/ Forside/ Teknologi / Internet / Hjemme sider / Spørgsmål
10  refi 3578
Joomla grafik
Fra : frejathor
Vist : 375 gange
100 point
Dato : 29-01-09 02:51

Jeg er lige startet med at lære Joomla ved selvstudium (v. 1.5.9).
Jeg har efterhånden fundet nogenlunde ud af strukturen og nomenklatur.
Men hvor man manipulere de grafiske elementer (billeder) på de forskellige templates, kan jeg ikke lige finde. Nogen, som kan give et bud?

Kommentar
Fra : sokoban

Dato : 29-01-09 03:17

Det kan du sagtens, HVIS du kender mappen de ligger i som regel TEMPLATES
Andre billeder/ ikoner_ ligger i andre mapper_ søg selv / går ud fra du tager back-up
så lav dem om med Paint eller andet.

Husk når de uploades skal du over-skrive de gamle_ og lav stadig BACKUP/

Selv har jeg gang i en oversættelse ? der burde virke_ på samtlige
PHP scripts, men den er langt fra færdig, endnu

Kommentar
Fra : sokoban

Dato : 29-01-09 03:18

Citat
nomenklatur

Den VAR NY_ kan du ikke lige sige det på DK_
bitter

Kommentar
Fra : sokoban

Dato : 30-01-09 21:48

Nogen, som kan give et bud?

NEJ_

Kommentar
Fra : frejathor

Dato : 31-01-09 14:05

Tak jeg fik grafik manipuleringen til at slå igennem på templaten! Selfølgelig tager rigtige mænd backup, når de gider! Når man vil udvikle forskellige sites "parallelt", inden man uploader dem på en eventuel host, hvordan styrer man det i Joomla?

Kommentar
Fra : lassethorsted

Dato : 09-02-09 12:09

Du kan få din egen PC til at agere server med forskellige programmer. Jeg bruger XAMPP, men WAMPP virker også fint til formålet.

Følg denne tutorial: http://www.veoh.com/collection/screencasts/watch/v1802750A7Mnpe7z

Kommentar
Fra : frejathor

Dato : 09-02-09 13:48

Nomenklatur: Wikipedia: "En nomenklatur er en fortegnelse over anvendte ord og udtryk inden for et fag". Jeg fandt, at Joomla har lidt problemer med at definere, hvad de forskellige begreber som menu, elementer, kategorier, homepage osv betyder, og hvad forskelle mellem dem er. Men det hjælper forhåbentlig ved øvelse.

Jeg har wamp kørende, og den virker ok. Men mit spørgsmål går på, hvordan man styrer mere end én site under wamp. Det drejer sig også om mysql db.

Kommentar
Fra : lassethorsted

Dato : 10-02-09 10:11

Da du oprettede dit Joomla site på din lokale server (localhost), lagde du det i en mappe som du sikkert har kaldt et eller andet. Jf. den video jeg postede tidligere foreslår den at den placeres i en mappe kaldet "joomla"

Din adresse til din startside (index.php) på din lokale server er således: localhost/joomla/index.php

Skal du udvikle flere sider sideløbende gentager du bare processen som vist i videoen fra ca. 7 minutter og 15 sek. - altså opretter endnu en database og installere endnu en Joomlapakke på den. Lad os kalde den "joomlaside2"

Du vil så efterfølgende kunne gå til localhost/joomlaside2/index.php og se denne side.

Så vidt jeg ved er der ingen begrænsninger for hvor mange sider du sideløbende kan have kørende.

Håber du forstår hvad jeg mener - det kan være lidt svært at forklare på skrift! *g*

Ellers sig til, så skal jeg prøve igen!!