/ Forside/ Interesser / Fritid / Jagt / Spørgsmål
10  TheRealDe.. 4815
Grandeller.
Fra : bb1
Vist : 3748 gange
100 point
Dato : 30-01-09 18:41

På jagten i dag sammen med nabo jægerne lykkedes det for mig, at nedlægge den kronhind, som jeg har fulgt det meste af sæsonen. Hun har ikke sat kalv af hvilken grund ved jeg ikke for særlig gammel var hun ikke. Hun havde to fine grandeller.
Så mit spørgsmål lyder: Koges og afbleges disse som kraniet eller poleres de blot?

NB. Indlæg fra hylekorets haner og enlige høne vil ikke blive besvaret af mig i denne tråd.

Kommentar
Fra : dabj

Dato : 30-01-09 19:04

Poleres

Kommentar
Fra : Wolf10

Dato : 30-01-09 19:49

1 disken 08-08-2006

2 centerpoint 10-07-2008

3 Tonganeseren 03-11-2008

4 TheRealDeal 30-11-2008

5 Sandhedsvidnet 08-12-2008

6 ErasmusMontanus 16-12-2008

7 HFranzen

Du blacklister alle dine jagt venner som kan svare på spørgsmål. Du kender jo svaret selv.

Og hvad alle andre Kanduer så mener du jo står ringe til. "Står det så ringe til" skrev du engang.

Så derfor: Find eet andet forum til dine spidsfindige spørgsmål. Men de gider måske heller ikke

høre på dig.

Kommentar
Fra : bb1

Dato : 31-01-09 01:43

wolf10
Du kan heller ikke holde dig til tråden - så du har hermed også udelukket dig selv - jeg advarede denne gang!

En af meningerne omkring Kandu debat er netop, at den der stiller spørgsmål, har den mulighed, at han kan udelukke dem fra tråden, som ikke vil svare på spørgsmålet med kun har den dagsorden, at svine spørgeren til.

De personer, som du nævner, har tydelig her i debatten vist, at de som dig ikke kan/vil følge debatten. Derfor er de blevet udelukket og det bliver du også, hvis ikke du vil tage stilling til spørgsmålet.

NB. I Danmark er der ca. 170.000 der har jagttegn, så de syv du nævner har ingen større indflydelse. Det er et mindre antal end jeg har været på jagt med idag.

Kommentar
Fra : modersvilje

Dato : 31-01-09 07:34

grandel - hvad er det?
MV2

Kommentar
Fra : bb1

Dato : 31-01-09 09:32

Det er et jagttrofæ som findes hos i sær kronvildt untagelsesvis også ved de andre klovbærende arter.
Det er et par ekstra " tænder", som vokser ud fra siden af kæben og derfor ikke bliver slidte.
Man bruger at få dem indfattet hos en guldsmed, men da det er første gang jeg selv står med et par i hånden- kom jeg i tvivl om min børnelærdom for der er hvis noget med emaljie og syre.

Kommentar
Fra : bb1

Dato : 01-02-09 08:18

http://www.dls-jagt.dk/jagt/jagtsproget/jagtsproget.html

Prøv om I kan finde ordet: Grandeller

Kommentar
Fra : dabj

Dato : 01-02-09 08:33

Grandeler

Kommentar
Fra : bb1

Dato : 01-02-09 09:09

Dabj Jeg har stavet det rigtigt - man skal jo være forsigtig for ikke at blive angrebet, men det er nok fordi D.L.S. folkene ikke kan stave til det, at det ikke er med i deres ordbog.

Kommentar
Fra : bb1

Dato : 09-02-09 11:40

D.L.S Hylerne har ikke forklaret hvorfor GRANDELLER ikke er med i deres ordbog.

Den lille mand skyder måske ikke kronvildt på den lille mands jagt

Annuller spørgsmålet
Fra : bb1

Dato : 18-02-09 12:35

Jeg har desværre ikke modtaget et gyldigt svar, og annullerer derfor dette spørgsmål