/ Forside/ Teknologi / Hardware / Pc'er / Spørgsmål
10  severino 10622
hjælp - ikke samme harddisk
Fra : tararam
Vist : 436 gange
40 point
Dato : 27-01-09 17:37

Skal til at skifte min Wester Digital 300GB harddisk ud med en ny Seagate Barrecuda 1TB men finder så til min forskrækkelse ud af at de slet ikke er ens bagpå, der hvor stikkene skal sidde.
Så mit spørgsmål er om jeg skal få den byttet eller kan jeg få andre kabler der passer mellem motherboard og harddisk`?

Kommentar
Fra : granner01

Dato : 27-01-09 17:38

Er det en SATA disk du har købt?

Accepteret svar
Fra : Benjamin.Hansen

Modtaget 50 point
Dato : 27-01-09 17:52

Hvis du har stik i dit motherboard, der er ens med stik på din HD er der ikke problemer.

Så er det kun kabl du mangler.
vh Ben

Kommentar
Fra : Fijala

Dato : 27-01-09 18:07

Den du havde er en anden type en den du har købt. Der findes to systemmer (der er faktisk fler, men ikke noget vi behøver komme ind på her) (P)ATA og SATA. (P)ATA er det gamle hvor du har et bredt fladt ide kabel til og SATA er med et lille smalt et. Du kan købe adaptor til den så de kan passe ind de fleste steder. Bare søg på nettet bla her ved http://www.av-cables.dk/

Kommentar
Fra : scootergrisen

Dato : 27-01-09 23:31

Kommer an på om dit bundkort understøtte det nye stik. hvis den gør så kan du jo købe et stik til den ellers kan du sikkert købe et udviddelseskort vil da tro.

Godkendelse af svar
Fra : tararam

Dato : 01-03-09 10:36

Tak for svaret Benjamin.Hansen.