/ Forside/ Interesser / Fritid / Jagt / Spørgsmål
10  TheRealDe.. 4815
Knudsens kronvildt
Fra : Sandhedsvidnet
Vist : 3342 gange
50 point
Dato : 30-01-09 19:04

Knudsen du er i en privat kronvildtgruppe og nu spørger jeg dig, hvilke afskydningsaftaler har i besluttet, det skulle være et let og overkommeligt spørgsmål for en mand med så stor jagterfaring, der til stor overraskelse ikke ved hvordan man behandler en grandel

SHV

Kommentar
Fra : dabj

Dato : 30-01-09 19:10

B.t.i.

Kommentar
Fra : Sandhedsvidnet

Dato : 30-01-09 20:19

Nå Knudsen kom nu med et svar, eller er du ude og fodre dine hvide Italienere til forårets hundetræning
Men for at hjælpe dig på vej, hvad er aftalen når det drejer sig om afskydning af hundyr
SHV

Kommentar
Fra : granner01

Dato : 30-01-09 21:19

For fanden, bliver du ved

Accepteret svar
Fra : Tonganeseren

Modtaget 50 point
Dato : 30-01-09 22:47

Kære Granner01
Du må forstå en ting. Vi jægere kan ikke have, at en eller anden udgiver sig for at sidde i en organiseret forvaltningsgruppe. Vi baserer afskydningen på landsplan efter de oplysninger som grupperne får, og det ødelægger forvaltningens arbejde, hvis en eller anden kule begynder at gøre sig klog på noget, han intet ved om. Hvis bb1 så bare havde skrevet, at han selv havde oprettet en eller anden "observationsgruppe" med sig selv som eneste medlem, så var debatten her ikke nået til det, den er nu. Men bb1 formulerede sig således, at det så ud som om han sad i en forvaltningsgruppe etbaleret af Skov- og Naturstyrelsen.
Det er gået på samme måde i avlsarbejdet med münsterländerne. BB1 udråber sig som talerør for DKM klubben, og forsøger at få konfirmeret uaftoriserede hundeprøver (Hubertusprøverne) - og dertil kommer squ, at han ikke har rent mel i posen hvad angår sit private avlsarbejde.
Vi kan ganske enkelt ikke acceptere den slags amatører - når de forsøger at bilde folk ind, at de er autoriserede (godkendte). Hele jagtsagen står og falder på, at de folkevalgte kan lovgive ud fra helt korrekte input. Bb1 forplumrer alt hvad han rører ved - og jeg håber derfor, at du bedre forstår vore bestræbelser.

Kommentar
Fra : granner01

Dato : 30-01-09 22:58

Ja men i bliver ved og ved og ved og det er vi trætte af.

Gå et andet sted hen med jeres slåskampe.

Kommentar
Fra : LuffeA

Dato : 31-01-09 00:55

Der bliver vist brugt mest vådt krudt i denne diskussiton.

I kunne måske skiftes til at være klappere under en jagt og komme overens "on location", det ville også skåne Prins Henriks skadede ryg da et klaptræ er lettere end en bøsse.

Kommentar
Fra : bb1

Dato : 31-01-09 01:47

Endelig....................................................................

Kommentar
Fra : Sandhedsvidnet

Dato : 31-01-09 07:53

Knudsen når der tages en beslutning og det skrives ned på et fint papir at moderdyrene eller produktionsapperatet om du vil, skal skånes, hvor du herefter bortskyder et eksemplar, da er det meget svært at få en større bestand op at stå.
Du skriver også du har fulgt den hind hele året og den ikke er særlig gammel, det kunne tænkes at den har mistet sin kalv af en uforklarlig årsag og ville her i år kunne føde en ny.
Det er ikke meget værd at indgå en aftale med dig, når du bryder den.
SHV

Kommentar
Fra : dova

Dato : 31-01-09 07:54

Citat
Du må forstå en ting. Vi jægere kan ikke have, at en eller anden udgiver sig for at sidde i en organiseret forvaltningsgruppe

Citat
Det er gået på samme måde i avlsarbejdet med münsterländerne

Så tag da for F***** de diskussioner i de respektive foreninger.......de interne stridigheder der foregår rundt omkring, i hvad der måtte være af forskellige interessegruppers klubber og foreninger i landet, hører altså bare ikke hjemme her på siden

Kommentar
Fra : bb1

Dato : 31-01-09 09:27

Dova
Du har ret. Specielt når Sanhedsvidnet ikke aner noget, som helt om, hvad der er besluttet omkring særfredning i det kronvildtråd, som jeg er medlem af .. Ligesom han heller ikke aner en pind om hvor i landet jeg skød en kronhind i går!

Vi har altid før hend sagligt kunne få svar på vore spørgsmål her på KanDu og det vil jeg gerne medvirke til fortsætter...........

Kommentar
Fra : LuffeA

Dato : 31-01-09 09:29

Hvad med at lave en aftale med problemets midtpunkt, altså dyrene.

Får Du ingen unger bliver Du skudt, jægerne skulle nødig kede sig.

Får Du en unge om året skal den leve for selv at føre bestanden videre.

Får Du to unger om året er den ene øremærket til skydning.

Får Du tre unger på et år er Du kun ude på at ødelægge landmændenes afgrøder og kan derfor forvente at blive skudt.

Kommentar
Fra : bb1

Dato : 31-01-09 09:35

Fint LuffeA god ide, men så må du lige lære mig at tale med dyrene.

Kommentar
Fra : Sandhedsvidnet

Dato : 31-01-09 13:31

Nu prøver Knudsen igen at krybe udenom.
Knudsen er så opsat på at gøre opmærksom på sig selv, nu er han kommet til at røbe han har skudt en ung hind, der skulle være skånet, efter aftale i den private kronvildtgruppe.
Knudsen du har ikke andet kronvildtjagt en det du går og fifler med på Løvenholt og som du skriver i din egen tråd
På jagten i dag sammen med nabo jægerne lykkedes det for mig, at nedlægge den kronhind, som jeg har fulgt det meste af sæsonen.
Læg mærke til dit ordvalg nabo jægerne og jeg har fulgt det meste af sæsonen
Nu prøver du at komme med en forklaring på, det var et helt andet sted du har skudt den, har du være på Emedsbo igen
Du som godt ved hvad grandeller er og hvordan de skal behandles, stiller så et spørgsmål om hvordan behandlingen skal være, gud fader hvor du er mediefikseret, savner du opmærksomhed?
Du som påberåber dig som vildets vogter og ikke driver rovdrift på samme, skyder så en ung hind der kunne have sat kalv i år, samtidig med at du er med til at aftale en ting men gør en anden, det er ikke det der kaldes troværdighed.
SHV

Kommentar
Fra : TheRealDeal

Dato : 31-01-09 14:43

Kære bb1

Dit spørgsmål går på
Citat
Så mit spørgsmål lyder: Koges og afbleges disse som kraniet eller poleres de blot?

