/ Forside/ Teknologi / Hardware / Pc'er / Spørgsmål
10  severino 10622
Køb af PC'ere i udlandet
Fra : Krassus
Vist : 554 gange
50 point
Dato : 26-01-09 16:30

Jeg er på nuværende tidspunkt bosat i udlandet, men vender hjem før eller siden - derfor er det jo meget rart at have en computer der kan skrive æøå, men det er så vidt jeg forstår ikke det helt store problem at ændre keyboard layoutet på en udenlandsk maskine. Så mit spørgsmål er, hvad skal jeg være opmærksom på når jeg køber en bærbar (netbook, subnote og eller hvad de nu ellers hedder) i udlandet?

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 26-01-09 16:33

Jeg ville købe en med Dansk tastatur og Dansk styresystem - så kan du sætte den til engelsk men ikke omvendt. Engelsk er med som standard.

Kommentar
Fra : Nordsted1

Dato : 26-01-09 16:37

Jeg ville også tænke på, at købe et mærke der er kendt i DK, så man altid kan få den rep. hvis uheldet skulle være ude

Ingen problem at få ændret æøå, hvis du køber udenlandsk

Kommentar
Fra : granner01

Dato : 26-01-09 17:18

Du køber da bare en fra
www.edbpriser.dk

Så er du sikker på at den kan dansk når du kommer hjem igen.

Kommentar
Fra : Krassus

Dato : 26-01-09 21:40

Jaaaaah, men det er jo lidt billigere at købe den i udlandet. så jeg tænkte at jeg ville spare lidt kontanter på den front! Hvordan ser det ud med garanti'en hvis jeg køber den i et andet europæisk land fx?