/ Forside/ Teknologi / Telekommunikation / Bredbånd / Spørgsmål
10  Nordsted1 805
internet idag eller imorgen?!
Fra : rkl
Vist : 716 gange
100 point
Dato : 28-01-09 14:40

Jeg har skiftet internet udbyder, men står nu i den frygtede situation at min gamle udbyder har lukket signalet, mens den nye endnu ikke har fremsendt sit udstyr. Har fået bekræftet at der vil gå 3 uger inden det når frem!! Jeg er meget afhængig af internettet og leder nu efter en hurtig løsning. Har set en smule på mobilt bredbånd, men de fleste steder koster det flere hundrede kroner i oprettelse og jeg skal jo bare bruge det i en måneds tid. Alle gode råd er velkomne.

mvh Rasmus

Kommentar
Fra : Teil

Dato : 28-01-09 15:06

oister.dk

Kommentar
Fra : Teil

Dato : 28-01-09 15:08
Kommentar
Fra : justuniverse

Dato : 28-01-09 15:18

Det kommer lidt an på, hvordan du er afhængig af internettet. Hvis det blot er vigtigt at kunne sende og modtage mails kan du bruge et godt gammeldages modem over din telefonlinje.

Kommentar
Fra : granner01

Dato : 28-01-09 15:18

Ja se det er en dum situation. Det kan være svært at få en udbyder i 1 måned, det kan blive en meget dyr affære. Så du må vente til dit nye kommer. Og så ved du at en anden gang, så lapper man et par dage over.

Alternativt så snak med TDC.

Kommentar
Fra : justuniverse

Dato : 28-01-09 15:36

Måske har du en nabo tæt på, der har et trådløst netværk, som du kan "leje" dig ind på i venteperioden?

Kommentar
Fra : sp4nker

Dato : 28-01-09 17:25

Hvis du nu har trådløs modem i computeren, kan du i sidste ende bare søge på trådløseinternet forbindelser da ikke alle sætter spærring på. så kan du muligvis køre på det hvis alt andet tager til at oprette, og hvis du ikke kan undvære dit internet

Kommentar
Fra : bennymanden

Dato : 28-01-09 18:03

Hej Rasmus.
Det kunne være sjovt at høre hvem du skifter fra og til ? - og måske hvorfor ?

ellers er det gode råd om at forhøre sig ved et par naboer, og så leje sig ind på et trådløst netværk i nærheden en fin ide - det er jo kun for en kort periode.

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 28-01-09 20:05

Netcafé?

Bibliotek?

</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : severino

Dato : 28-01-09 23:06

Mobilt bredbånd er ikke så dyrt endda, men kommer selvfølgelig an på, hvilken hastighed du vælger.
Den som jeg har, koster 149.- om måneden, med fri surf. Den er på 1 Mbit.
Med nutidens øjne er det ikke det mest sindsoprivende, men som en alternativ løsning og ferieløsning, er det udemærket.
Så prøv at hente forskellige tilbud hos de udbydere der har det; herunder er der TDC, Telia, 3, Sonofon og flere andre.

Kommentar
Fra : rkl

Dato : 29-01-09 09:47

Mobilt bredbånd er ikke så dyrt endda, men kommer selvfølgelig an på, hvilken hastighed du vælger.
Den som jeg har, koster 149.- om måneden, med fri surf. Den er på 1 Mbit.
Med nutidens øjne er det ikke det mest sindsoprivende, men som en alternativ løsning og ferieløsning, er det udemærket.
Så prøv at hente forskellige tilbud hos de udbydere der har det; herunder er der TDC, Telia, 3, Sonofon og flere andre.

har du ikke betalt for oprettelsen?

vh Rasmus

Kommentar
Fra : bennymanden

Dato : 29-01-09 10:04

Det er præcis derfor det kunne være sjovt at høre hvem du skifter fra og til ...... og hvorfor ?

Citat
har du ikke betalt for oprettelsen?

vh Rasmus

Kommentar
Fra : bennymanden

Dato : 29-01-09 10:08

El-selskabet har vel en stikkontakt hos dig i forvejen ?
Hvis du har fastnet tlf. er et modem jo løsningen - især for den korte tid (dem for du nærmest smidt i nakken)
Men hvis du skal have et mobilt trådløst netværk fra en af de der tvivlsomme leverandører, så er problemet jo et andet

Kommentar
Fra : severino

Dato : 30-01-09 16:47

Nej jeg har ikke betalt for oprettelsen. Jeg har det gennem TDC, og de var helt oppe i det røde felt, for at sikre sig en kunde. Kampen om kundernes gunst er jo hård.
Dat jeg nu har fastnet, mobil og bredbånd hos TDC, så er det vel også rimligt, at de tilgodeser sådanne kunder, der er dem trofaste, til trods for, at de ikke er den billigste. Men de er ret så stabile i forbindelsen, så det er også en god ting.