Men så kommer du med denne udlægning
Citat
kom jeg i tvivl om min børnelærdom for der er hvis noget med emaljie og syre.

Afkogning, afblegning og syre hvad har det med polering at gøre? du roder tingene sammen, hold dig nu på vejen, det ser ud til du har kørt i en grøft fyldt med plader den sidste uges tid

The Real Deal

Kommentar
Fra : Tonganeseren

Dato : 31-01-09 15:00

Blandt rigtige jæger hersker der en uskreven regel, hvad angår jagten på hundyr blandt hortevildtet.
Man skyder hverken råer, dåer eller hinder så sent på perioden. Det er i mine øjne uetisk. Men den slags afhænger så af hvilke øjne der anskuer tingene. Men hvis man har kravlet rundt hele sæsonen for at afskyde en kronhind - for at kunne prale - så tager man vel hvad der kommer for. Jeg synes bb1 er temmelig langt ude, og det bør vi huske.
Nu har han i øvrigt udelukket endnu en deltager - som en slags moderator. At han så er den første til at smide grus i tandhjulene, er så noget helt andet.

Kommentar
Fra : bb1

Dato : 31-01-09 15:48

Enten er du Tonganeser ikke jæger eller en meget dårlig jæger!

Man skyder netop hundyrene så sent på året, for da er man sikker på, at evt. kalve kan kalre sig selv!

Men det er umuligt at føre en debat med folk, der er helt uviedende og ikke er villig til, at lære.

Og til TRD Hold dig til det der ER skrevet. Det er ikke mig, der har skrevet det minste om polering
og brintoverilte, som bruges til afblegning ER syre.

Sandhedsvidnet er igen på vildspor og udtaler sig om noget han ikke ved en pind om. Selvom det var en yngre hind, så ved jeg at den ikke har sat kalv i år,så vrø'vl du blot videre.

Men igen at føre en fornuftig debat med noviser er helt umuligt, så dette bliver mit sidste i denne tråd.

Gå forresten lige ind på D.L.S. hjemme side og læs i deres ordbog Jagtudtryk - der står ikike en skid om GRANDELLER. - måske kan de ikke stave til det.

Kommentar
Fra : Tonganeseren

Dato : 31-01-09 15:50

Nej, og du ved åbenbart heller ikke hvad en grandel er.

Kommentar
Fra : Tonganeseren

Dato : 31-01-09 15:55

Og lige her viser bb1 sig som den amatør han er udi det jagtlige.
Man skyder squ da ikke en hind uden 100%´s sikkerhed at vide, om den stadig har en kalv på slæb. Og har den en kalv, så skyder man denne i stedet for, hvis man absolut skal skyde på alt hvad der bevæger sig. Det burde du vide, men du har jo heller ikke haft jagttegn så længe som vi andre. Vi ved jo hvornår du kom tilbage med madammen.
Fyda føj, bb1. Nu demonstrerer du en uvidenhed som er direkte kriminel.

Kommentar
Fra : bb1

Dato : 31-01-09 15:56

Jo, eller sad jeg da ikke med to i hånden.

Kommentar
Fra : LuffeA

Dato : 31-01-09 15:59

Gran-del ?

Roden måske, eller den spids i toppen der passer ind i hullet på julestjernen.

Kommentar
Fra : Tonganeseren

Dato : 31-01-09 15:59

Jeg kan forstå på dig, at du lige har været inde på nettet for at finde ud af hvad en grandel er for en fætter. Den vokser i hvert fald ikke som du har beskrevet det. Næh, du finder ikke den slags selvfølgelige oplysninger på DLS siden. Vi har ikke behov for et leksikon.

Kommentar
Fra : Tonganeseren

Dato : 31-01-09 16:00

Fint set Luffe.

Kommentar
Fra : bb1

Dato : 31-01-09 16:46

Kommentar
Fra : Tonganeseren

Dato : 31-01-09 16:48

Nemlig bb1. Er du sikker på at du ikke sidder med to gran-dele i ørerne? Eller måske et par halmviske?

Kommentar
Fra : TheRealDeal

Dato : 31-01-09 17:34

Kære bb1

Du har selv skrevet
Citat
Så mit spørgsmål lyder: Koges og afbleges disse som kraniet eller poleres de blot?

så hvad er det for noget sludder at du ikke har skrevet noget sådan.

Citat
Man skyder netop hundyrene så sent på året, for da er man sikker på, at evt. kalve kan kalre sig selv!

Man sikre sig altid at hinden ikke har kalv med og er man usikker lader man hinden gå hvis så fremt den er i god stand og ikke fordi den er alene. Er du nu sikker på det er den hind som du har holdt øje med hele året? har du øremærket dine dyr.
God jægermorale er at der skydes kalv før hind og ikke at skyde en hind fra en kalv fordi man tror kalven kan klare sig selv, det lyder mere som om der skulle kød i fryseren og når man så kan læse du har du har accepteret der ikke skydes hundyr i jeres private kronvildts-gruppe, er det fuldstændig til klodshans, var du fuld

Citat
Sandhedsvidnet er igen på vildspor og udtaler sig om noget han ikke ved en pind om. Selvom det var en yngre hind, så ved jeg at den ikke har sat kalv i år,så vrø'vl du blot videre.

Jeg tror det er dig bb1 som vrøvler, hvis den hind har sat kalv i år er det lidt af en sensation Et yngre dyr behøver ikke være gold, fordi det ikke har kalv med, kalven kan være gået tabt på andre måder, f,eks. syg efter fødslen, men det er så straffen for ikke at have kalv med på dit lejede jagt

Citat
Men igen at føre en fornuftig debat med noviser

Jeg må med beklagelse konstatere, det er dig som er novisen, magen til talentløs kronvildtforvalter skal der ledes længe efter, jeg kan godt forstå Danmarks Jægerforbund droppede dig som ekstern underviser, så nye jagttegnsløsere eller videbegærlige ikke får noget forkert information.

The Real Deal

Kommentar
Fra : Tonganeseren

Dato : 31-01-09 17:43

Jamen bb1 er squ en novice. Han begyndte jo først at gå på jagt, da han som halvgammel kom hjem fra udlandet. Han skriver godt nok på sin hjemmeside, at han har været aktiv jæger i 50 år - og hjemmesiden er da mindst 4 år gammel. Dvs. at han nu påstår, at han fik jagttegn som 12-årig, og den tror ingen rigtigt på. Når man så fratrækker de mange år i udlandet, så er der altså noget galt. Nu var bb1 ikke den skarpeste kniv i skuffen, da han gik i skole. Sådan lyder rygterne i Løsning - og noget tyder på at regningen ikke rigtigt var hans stærkeste side. Jeg fik en mail fra en der kender bb1, og der fik jeg at vide, at det vistnok mest var bibelhistorie der dominerede undervisningen i det højtoktanede bibelbælte. Men i Guds navn så gælder alle kneb - selv at sælge en trepattet ko.

