/ Forside/ Teknologi / Hardware / Pc'er / Spørgsmål
10  severino 10622
Flytte indhold
Fra : Thomas.Haugaard
Vist : 717 gange
200 point
Dato : 30-01-09 12:05

Skal flytte dele af indhold fra en PC til en anden, Begge er XP.

Er der nogen der er i stand til at lave en guide for dummies.

VH

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 30-01-09 12:23

Hvilke muligheder har du ? Er de computere forbundet på netværk ? Har du usb memory stik i en rimelig størrelse (2-4 GB) ? DVD er CDer til at flytte data på ? muligehederne er mange, jeg har nævnt nogle i den rækkefølge som jeg synes er nemmest

Kommentar
Fra : Thomas.Haugaard

Dato : 30-01-09 12:26

Skal have flyttet ca 60 GB så det ville være rart om det kunne flyttes direkte.

De er på nuværende tidspunkt ikke forbundet i netværk men står fysisk placeret sammen.

Kommentar
Fra : alka

Dato : 30-01-09 12:27

.... SÅ ER DET BARE MED, AT FÅ KABELFORBUNDET OG OPRETTE ET LOKALT NETVÆRK!

Kommentar
Fra : refi

Dato : 30-01-09 12:29

Og med DELE af indhold taler du forhåbentligt om DATA og ikke programmer......

For det sidste kan du ikke på den måde....

Kommentar
Fra : transor

Dato : 30-01-09 12:30

Nu afhænger det en del af hvad du skal flytte og om du har en fast forbindelse i form af netværk eller noget lignende mellem dem.

En mulighed er at bruge kopiering via de små usb hukommelsesenheder, som folk kalder ved alverdens sjove navne. genskrivelige cd elleller dvd er også en mulighed.

dokumenter , som breve, regneark og deslige kopieres bare.

mail skal helst ekporteres til en fil og importeres til den anden fil.

Banknøler skal flyttes når man er logget ind og ved hjælp af bankens funktioner til det. simpel kopiering spærrer systemmet.

Kommentar
Fra : Thomas.Haugaard

Dato : 30-01-09 12:32

Ja det er kun lyd og billed filer der skal deles.

Hvilken tybekabel/stik skal de forbindes med ?

Accepteret svar
Fra : Stouenberg

Modtaget 210 point
Dato : 30-01-09 12:35

Start > Hjælp og support > Index > Skriv det nøgleord...: FLYTTE

- så kan du vælge og vrage.

Kommentar
Fra : kusk

Dato : 30-01-09 12:36

Det kommer selvfølgelig an på hvad der skal kopieres, men personlig ville jeg invistere i en ekstern USB harddisk, den kan du få for 400 - 600 kr, jeg ved godt at det er en del penge, men samtidig har du så også et godt og rimelig billigt backup medie, for husk rigtige drenge tager ikke backup, men græder tit.

Kommentar
Fra : bentjuul

Dato : 30-01-09 12:36

Hvis begge er på nettet kan du bruge dette simple program http://www.teamviewer.com/da/index.aspx så downloader du bare de filer du skal have overført.

Meget simpelt

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 30-01-09 12:38

Det nemmeste vile være at få fat i et krydset netværks kabel, som denne her: http://network.computersalg.dk/produkt.html?varenummer=610057&SamleMenuID=&gruppe=5112&Extended=&SiteID=7&Show_description=0&serie=&producent=Sandberg hvis computerne altid er i nærheden af hinanden, vil jeg anbefale en router (og gerne en trådløs så du er forberedt, den dang der kommer en bærbar i hjemmet) og lade computerne køre i et netværk: http://network.computersalg.dk/produkt.html?varenummer=236389&SamleMenuID=&gruppe=5145&Extended=&SiteID=7&Show_description=0&serie=&producent=DLinkSystems

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 30-01-09 16:02
Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 30-01-09 20:52

Mangler der en mulighed ? Eller vil du have forklaring til en eller flere af de muliheder, som er nævnt ?

