelkur - man er nødt til at gentage det med mellemrum, når den begynder at fælde igen

Kommentar
Fra : LuffeA

Dato : 31-01-09 08:43

Forkert spundne fibre ??

Da det er delvis naturmateriale skal det nok også vaskes som sådan, altså i håndvask med uldvaskemiddel så fibrene ikke bliver tørre og knækker.........glem uldvaskeprogrammet i vaskemaskinen.

Kommentar
Fra : Nordsted1

Dato : 31-01-09 11:12

Når den fælder så voldsomt, ville jeg prøve at tager i H&M og brokke mig,

Selv om den har været i brug, så er det ikke rimeligt, at en dyr bluse skal drysse så meget, så prøv om du ikke kan få pengene tilbage, eller blusen byttet til en mere "holdbar" en.

Godkendelse af svar
Fra : snerose

Dato : 02-02-09 14:04

Tak for svaret HelleBirgitte.

Kommentar
Fra : HelleBirgitte

Dato : 02-02-09 15:08

Selv tak