Kommentar
Fra : Tonganeseren

Dato : 31-01-09 18:07

Lidt uddybende, så hørte vi jo mange eventyrlige historier i kristendomstimerne. Den ene historie mere fantasifuld end den næste. Man kan næsten få den tanke, at bb1 har lært lidt for meget af den slags - altså om det at fortælle noget der ikke stemmer overens med forstanden.

Kommentar
Fra : LuffeA

Dato : 31-01-09 18:24

Sandheden er vist også temmelig sminket.

http://www.beautyversand.info/grandel/

"Dr. Grandel - Schönheit in besten Händen"

Kommentar
Fra : Sandhedsvidnet

Dato : 31-01-09 19:54

Nu gø Knudsen sig klog på det sorte råvildt på Lolland, trods han ikke har en pind forstand på hvad han taler om, her er en lille smagsprøve.
Der i mod kunne det være spændende at finde ud af hvordan det kan gå til, at de pludselig er kommet til landsdelen, der har jo ikke været isvinter og at de er svømmet fra Tyskland hvor de findes, det er ikke sandsynligt
Kan de være undslupne fra Knudtenborg dyrepark eller en anden dyrepark måske ulovligt importeret, at en person, som ham med Då`erne på Helgenæs?

Er den Muflon du skød på Djursland også svømmet til Danmark, er det sandsynligt
Nu taler du om dyret er undsluppet en hegning fra Knudtenborg Dyrepark, det er vel ikke anderledes en den lille muflon du skød på Djursland
SHV

Kommentar
Fra : bb1

Dato : 01-02-09 02:44

så er tråden igen helt i selv sving pas på ikke at falde af de Herre og måske enlige dame!!

Kommentar
Fra : LuffeA

Dato : 01-02-09 03:42

Den var vist beregnet på at gå i selvsving fra begyndelsen a`

Kommentar
Fra : bb1

Dato : 01-02-09 03:53

Helt rigtig set Luffe A

Kommentar
Fra : Sandhedsvidnet

Dato : 01-02-09 09:20

Hun havde to fine grandeller.
Knudsen hvad er gran-deller, er det noget som sidder på juletræerne jeg troede ikke juletræer kunne blive overvægtige.

Sandhedsvidnet er igen på vildspor og udtaler sig om noget han ikke ved en pind om. Selvom det var en yngre hind, så ved jeg at den ikke har sat kalv i år,så vrø'vl du blot videre
På vildspor? Fint, så beviser du jeg er på vildspor og medens vi så venter på en af dine bortforklaringer, kan jeg komme med et yderlig indspark vedrørende din store bedrift

Til din orientering lille Knudsen sætter kronvildt ikke kalv om vinteren og kan du ikke give alle en logisk forklaring på hvorfor du bortskyder et ellers rask fødedygtigt hunddyr, uden du sikrede dig den havde kalv med. Hvordan kan du være sikker på den ikke ville sætte kalv i år? Det kan man kun ved at skyde den og se om der er et foster til stede i livmoderen, din logik er besynderlig, magen til selvbestaltet "Gods og vildtforvalter" skal der ledes længe efter.
Men nej du skyder et ungt dyr, som ikke får muligheden for at bevise den kan sætte en kalv i det kommende år, jeg havde kunnet forstå hvis det var en gammel affældig hind, men det har sikkert ikke din interesse, det kød kræver at ligge i en masse marinade.
Så nu har du skudt en ung fødedygtig hind, det fremmer ikke den blivende bestand i området og den slags selvbestalte vildtforvaltning du her har udført, er ikke det papir værd som de indgåede aftaler er skrevet ned på og for at din hukommelse skal komme på rette spor og ikke ned i en grøft fyldt med pladder, så er aftalen som jeg husker den at der må skydes en kalv og en hjort pr. ejendom.
SHV

Kommentar
Fra : bb1

Dato : 01-02-09 09:26

Kommentar
Fra : Sandhedsvidnet

Dato : 01-02-09 09:42

Medens vi venter på at Knudsen får sovet ud og får sig en kop kaffe efter han har spillet med sig selv foran hans super-PC, kan jeg komme med et ekstra spørgsmål.
Knudsen er sandheden ikke, hvis du nu skal være helt ærlig, at du troede du skød en enlig kalv, hvor hinden var skudt bort, du kunne såre simpel ikke bedømme størrelsen på dyret.
Lige en mere, skød du den med din Manlicher med mortorbremse
SHV

Kommentar
Fra : LuffeA

Dato : 01-02-09 09:56

Hvis nu at jægerne brugte net ligesom fiskerne kan maskernes størrelse tilpasses så de yngste slap ud.

Det larmer heller ikke lige så meget...........

Kommentar
Fra : bb1

Dato : 01-02-09 12:01

Kommentar
Fra : Sandhedsvidnet

Dato : 01-02-09 16:37

Medens vi venter på Knudsen får sovet ud og vi efterfølgende får en sang fra Ølsted og omegn, er han så sandelig begyndt at klåge Åge den inde på Forbundets hjemmeside, om det sorte stykke råvildt der er skudt på Lolland, han har enda rodet sig ud i Nilgæs og jeg skal komme efter dig, men en seriøs debattør har vovet pelsen og er gået ind i en dialog med superdebattøren og har på kort tid fundet ud af at Knudsen ikke ved hvad han taler om, igen et bevis hvor lidt forstand og forståelse Knudsen har for genetik osv.

http://www.jaegerforbundet.dk/page853.aspx?recordid853=306

SHV

Kommentar
Fra : LuffeA

Dato : 01-02-09 17:01

Omvendt sprogbrug ????

Man afskyder et projektil, granat, missil, haglbyge eller torpedo.

Men man afskyder ikke dyr, undtagelsesvis kunne man lægge en hare i en stenkaster som de brugte i Romertiden og derved afskyde dyret.
Afsky(d)elig tanke.....

Medmindre at jægere i dag bruger levende dyr som projektiler....det være sig en død hveps i mangel af kugle i en salonriffel...... kunne jeg seriøst godt tænke mig at kende betydningen af dette omvendte sprogbrug.

Kommentar
Fra : Tonganeseren

Dato : 01-02-09 17:33

Ja, jægersproget er undertiden i strid med alm. dansk sprogbrug. Og her kolliderer det med den gængse definition på det at afskyde noget. Det skurrer også i mit hovede, når "afskydning bruges i denne forbindelse,Dansk sprognævn ville måske være af samme opfattelse. Men her kan du se, hvordan man på Jagtformidling anvender "afskydning".

"15-1-2009
10 stk dåvildt til afskydning (dåer kalve) for 2 – 3 personer.
Afskydning fra tårn i mindre naturskønt område med skov krat eng og mose på midtsjælland.
Pris pr. person v/3 stk. 5000 kr. inkl moms.
Kød er naturligvis inkl.
Kan kombineres med enkelt hjorte".