Kommentar
Fra : granner01

Dato : 30-01-09 21:10

Brænd det hele med på DVD'er og læs det ind på den anden PC, så har du samtidig backup.

Kommentar
Fra : Thomas.Haugaard

Dato : 30-01-09 21:28

Jeg mangler stadig en brugsanvisning for dummies.

Skal jeg etablere netværk ?

Hvilken type netværk ?

Skal jeg bruge netværkskabel der skal sættes i telefonstikkene ?

Der er tale om noget der skal flyttes en gang så der er ingen grund til at tænke på om det er funktionelt i længden.

Kommentar
Fra : refi

Dato : 30-01-09 21:35

Citat
skal flyttes en gang så der er ingen grund til at tænke på om det er funktionelt i længden.

Så brænd da 5-10 DVDer.... De koster 1 kr. stykket....

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 30-01-09 21:45

http://www.sandberg.dk/product.aspx?id=133-02

Købes hetr:
http://www.computercity.dk/

Incl. forklaring i brug..................ellers spørg os når du har den.

Kommentar
Fra : Thomas.Haugaard

Dato : 30-01-09 21:48

Ingen DVD Brænder på den pc der flyttes fra og brænde til D bliver sku for bøvlet

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 30-01-09 21:54

Det er da nemmere at bruge de små usb hukommelser, de kan genbruges igen og igen, der er allerede foreslået at du køber en på for eksempel 8 GB, så skal du ikke udføre manøvren så mange gange, sæt usb dimsen i og vent til Windows XP har installeret den, så kan du åbne den mappe som har indhold du vil flytte, klik på Rediger og på Marker alt, ovre i venstre menu er der nu en mulighed der hedder Flyt de markerede elementer, idet nye vindue kan du så finde usb drevet under Denne computer, marker drevet og klik på Flyt det kræver selvfølgelig at du ikke markeren mere end der kan være på usb dimsen, ellers vil den stoppe når hukommelsen er fuld og du klikker nede ved uret på Sikker fjernelse af hardware, marker dit usb drev og vent til der står at Hardwaren kan fjernes, flyt så usb drevet over i den anden computer og vent til den er installeret, klik på Start og på Denne computer, der er det nye usb drev vist som flytbar disk, måske med navn også, mine Kingston viser navnet i Denne computer, dobbelt klik på drevet og nu kan du se alle filerne fra før, du markerer dem og klikker på Flyt de markerede elemeter, gentag til alt er flyttet, du bør ikke forsøge at flytte system mapper (Dokumenet - Billeder - Musik) men indholdet i mapperne kan flyttes
Bare et forslag du kan måske finde nogen billigere: http://www.computersalg.dk/produkt.html?varenummer=800034&SamleMenuID=21&gruppe=5061&Extended=&SiteID=1&Show_description=0&serie=&producent=KingstonTechnolog

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 30-01-09 21:58

Indtil du får fingre i et usb drev, da kan du øve dig i funktionen Flyt elementer, flyt nogle billeder rundt i forskellige mapper og gå gerne gennem Denne computer, så kan du nemt finde den når du for alvor skal flytte filer over på den anden computer

Kommentar
Fra : sokoban

Dato : 30-01-09 23:57

BIG duhej om _ ingenting
denne er gratis, men du er LIDT begrænset
http://www.goodsync.com/

den synkroniser dine filer, men PAS PÅ at du ikke sætter
den at AT GØRE DET BEGGE VEJE.

men det får du MELDING OM, hvis og så fremt.

Kommentar
Fra : sokoban

Dato : 31-01-09 00:00

Citat
Jeg mangler stadig en brugsanvisning for dummies.

Skal jeg etablere netværk ?

Hvilken type netværk ?

TJA__tåber er vågne

Læg dem på en EXTERN DISK eller upload dem til en ? konto

MSN er gratis, og der kan du uploade masser af filer,
uden at for meget.

Godkendelse af svar
Fra : Thomas.Haugaard

Dato : 07-02-09 00:02

Tak for svaret Stouenberg.

Kommentar
Fra : Stouenberg

Dato : 07-02-09 07:59

Velbekommen og god weekend Thomas