/ Forside/ Teknologi / Hardware / Lydkort / Spørgsmål
10  Sunowich 657
Optage fra direct source (lyd)
Fra : CerwinVega
Vist : 676 gange
230 point
Dato : 27-01-09 19:23

Jeg sidder her og mangler et program der kan optage lyd eller musik fra clips på eks. you tube.
Dette brugte jeg cooledit til på min gamle computer, som var et MSI bundkort med onboard lyd, hvor jeg kunne optage " what you hear " uden at det gik ind over microfonen som jeg havde tilsluttet.

I dag har jeg købt et Asus bundkort med Soundmax onboard lydkort hvor jeg bruger cooledit.
Men jeg kan ikke få programmet til at optage det jeg høre på nettet på samme måde som jeg kunne med MSI bundkortet.

Hvad kan dette være...Har MSI bedre udvidet lyd funktioner end asus ?

Jeg kan vel købe et ekstern lydkort, men vil gerne undgå dette.

Findes der et program til at optage lyd med asus bundkort onboard lyd ?

Har det noget at gøre med mit spdif stik på bundkortet ?

Kommentar
Fra : sokoban

Dato : 27-01-09 21:57
Kommentar
Fra : sokoban

Dato : 27-01-09 22:07

Citat
Men jeg kan ikke få programmet til at optage det jeg høre på nettet på samme måde som jeg kunne med MSI bundkortet.

Har du opdateret dine drivere.
Og har du sat dit program til at optage fra det rigtige enhed/ lydkort

Kommentar
Fra : white usher

Dato : 27-01-09 22:22

hehe...
ved ikke om det er det her du søger, men du kan prøve den;
http://www.sharewareplaza.com/Record-Smart-download_24691.html

Kommentar
Fra : CerwinVega

Dato : 27-01-09 22:27

jeg prøvede med audio tool som ligner cooledit, men jeg kunne ikk eoptage nogen lyd andre end hvis jeg skruer op for microfonen og det bliver ringe kvalitet. Det skal være direct lyd (source)

Og jeg har sat software rigtigt op samt installeret alle nyeste lyd drivers fra asus. Kan ik forstå hvorfor jeg ik kan optage lyd på Asus.

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 28-01-09 02:34

Der findes faktisk onboard lydkort som man ikke kan optage fra, jeg har et lydkort på min bærbare som heller ikke giver lyd til optage programmer, uanset hvilke programmer du prøver, så tror jeg ikke det lykkes for dig
Hvis det er Youtube film og andet lignende, så skulle du overveje YoutubeDownloader, med den kan du hente hele filmen ned på computeren, der er også indbygget en converter i programmet, så du umiddelbar efter hentning kan omdanne filmen til en lydfil:
http://youtubedownload.altervista.org/
ellers bliver du nødt til at købe et selvstændigt lydkort og ikke bruge lydkortet på bundkortet

Accepteret svar
Fra : Klaudi

Modtaget 230 point
Dato : 28-01-09 11:05

I Cooledit kan du åbne windows mixer under Options,
i mixer vinduet vælger du Indstillinger>Egenskaber
her kan du vælge Mixer Enhed og Juster lydstyrken for
her vælger du Indspilning og markerer de muligherder der skal vises,
så kan du vælge den lydkilde du vil optage, virker det?

mvh klaudi

Kommentar
Fra : peque

Dato : 28-01-09 12:46

Har du overhovedet sikret dig at der er hul igennem på den interne mixer i maskinen til Wavelyd mm.

Kan huske p? et tidspunkt da jeg roede med Cooledit - at man ikke kunnen optage mm man havde aktiveret dette under indspilning.

Godkendelse af svar
Fra : CerwinVega

Dato : 28-01-09 16:16

Tak for svaret Klaudi.

Eeeey ! Jeg fandt ud af inde i den mixer menu, at man kunne vælge flueben i den enhed man ville optage fra og i mit tilfælde stod den på mikrofon, men vælger jeg stereo mix så virker det asap :D

Weeee ! happy dance !

Kommentar
Fra : CerwinVega

Dato : 28-01-09 16:18

Men det var faktisk det du skrev..faldt lige over problemet i går

Kommentar
Fra : Klaudi

Dato : 28-01-09 16:35

Velbekommen, godt der kom "hul igennem"

mvh klaudi