Bortskydning ville nok være at foretrække. Nedskydning også, når der er som her er tale om en form for en nærmest ulækker form for industriel "jagt".

Kommentar
Fra : Sandhedsvidnet

Dato : 03-02-09 16:19

Knudsen er er et lille simpelt ´tillæg-spørgsmål
Hvornår har du sidst været til møde i den private kronvildtgruppe?
SHV

Kommentar
Fra : TheRealDeal

Dato : 03-02-09 19:24

Kære bb1

Et lille uddrag fra dine talrige indlæg.
Citat
Enten er du Tonganeser ikke jæger eller en meget dårlig jæger!

Jeg tror så sandelig Tonganeseren er en ganske habil jæger og det er det der piner dig at der er nogen som har en større forståelse for jagt, fauna og vildtets tarv.
Det viser det også ved at du har skudt en ung hind, som en anden har skrevet, du har skudt denne smalhind for en kalv og til din orientering så kan en smalhind først føde kalv i dette år.
Det er også sådan med lidt ældre kronvildt at de godt kan springe et år over angående fødsel af kalv.

The Real Deal

Kommentar
Fra : bb1

Dato : 05-02-09 20:42

T.R.D.

Så du den hind jeg skød? Nej vel? Hvordan kan du så udtale dig om det???

Det er måske kun rigtige jægere der kan det?

Kommentar
Fra : Tonganeseren

Dato : 05-02-09 21:03

Det er det samme hver gang. Bb1 fatter ikke, at noget kan være anderledes end det han futter rundt og laver.

Kommentar
Fra : bb1

Dato : 05-02-09 21:15

Kommentar
Fra : Tonganeseren

Dato : 05-02-09 21:19

Be-ent! Du lader kun som om du sover. Vi kan høre dig snerre.

Kommentar
Fra : TheRealDeal

Dato : 06-02-09 15:35

Kære bb1

Du må til at lære at læse et indlæg ordentligt, du skriver.
Citat
Så du den hind jeg skød? Nej vel? Hvordan kan du så udtale dig om det???

Jeg har skrevet
Det viser det også ved at du har skudt en ung hind, som en anden har skrevet
du skal lige læse det der er fremhævet med sort

Men fortæl nu og indrøm du har skudt en hind i stedet for en kalv, selv en erfaren jæger kan tage fejlmen du sov måske på posten?
Du skiver også du har holdt øje med hinden i hele sidste år, går du på opdagelse og jagt hos naboen
Husk nu det er mig der stiller spørgsmålende og dig der skal svare.

The Real Deal

Kommentar
Fra : bb1

Dato : 06-02-09 20:07

Hvorfor vil du ordkløve på den måde, hvad er formålet med det?
Hvorfor stiller du spørgsmål, som andre allerrede har stillet?
Hvorfor basere du dine spørgsmål på andres rygter?

Jeg har ikke skudt nogen ung hind!
Jo - jeg har fulgt denne hind meget længe og den har ikke sat kalv i 2008!
Man kan udemærket "gå" hos naboen uden at gå på jagt, men nu er det altså sådan, at jeg driver jagt med mine naboer,der er kun en enkelt som ikke er med.
Desuden er ens jagt så stor, som min så opholder krondyrene sig der i meget lange perioder i sær hvis der er steder hvor de gerne vil opholde sig, når de sætter deres lam.
Alle disse ting kan du lære Kære TRD hvis du ville lytte i stedet for, at ordkløve

Kommentar
Fra : TheRealDeal

Dato : 07-02-09 07:54

Kære bb1
Citat
Desuden er ens jagt så stor, som min så opholder krondyrene sig der i meget lange perioder i sær hvis der er steder hvor de gerne vil opholde sig, når de sætter deres lam.

Til din orientering hedder det ikke lam men kalv og det er lidt rystende du går og forstyre hinderne medens de går for sig selv før og efter de har sat KALV
Citat
Jeg har ikke skudt nogen ung hind!
Jo - jeg har fulgt denne hind meget længe og den har ikke sat kalv i 2008!

Du skriver jeg kan lære meget af dig omkring kronvildt det tror jeg ikke og det viser dette ovenstående citat med helt klar tydelighed. Jeg skrev tidligere.
Det er også sådan med lidt ældre kronvildt at de godt kan springe et år over angående fødsel af kalv.
så med andre ord når det er en ældre hind du har skudt, så har den åbenbart også haft kalv i 2007, så du har allerede nu bevist at du ikke ved at ret meget om kronvildt færden, med mindre det skal drives frem og skydes
Citat
der er kun en enkelt som ikke er med.

Det skulle vel ikke være dig? har du siddet i skellet og ventet på de andre har drevet vildet ind på dit lejede jagt?
Hvad har dine naboer sagt som også er med i kronvildtgruppe når i sammen har vedtaget at frede hinderne
Husk nu det er mig der stiller spørgsmålene og dig der skal svare.

The Real Deal

Kommentar
Fra : bb1

Dato : 07-02-09 09:41

Du vil stadig mest ævle og derfor er der ikke meget ved, at fortsætte en debat med dig.

Alligevel: Jeg har fortalt dig, at der kun er en enkelt nabo, som ikke er med i vores fælles jagter, derfor har vi selvfølgelig en aftale om, hvad vi må og ikke må gør.

Hvem siger, at vi har beluttet at frede hinder?
Det ved du jo ikke det mindste om, derfor er dit spørgsmål helt for kert.
Men nu skal jeg fortælle dig noget. Fra nu af kommer der andre boller på suppen for at få dette jagtforum på fode igen vent og se.

Kommentar
Fra : LuffeA

Dato : 07-02-09 10:22

Hvorfor faen udstyrer I ikke bare alle nyfødte kalve med en chip til aldersbestemmelse, GPS og en radiosender der hyler op hvergang hunnerne bliver bedækket....og evt. drægtige.

Kommentar
Fra : Sandhedsvidnet

Dato : 07-02-09 11:01

Hvem siger, at vi har beluttet at frede hinder?
Det ved du jo ikke det mindste om, derfor er dit spørgsmål helt for kert.

Det ved jeg Knudsen, det står i det papir vedrørende den private kronvildtgruppe du er medlem af.
Nu har vi efterhånden vendt dette emne op til flere gange og jeg er ikke det mindste i tvivl om, at du Knudsen ville have bralret op med der ingen fostre var i livmoderen da du brækkede hinden. Nu fik den fine hind ikke mulighed for at sætte en måske to fine kalve her i juni måned, det eneste der kom ud af det, var at du fik to fine grandeler.
Du har ikke svaret mig på hvornår du sidst har været til møde i gruppen
SHV

Kommentar
Fra : bb1

Dato : 07-02-09 12:58

Hvor du vrøvler.
Bevis dine påstande er du i besidelse af et stykke paier,som jeg har underskrevet og som siger, at jeg ikke må skyde hinder, så ville det da være på sin plads at fremlægge det her.

