/ Forside/ Teknologi / Hardware / Pc'er / Spørgsmål
10  severino 10622
mini pc m/linux til windows?
Fra : tararam
Vist : 515 gange
30 point
Dato : 30-01-09 19:03

Jeg vil gerne skifte styresystemet i min lille Acer Aspira one. Den blev købt med linux indstalleret. Men kan det lade sig gøre uden videre. Vil den kunne læse fra installations cd?
Kan jeg installere Windows PE 2,0 eller skal jeg ned i noget mindre.

Den har 512 SDRam og 120 GB harddisk samt 1,6 GHz processor

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 30-01-09 19:17

Ja hver sin lyst, jeg skifter den anden vej, sletter Windows og installerer Linux Ubuntu, den er meget nemmere at have med at gøre end de nye Windows.
Du kan installere Windows XP på din lille bærbare, men ikke Vista Micro$oft har udtalt at den nye Windows 7 skal kunne køre på en Atom processor, du kunne jo prøve: http://www.microsoft.com/windows/windows-7/beta-download.aspx du kan godt installere fra en ekstern cd drev

Kommentar
Fra : tararam

Dato : 30-01-09 19:31

Jeg ved godt den ikke kan trække Vista, men Windows PE skulle jo være en "light" udgave af Vista iflg dette link.

http://apcmag.com/windows_pe_20_a_tiny_version_of_windows_for_system_maintenance.htm

Er der nogen der har prøvet Windows PE.

Accepteret svar
Fra : granner01

Modtaget 30 point
Dato : 30-01-09 21:23

Glem alt med Vista, du har kun 512 mb.

Du kan have XP eller tidligere udgaver.

Godkendelse af svar
Fra : tararam

Dato : 01-03-09 10:37

Tak for svaret granner01.

Kommentar
Fra : granner01

Dato : 01-03-09 12:23

Selv tak du.