/ Forside/ Teknologi / Hardware / Printer / Spørgsmål
10  Bille1948 1885
Ny printer, printer grimt
Fra : 10.Totti
Vist : 581 gange
40 point
Dato : 26-01-09 18:25

Har lige købt en Epson SX405.. Og den printer virkellig ikke ret pænt.. der er sådan nogle lyse striber over det den har printet.. er det ganske normalt at den skal have en del udskriftninger før den printer som den skal? Har kun lavet 3-4 dvd covers for at prøve

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 26-01-09 18:34

Har du fulgt vejledningen og calibreret den.

Kommentar
Fra : granner01

Dato : 26-01-09 18:39

Er det en farvepatron der fulgte med eller en du har købt?

Kommentar
Fra : 10.Totti

Dato : 26-01-09 18:44

De 4 som fulgte med

Kommentar
Fra : granner01

Dato : 26-01-09 18:49

Striberne kan skuldes at en af patronerne er lidt udtørret idyserne. Tag den ud og på metalstriberne dederst renser du dem forsigtigt med lidt vand på en køkkenrulle. Det kan måske kjælpe. Ellers kan det være at en af patronerne ikke duer.

Men gå først ind i programmet for printeres og se om du har mulighed for at kalibrere. Og hvis du har så gør det først.

Kommentar
Fra : 10.Totti

Dato : 26-01-09 18:55

Det har jeg gjort.. Og trykket at den skal rense dem

Kommentar
Fra : D9N

Dato : 26-01-09 19:25

prøv at udskrive en dysetest , og der kan du se om der er "huller" i mønsteret , er der det skal du blive ved at rense til de forsvinder... men hvis det er en helt ny printer ville jeg gå ned med den, er det ikke de originale nye patroner du har sat i ... så prøv med originale efter du har renset nogle gange med de nye sku den være ok igen...

vh
D9N

Kommentar
Fra : IBM760

Dato : 26-01-09 19:29

Spørgsmål
- Ubesvarede 2
- Besvarede 43
- Annullerede 78
- Slettede 0
Ialt 123

Du er ikke særlig glad for at acceptere svar - du skal være glad, at der er nogen der gider at hjælpe dig.

Kommentar
Fra : scootergrisen

Dato : 26-01-09 20:14

Du skal bare kører de tests som følger med printer programmet.
Hvis du kaliber den så plejer den gerne og lave en tyk farve stribe for hver farve og den skal så ikke har nogen hvide linien. Så bliver du bare ved med at printe den test side indtil det ser fint ud.

Og hvis du har købt den brugt så det jo derfor... så får du den nok aldrig til at printe flot så skal du købe nye farvepatroner.

Kommentar
Fra : 10.Totti

Dato : 26-01-09 21:32

Den er sprit ny

Jamen har bare installeret den cd der var med.. den lavede skam ikke nogen test.. Men når jeg vælger den skal gøre de der printer halløjer rene, så spørg den om den skal lave en test.. er det det som jeg skal gøre??

Prøvede også at sætte mit kort i fra mit cam. og printe et billede ud derfra i fuld størelse.. Det blev perfekt.. Når jeg jeg printer cover ud fra computer så kommer de hvide streger

Kommentar
Fra : granner01

Dato : 26-01-09 22:04

Ja det er lige det du skal, du skal udskrive testside.

Kommentar
Fra : scootergrisen

Dato : 27-01-09 02:12

Ja print de test sider...
Og du skal også kalibre din printet så bliver det flottest...

Det er noget med at den skal rette farverne så de bliver printet det rigtige sted... ligesom du måske har set i aviser hvis de er printet forkert så ser det helt forkert ud... så start det program der fulgte med printen og prøv dig frem.

Og PS hvis du køber fotopapir istedet for almindelig fotokopi papir så er der ligesom en lag blankt plastik oven på også bliver dine fotos endnu flottere.