Kommentar
Fra : Sandhedsvidnet

Dato : 07-02-09 16:29

Ja Ja Knudsen nu er det sådan der er skrevet et referat af de møder der bliver afholdt i den private kronvildtgruppe, som så bliver sendt ud til dem som er medlem.
Her er så et lille udpluk vedrørende afskydning af hinder.

Kronvildtet, som har været væk fra Silkeborgegnen i over 100 år, får næppe held til at danne fast bestand igen, hvis vi ikke freder produktionsdyrene = hinderne i en årrække. Fredningen af hinder var der bred enighed om.

Vil det sige du ikke har læst referatet? men det er måske fordi du ikke var med til mødet

Hvis du ikke har modtaget et referat, er det så fordi du ikke mere er medlem?

Hvis du stadig er medlem hvorfor retter du dig ikke efter det der var bred enighed om?
SHV

Kommentar
Fra : bb1

Dato : 07-02-09 16:46

Man kan ikke beskylde nogen for noget i et offentligt rum uden, at bevise det og da du ikke er medlem af dette udvalg, så ved du intet om hvad der er besluttet.

Ligeledes ved du intet om, hvor den pågældende hind er nedlagt.

Endelig: Hvor gammel er det referat du henviser til?

Kommentar
Fra : Sandhedsvidnet

Dato : 07-02-09 16:58

Hvor gammel er det referat du henviser til?
Mindst lige så gammelt som det du prøvede at offentliggøre på Jægerforbundets gamle hjemmeside sidste år, men som derefter blev slettet.
SHV

Kommentar
Fra : bb1

Dato : 07-02-09 17:21

Se det var da en oplysning, som vil noget. Den beviser helt tydeligt, at du er fuld af løgn.

Det var hvad du skrev: Det ved jeg Knudsen, det står i det papir vedrørende den private kronvildtgruppe du er medlem af.

Kom nu frem med dette papir lad os se det og se hvem,der har skrevet under!!!!

Det kan da for pokker ikke være så svært er du medlem af gruppen har du et referat og er du ikke, så er du blot fuld af løgn - nu er det hele op til dig selv!!!

Kommentar
Fra : Sandhedsvidnet

Dato : 07-02-09 17:37

Papiret Knudsen, er et referat som er taget under mødet og som er sendt ud til de medlemmer som har indvilliget i at få en større bestand af kronvildt, du ved godt hvad et referat er? elleeeeeeeeeer, et referat bliver sendt til gennemlæsning hos medlemmerne og hvis de ikke har indvendinger i det fremsendte, bliver det endelige så sendt frem senere, hvis ikke referatet på det selv samme møde bliver læst højt og man der beslutter hvad der skal udsendes, derfor behøver det i principet ikke nogen underskrift, og i det referat står der bl.a.
Kronvildtet, som har været væk fra Silkeborgegnen i over 100 år, får næppe held til at danne fast bestand igen, hvis vi ikke freder produktionsdyrene = hinderne i en årrække. Fredningen af hinder var der bred enighed om.
SHV

Kommentar
Fra : bb1

Dato : 07-02-09 17:46

Så let slipper du ikke. Både jeg og alle andre der deltager herinde har krav på, at se dette papir, som du jo må være i besidelse af siden du kan udtale dig om, hvad der står i det..

Husk det ska være fra mødet i 2008 ellers gælder det ikke!!!

Et gammel referat kan jo være ændret................

Her har vi fat i noget helt væsentligt så jeg holder ved og holder dig op på dine egne udtalelser.
Så vis os alle sammen referatet godkendt af mig med min underskrift!

Kommentar
Fra : LuffeA

Dato : 08-02-09 00:03

100 år gammelt kronvildt vil næppe være i stand til at formere sig

Allerede i 1959 brokkede jeg mig over bestanden af myg.

Kommentar
Fra : Tonganeseren

Dato : 08-02-09 00:53

Det er omsonst at debattere med bb1. Det burde snart stå enhver klart. Kan han ikke klare sig i en saglig debat - lyver han sig fra alle kendsgerninger.
I denne debat er han blevet taget i brud på alle etiske regler - og det bør man forholde sig til.

Kommentar
Fra : Tonganeseren

Dato : 08-02-09 00:55

Hvis andre, som har jagt omkring KLøvenholt, læser denne side, så drop ethvert samarbejde med bb1. Hvis ikke, så hænger i fast i bb1`s elendige omdømme.

Kommentar
Fra : bb1

Dato : 08-02-09 03:18

Nu blander Tonganeseren sig også i denne tråd. Gør han det for at dække over Sandhedsvidnet?

Han går i alle tilfælde direkte efter personfnidre, som intet har med tråden at gøre

Hylekoret har ikke kun på KanDu, men også på andre fora hævdet, at jeg ikke var medlem af en kronvildt gruppe.
Her i denne tråd hævder Sandhedsvidnet så pludselig at han er i besiddelse af et stykke papir, som beviser, at jeg i en kronvildtgruppe har skrevet under på, at jeg ikke må skyde hinder

Derfor hold nu fast i tråden – fremkom med en kopi af dette stykke pair alt andet er ganske lige gyldigt i denne sammen hæng. Hvis det da ikke kun er der skriver under navnene:
Sandhedsvidnet og Tonganeseren fra foreningen D. L. S.

Kommentar
Fra : Sandhedsvidnet

Dato : 08-02-09 08:12

Hov Hov lille Knudsen nu må du lige spise brød til.
Hylekoret har ikke kun på KanDu, men også på andre fora hævdet, at jeg ikke var medlem af en kronvildt gruppe.
Derfor har jeg bedt om dokumentation på dit medlemskab, det har DU ikke formået men sidste år prøvede du at fremlægge det på DJ gamle debatside, men det blev slettet af deres webmaster, hvorfor men nu kan du fremlægge det her og bevise jeg lyver når det drejer sig om jeres fredning af hinder.
Her i denne tråd hævder Sandhedsvidnet så pludselig at han er i besiddelse af et stykke papir, som beviser, at jeg i en kronvildtgruppe har skrevet under på, at jeg ikke må skyde hinder
Knudsen, din forståelse af en skreven tekst ligner 10 pund pølser i en kødhakker jeg har skrevet
Papiret Knudsen, er et referat som er taget under mødet og som er sendt ud til de medlemmer som har indvilliget i at få en større bestand af kronvildt, du ved godt hvad et referat er? elleeeeeeeeeer, et referat bliver sendt til gennemlæsning hos medlemmerne og hvis de ikke har indvendinger i det fremsendte, bliver det endelige så sendt frem senere, hvis ikke referatet på det selv samme møde bliver læst højt og man der beslutter hvad der skal udsendes, derfor behøver det i principet ikke nogen underskrift, og i det referat står der bl.a.
jeg har ikke skrevet du har skrevet under på noget som helst, jeg har skrevet du har modtaget et referat fra mødet, se det er en helt anden snak men nu ser det ud til, som du skriver, du ikke har skrevet under på noget som helst, fordi du er sur over du ikke må skyde hinder, det kunne du bare have sagt, men så er du heller ikke medlem af kronvildtsgruppen.
SHV

