/ Forside/ Teknologi / Hardware / Pc'er / Spørgsmål
10  severino 10622
17.000kr eller 300kr
Fra : Keldd
Vist : 654 gange
300 point
Dato : 30-01-09 17:18

Jeg ville have lidt mere Ram i maskinen (Vista 64bit+2GB Ram)
I dag er det ikke bare lige at sætte Ram i maskinen, jo, det er det nok, men det skal være de rigtige, jeg ville have 2 GB til, men det elendige bundkort havde kun 2 slot (der hvor man sætter Ram'en i), og de var optaget af 2x1, så jeg skulle altså bruge 2x2, og dem fandt jeg så, efter lidt roden rundt, 360kr, det er vel til at overleve, men jeg ramlede først ind i dem her:
http://keldd.webbyen.dk/billed.asp?PrivatBilled=778684

Altså de samme 4Gb Ram, men med en forskel på en del penge.
Det mit spørgsmål går ud på;
Hvad får man for den store forskel, i penge?
Den dybere filosofi, bag de forskellige specifikationer i Ram, er jeg ikke kommet,
til i min uddannelse endnu, men jeg håber der er nogen venlige Kan'duer
der kan oplyse mit forvirrede sind.
.....Hilsen.......
...............Keldd..

Kommentar
Fra : Keldd

Dato : 30-01-09 17:21

Ser ud til mit link ikke virker, men forskellen er mellem,
de 17.000kr og 300kr
Hilsen Keldd

Kommentar
Fra : Keldd

Dato : 30-01-09 17:28
Kommentar
Fra : IBM760

Dato : 30-01-09 17:39

Det er svært at give dig et korrekt svar, men jeg kunne tænke mig - at de dyre RAM-klodser er beregnet til Server installation. Bemærk at leveringstid ikke er angivet og så er det et IBM produkt.

Kommentar
Fra : granner01

Dato : 30-01-09 17:56

De dyre ram er specialfremstillet fordi de er ekstremt lave.

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 30-01-09 18:15

Du kan se at de dyre RAM er Registreret ECC, altså server RAM dem kan du slet ikke bruge på din computer, så du behøver ikke ligge søvnløs over prisen

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 30-01-09 18:21

Forslag:
Køb en IBM server.
Prop lidt af de fine ram i.
Installer et fotoprogram.
Kør dine billeder på serverens program fra din egen comp.

Så får du lidt for dine rampenge.

Kommentar
Fra : Keldd

Dato : 30-01-09 18:23

Jeg ligger heller ikke søvnløs over prisen, men mere over deres virkemåde,
i forhold til Ram, med mere humane priser.
En server kan man jo godt bruge en almindelig computer til, men lidt mindre kraftig
end de der er mest brugt.
Hilsen Keldd

Kommentar
Fra : Keldd

Dato : 30-01-09 18:43

Pas nu på Eyvind, nu er der ved at gå Hollywood i spørgsmålet.
Jeg blev lidt forstørret, da jeg kom ind på Getmores side, og fandt ca.4000 forskellige
Ram nr, og dem jeg kunne bruge, var der også en voldsom prisforskel på.
Men bundkortet fortæller også hvad der må bruges, men der er selvfølgelig en forskel
i deres virkemåde, ellers er der vel ikke en prisforskel.
Normalt når man læser om Ram, og det er ikke ret meget jeg er stødt på, er det jo hukommelsens
størrelse og hvordan de skal sættes i komputeren, og at den så gerne skulle blive lidt hurtigere.
Fint nok, men når prisforskellen, nu ikke på det ekstreme tilfælde jeg har skrevet om,
men på mere ordinære Ram, også kan være betragtelig, ville det være rart at vide,
hvad der egentlig foregår i en dyr Ramklods, kontra en billig ditto.
Hilsen Keldd

Kommentar
Fra : webnoob

Dato : 30-01-09 19:42

forskellen er 16.700 kr. og en der griner af dig når du har betalt. Men da der ikke er flere oplysninger om ram'en så kan jeg ikke udtale mig mere om det.

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 30-01-09 20:24

Ja ja Keld.

Kommentar
Fra : Keldd

Dato : 30-01-09 20:52

Ja, jeg kan da ikke gøre for de tabte i Håndbold.
Hilsen Keldd

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 30-01-09 20:58

Jow for du har blitzet dem i hovedet så de ikke kunne ramme målet.

Kommentar
Fra : JegErHer

Dato : 30-01-09 21:48

forskellen er de dyre ram er specielt designet som skrevet før, lave og af typen ECC som igen er specielt fejlsikrings type og så er de gennem testet (langtids testning) så der gives specielt garanti til de virker i Serveren der skal bruge denne type ram, dette "kraves" af nogle servere hvis man vil beholde Service Aftalen = hive flere penge ud af virksomheder :)
Hvis man som private person køber disse bør man indlægges meget hurtigt.