Kommentar
Fra : bb1

Dato : 08-02-09 11:26

Sandhedsvidnet - Du skriver den 7-2-09:

Ja Ja Knudsen nu er det sådan der er skrevet et referat af de møder der bliver afholdt i den private kronvildtgruppe, som så bliver sendt ud til dem som er medlem.
Her er så et lille udpluk vedrørende afskydning af hinder. ( Hvor ER det udpluk? )

Jeg beder dig lægge det stykke papir ud på nettet er det så svært du må jo have det ellers kan du jo ikke refererer fra det!!!!!!

Men husk lige at få datoen med det skal være referatet fra 2008 husk hvor mange år det er siden kronvildtgruppen blev oprettet, der kan været sket meget siden den blev oprettet, husk samtidig hvor er hinden nedlagt. Det har også en betydning. ( Nå`e forresten det står vel ikke i referatet - men du må vel så vide det- siden du ved alting )

Nej, mit godt sandhedsvidne du er fanget i en løgn. Du gætter dig, som de andre i D.L.S hylekorte til nogle uhyrlige påstande, som I så fyre af som spredhagl uden, at ramme en skid...

Det giver anskydninger, som jagtetisk ikke er tilladt.

Så indstilskydningen indrøm du har kvajet dig.

Jeg har ret til at skyde hvad jeg vil og hvor jeg vil når blot jagtloven bliver overholdt!!!!!!!

Kommentar
Fra : Sandhedsvidnet

Dato : 08-02-09 13:05

Der er da utrolig så tungnem du er Knudsen er du beruset det må du være, jeg vil anbefale dig at få en Menisotakur, det kan være du møder nogel kendte pinger under afvænningen.
Jeg gentager.
Kronvildtet, som har været væk fra Silkeborgegnen i over 100 år, får næppe held til at danne fast bestand igen, hvis vi ikke freder produktionsdyrene = hinderne i en årrække. Fredningen af hinder var der bred enighed om.
Nej lille Knudsen du siger du er i en offentlig kronvildtgruppe, det er dig der skal bevise, det er mig der kommer med forkerte oplysninger.
Knudsen du dokumenterer lige at afskydningen af hinder er givet fri i jeres kronvildtgruppe
Citat
Jeg har ret til at skyde hvad jeg vil og hvor jeg vil når blot jagtloven bliver overholdt!!!!!!!

Du vil gerne prale af du er i en kronvildtgruppe, hvor du er med til at tage beslutninger, bagefter gør du lige som det passer dig, du er en køn kollega men når du skyder det du vil uden hensyntagen til gældende aftaler, må du ikke være medlem mere, selv om du siger det modsatte.
SHV

Kommentar
Fra : bb1

Dato : 08-02-09 14:21

Dine på stande holder ikke en meter, når du ikke kan fremlægge et bevis og det har du ikke gjort!

Altså er min påstand at du digter!!

Kommentar
Fra : bb1

Dato : 08-02-09 14:28

Jeg glemte lige:

Det er dig der påstår, at du er i besidelse af et stykke papir,hvorpå det du skriver står, men du vil ikke fremlægge det. Altså er din påstand ikke rigtigt. Du kan ikke bevise den!!!!!!

Hvorfor vil du ikke engang svare på hvor gammelt det stykke papir er?

Hvorfor vil du ikke ligge det ud her?

Det ville jo være Jeres ultimative sejr over mig. Hvis du kunne gøre det.

Du har nu haft flere dage til det - men det sker ikke HVORFOR?????????

Du gentager blot det samme vrøvl hele tiden. Det bliver det ikke rigtigere af

Kommentar
Fra : Sandhedsvidnet

Dato : 08-02-09 15:36

Knudsen du må drikke et eller andet som gør at du får men nu var det dig der først fik stillet spørgsmål om hvilken offentlig kronvildtgruppe du var i.
Den 28.12.08 kl.2233 skrev du
Jeg har sæde i en af kronvildtgrupperne
Den 29.12.08 k. l0045 spugte centerpoint dig
I hvilken gruppe?
Så derfor skal du svare først og bevise du stadig er medlem og du har enda haft over en hel måned til at svare endvidere skal du bevise at
afskydningen af hinder er givet fri i jeres kronvildtgruppe
Det er svært for mig at bevise hvor gammelt et givent stykke papir er, det er sjældent der står første og sidste salgsdato ved køb af papir
SHV

Kommentar
Fra : bb1

Dato : 08-02-09 18:09

Det er dog den dummeste undskyldning jeg nogen sinde har hørt. Alle oficielle breve fra S.N. har en dato!

Desuden har du skrevet at du er ejer af et sådant stykke papir altså må du da så let som ingen ting kunne lægge det ud her, men det er det sædvanlige,når I skrigehalse bliver presser så kan I pludselig ikke levere varen.

Jeg har forlængst lagt et brev ud af hvilket det fremgår at jeg modtager post fra en råvildtgruppe.
Desuden så skriver du jo selv, at den gruppe,som jeg er medlem af har vedtaget bla. bla.bla.....

Nej min ven endten fremkommer du med et bevis på det DU påstår ellers er du dømt ude.............

Kommentar
Fra : Sandhedsvidnet

Dato : 08-02-09 19:05

Uhada Knudsen du er da helt bimmelims enten er du skide fuld og har tømmermænd eller også går du i fittnescenter og har set på de hårdtpumpede badejern der står og viser muskler foran spejlene og så har du gerne ville ligne dem, det er du så igang med, men for at fremskynde processen har du indtaget anabolske steorider. Det skal du passe på med for det kan få en til at gå helt fra snøvsen
Du har stadig ikke lært at tyde det skrevne ord lad os begynde fra en kant, du skriver:
Det er dog den dummeste undskyldning jeg nogen sinde har hørt. Alle oficielle breve fra S.N. har en dato!
Jeg skriver:
Det er svært for mig at bevise hvor gammelt et givent stykke papir er, det er sjældent der står første og sidste salgsdato[B] ved køb af papir[/B] læg mærke til de sidste fire sætninger
Vi fortsætter
Desuden har du skrevet at du er ejer af et sådant stykke papir altså må du da så let som ingen ting kunne lægge det ud her, men det er det sædvanlige,når I skrigehalse bliver presser så kan I pludselig ikke levere varen.
Nu er det mig der sætter dagsordenen og ikke dig
Jeg har forlængst lagt et brev ud af hvilket det fremgår at jeg modtager post fra en råvildtgruppe
Jeg er da bedøvende ligeglad med dit råvildtpapir, det er dit kronvildtpapir du skal fremlægge og ligeledes et papir hvor du kan dokumenterer i har opsagt aftalen med at frede hinderne
Desuden så skriver du jo selv, at den gruppe,som jeg er medlem af har vedtaget bla. bla.bla.....
Nej jeg har ikke skrevet bla bla bla, jeg har skrevet.
Citat
Kronvildtet, som har været væk fra Silkeborgegnen i over 100 år, får næppe held til at danne fast bestand igen, hvis vi ikke freder produktionsdyrene = hinderne i en årrække. Fredningen af hinder var der bred enighed om.

SHV

Kommentar
Fra : Tonganeseren

Dato : 08-02-09 19:23

Gad vide om bb1 har nolet et stykke papir, som han ikke har ret til at bruge?????

Kommentar
Fra : Tonganeseren

Dato : 08-02-09 19:28

Det er set før.
Men jeg bemærker en snigende mistanke, som måske kan forklare et og andet.
Kan bb1 i virkeligheden se forskel på en hind og en rå????

Kommentar
Fra : bb1

Dato : 08-02-09 20:44

Citat
Kronvildtet, som har været væk fra Silkeborgegnen i over 100 år, får næppe held til at danne fast bestand igen, hvis vi ikke freder produktionsdyrene = hinderne i en årrække. Fredningen af hinder var der bred enighed om.

Hvor er dette citat fra og hvornår er det fremsat.

Nå`e er det pludselig dig der sætter dagsordnen nu hvor du er kørt fast og ikke kan bevise dine egen løgen historie.
Nej min gode mand så let slipper du ikke denne gang.......

Allene dit citats ordlyd tyder på, at det er noget du har stjålet fra en bog eller en elgammel hjemmeside.

Så kom nu med beviset det stykke papier, som du siger du har uden dato på. Du har nu flere gange sagt, at der findes sådan et stykke papir. Frem med det, men husk datoen 2008!!!!!
Og husk at papiret skal omfatte den jordlod, hvor jeg nedlagde en hind i januar 2009......

Silkeborg egnen er i dag landets største skovområde og det er simpelthen usandt at kronvildet ikke har opholdt sig her i 100 år.

Kommentar
Fra : Sandhedsvidnet

Dato : 08-02-09 21:40

Knudsen du er på anaboler, det er ved at gå helt i baglås for dig, nu lyver du sku så vandet driver af dig. Nu benægter du noget som står i et referat du selv har fået tilsendt
Kronvildtet, som har været væk fra Silkeborgegnen i over 100 år, får næppe held til at danne fast bestand igen, hvis vi ikke freder produktionsdyrene = hinderne i en årrække. Fredningen af hinder var der bred enighed om.
Og samtidig med skriver du nu at.
Citat
Silkeborg egnen er i dag landets største skovområde og det er simpelthen usandt at kronvildet ikke har opholdt sig her i 100 år.

Det kortslutter fuldstændig for dig, man skulle tro der har siddet en Sortspætte og hamret på din hjernekasse(tomrumsforlænger) jeg tør slet ikke gætte på hvor lang tid der vil gå inden ekkeoet vil dø hend.

Det er sandelig morsom det her. I gruppen er der møde en gang om året og man skal løbende melde tilbage hvis der bliver nedlagt kronvildt også det man høre om, der bliver skudt uden for aftaleparterne, men nu skriver du
Og husk at papiret skal omfatte den jordlod, hvor jeg nedlagde en hind i januar 2009......
det er svært at fremdrage et referat som ikke er skrevet, da der ikke har været møde i 2009.
SHV
Ps. Du skal ikke blande anaboler og alkohol, for så mister du overblikket

Kommentar
Fra : bb1

Dato : 08-02-09 21:53

Klovn jeg beder dig kun om referatet fra 2008. Det gælder selvfølgelig for hele jagtsæsonen, men du kender måske ikke jagttiderne???????????????????????????????

Kommentar
Fra : bb1

Dato : 09-02-09 11:38

Hvor bliver beviset af?????????????

Kommentar
Fra : Sandhedsvidnet

Dato : 09-02-09 16:05

Knudsen drikker du i døgndrift, eller har du fået indfluenza
Klovn jeg beder dig kun om referatet fra 2008. Det gælder selvfølgelig for hele jagtsæsonen, men du kender måske ikke jagttiderne??????????? ????????????????????
Nu er den store jagtsæsonen først lige sluttet, så der har ikke været holdt møde for 2008.
I over en måned har du ikke kunnet bevise du er med i gruppen, men fremlæg nu beviser på at hinderne er givet fri til afskydning
Husk det er mig der sætter dagsordenen.
SHV

Kommentar
Fra : Tonganeseren

Dato : 09-02-09 16:21

Uha uha. Ballehyleren kan ikke forstå, at han kan lukke munden på alle, ved blot at fremlægge beviset for, at han er medlem af en forvaltningsgruppe under SN-styrelsen. Han er squtte helt normal.

Men det cementerer blot min tidligere påstand: Ballehyleren benytter Kandu som eneste tilgængelige talerør uden for DJ-siden. Havde han ikke Kandu, så ville han være ilde stedt. Ingen kommunikation med omverdenen overhovedet. Permanent radiotavshed - over and out.

Nå, Ballehyler! Luk nu kæften på os alle - en gang for alle - og fremlæg beviset. Hvis du er medlem, så holder jeg i hvert fald inde med skydningen.

Og det nytter ikke noget at vige udenom, som du plejer at gøre. Du er i bund og grund så utroværdig og uvidende, at Gud sig må forbarme. Tsk, tsk. At kalde en kalv for lam. Hah, hah.

Kommentar
Fra : Sandhedsvidnet

Dato : 09-02-09 17:00

Nu er spørgsmålet om Knudsen har fået royale fornemmelser, eller han har fået den fikse ide han har blåt blod i årene og derfor tror han kan te sig som den daværende konge der regerede i 1799.
I det herrens år 1799 besluttede Christian d. 7. at alt kronvildt skulle bortskydes fordi det gjorde stor skade på undersåtternes afgrøder. Det eneste sted hvor der ikke blev drevet intensiv jagt var Jærgersborg Dyrehave, der skulle stadig være mulighed for at overklassen kunne få hjortekød på bordet, det blev også kaldt den store mands jagt det er nok derfor at Knudsen skyder kronvildt
100 år efter var alt kronvildt så godt som skudt bort, på nær, få steder i Jylland og det var ikke i Silkeborgskovene de få overlevere fandtes
Så derfor er det rigtigt det som står i det udsendte referat at
Kronvildtet, som har været væk fra Silkeborgegnen i over 100 år, får næppe held til at danne fast bestand igen, hvis vi ikke freder produktionsdyrene = hinderne i en årrække. Fredningen af hinder var der bred enighed om.
Men igen kan knudsen ikke læse og forstå en tekst, for han skriver
Citat
Silkeborg egnen er i dag landets største skovområde og det er simpelthen usandt at kronvildet ikke har opholdt sig her i 100 år.

Det bliver sjovere og sjovere
SHV

Kommentar
Fra : Tonganeseren

Dato : 09-02-09 17:10

Ballehyleren tager fejl af "ophold" og "tålt ophold". Jeg synes jeg hører en sagte snerren ved min bagdør. Skal lige ud og se om det er et medlem af "natfolket" der lurer. Det var ikke Ballehyleren - og gudskelov for det. Ganske vist er han blevet temmelig affældig - som 66-årig, men det kunne jo ske, at han havde fundet ud af min identitet. Den slags betyder meget for Ballehyleren.

Kommentar
Fra : bb1

Dato : 09-02-09 18:00

Der er virkelig gang i hyle koret - mærkeligt at ikke andre ulve kommer til.......

Nej, de skræmmes nærmest væk........................

Kommentar
Fra : Sandhedsvidnet

Dato : 09-02-09 18:10

Der er virkelig gang i hyle koret - mærkeligt at ikke andre ulve kommer til.......

Nej, de skræmmes nærmest væk........................

Med disse vise ord fra en blomstrende forfatter, blev der ro over den lille by og som Knudsen har skrevet i et tidligere indlæg, så tror han givet vis han ER Christian d. 7
Jeg har ret til at skyde hvad jeg vil og hvor jeg vil når blot jagtloven bliver overholdt!!!!!!!
SHV

Kommentar
Fra : Tonganeseren

Dato : 09-02-09 18:44

Uha. Måske benytter han også "retten til den første nat med bruden". Hvis det stadig sker, så må vi snart sige farvel til Ballehyleren. Han skvatter squ bare om, selv om han er ekspert i trykluft - vistnok ikke hydraulik.

Kommentar
Fra : bb1

Dato : 09-02-09 18:50

Kommentar
Fra : Tonganeseren

Dato : 09-02-09 20:37

Det var fint - bb1. Når du er så træt, så kan de gamle pensionerede jomfuer på egnen færdes trygt på vejene.

Kommentar
Fra : Sandhedsvidnet

Dato : 09-02-09 20:46

Måske benytter han også "retten til den første nat med bruden
Tonganeser du mener vel
Den første nat med rudlen og førehinden er vel den der først må holde for
SHV

Kommentar
Fra : Tonganeseren

Dato : 09-02-09 21:18

Jo, for pokker da. Den var fin. Godt set. "Første nat med rudlen". Glimrende titel til en ny føljeton. !. kapitel startes således:
"Selv om hun strittede imod med alle fire ben, lykkedes det hende ikke at holde den hæslige mandsling fra livet".

Kommentar
Fra : Tonganeseren

Dato : 09-02-09 21:19

Forts.:
Med en dyb rallen sank mandslingen hen over førerhinden. "Endelig min" stønnede han hult.

Kommentar
Fra : bb1

Dato : 10-02-09 01:05

Så længe andre ikke gider, at deltage i Jeres debat vrøvl og det gør de jo ikke :
For ikke en eneste ny end ikke et D.L.S. medlem, som I ringer til har meldt sig under fanerne.
Har foreningen nu kun fire medlemmer?

Ja, så siger jeg også hyg Jer i blå stue, men husk at vaske fingre inden i spiser, for hende salmonella Ella er ingen spøg......................

Kommentar
Fra : Tonganeseren

Dato : 10-02-09 16:24

Sjovt nok du skrivet det. Indtil videre har ingen af dine såkaldte venner skrevet et eneste bogstav her på siden.

Kommentar
Fra : Sandhedsvidnet

Dato : 10-02-09 16:29

Knudsen har det med at benægte fakta, men det lille udsnit af referatet der omhandler hinder, er skrevet med rettidig omhu, at så Knudsen vi skyde det der passer ham, bare han overholder jagtloven vedrørende kronvildt(hinder), det må være en bitter pille at sluge for de andre som er medlem af den private gruppe
For lige at runde af vil jeg kort beskrive kronvildets skæbne i Danmark op gennem tiden, hvor selv Knudsen ville kunne lære noget.

Kronvildt og råvildt har været her siden sidste istid, men da befolkningen steg i det danske land, gjorde det stor indhug i landbrugsafgrøderen og på skovbruget, for landbrugets vedkommende kunne det medfører manglende fødevarer til tyenet.
Den danske adel og kongehuset så helst ikke der kom et nyt bondeoprør, så mornarkiet ville falde og anarki vil regerer, derfor besluttede Christian d. 7 den 6 september 1799 at alt kron og dåvildt skulle bortskydes.
På Sjælland blev der i 1854 i Rude Skov skudt det sidste stykke kronvildt og på Fyn skete det i 1872.
Bortskydningen af kronvildt i Jylland blev gjort med samme nidkærhed, men først i 1900 tallet stoppede de østjyske godsernedskydningen og det er så den stamme der har viderført grundlaget for det vi har idag, det er så blevet suppleret med udslip fra hegn, som det er sket i området omkring Silkeborg.
SHV

Kommentar
Fra : Tonganeseren

Dato : 10-02-09 17:26

Det er dælme godt krondyrene er sluppet ud af hegnene. Indenfor er det direkte livsfarligt at færdes på fire ben - hvis MufflonBent Ballehyler er i nærheden. Uhadada.

Kommentar
Fra : bb1

Dato : 10-02-09 17:55

????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????

Kommentar
Fra : Sandhedsvidnet

Dato : 10-02-09 18:09

Nu dukker ordet Muflon sjovt nok op igen men som en sidebemærkning kan jeg oplyse at den som ejede ejendommen hvor det undvegne og berømte Silkeborgkronvildt befandt sig under hegn, var den selv samme person som efterfølgende købte Emmedsbo Skov.
SHV

Kommentar
Fra : bb1

Dato : 10-02-09 18:19

Og hvad så?

Kommentar
Fra : TheRealDeal

Dato : 11-02-09 06:52

Citat
Og hvad så?

Det er lige det, hvad nu????

The Real Deal

Kommentar
Fra : bb1

Dato : 11-02-09 07:27

?

Godkendelse af svar
Fra : Sandhedsvidnet

Dato : 11-02-09 16:00

Tak for svaret Tonganeseren.

Kommentar
Fra : Tonganeseren

Dato : 11-02-09 16:40

Takker ydmygt for pointene. Glæder mig til et nyt sobert udspil fra din hånd, som bestemt ikke ryster.

Kommentar
Fra : bb1

Dato : 11-02-09 17:37

Nu belønner de sku` også hinanden.
Nåe-ja når nu ikke andre vil..................................