/ Forside/ Karriere / Penge / Investering / Spørgsmål
10  miritdk 860
Opstart af netbutik...
Fra : gubbierne
Vist : 3850 gange
200 point
Dato : 26-01-09 15:31

Hej.

Min veninde og jeg sad i går og talte om hvad der mon skal til for at starte en netbutik op?
Altså hvis nu det f. eks skulle være tøj, sko og smykker.
Hvor mange penge (10.000-100.000?) skal man regne med man skal ha ud og flyve? Ved godt det kommer an på hvor stor lager man vil ha. Og det vi tænkte var noget ganske småt, 2-3 tasker af hver model, 2-3 sæt øreringe af sammen model osv. Altså ikke noget vildt og ikke noget med 4600,-for èn taske.
Hvordan finder man ud af hvilke mærker man har mulighed for at få hjem?
Er det billigere at købe hjem fra udlandet?
Og så er der jo alt det med moms og skat, men der er vel et sted, hvor de rådgiver i det...

Så af ren nysgerrighed, er der nogen der ved det?

Accepteret svar
Fra : granner01

Modtaget 210 point
Dato : 26-01-09 15:43
Kommentar
Fra : alka

Dato : 26-01-09 16:49

Opstart af netbutik - ja I skal jo starte ét sted!

Hvis i skal kunne sælge det til priser som kunderne vil gi', skal I nok ikke forvente, at købe to-tre stk. hjem af hver!

Skal det være "Kina kvalitet" eller skal det være kvalitet?

Hvis i fx skal sælge noget fra Kina, så skal i tænke i container!

Hvis I skal have noget fra Europa, så skal i have penge!

Hvad med garanti, fortrydelsesret, lageropbevaring, kapital, netopsætning, bank osv.?

som granner01 skriver, så start der!

I skal nok forvente, at i skal "investere" 100.000 kr. risikovillig kapital!

Held og lykke med projektet! ... informer os gerne på kandu, så vi kan følge med!

Kommentar
Fra : Teil

Dato : 26-01-09 17:08

Et minus er at porto/transport er pokkers dyrt.

Kommentar
Fra : DAF_direktoer

Dato : 26-01-09 18:45

Hej piger. Et godt råd kunne være at finde en eller flere partnere, som ved noget om de ting, som I helt tydeligt ikke har så meget indsigt i.

Mvh

Claus

Forh. DAF-direktør

Kommentar
Fra : MadsJakobsen

Dato : 15-02-09 19:42

Hej

Find jer en leverandør i EU og undgå en masse bøvl omkring importtold. Overvej evt. "dropshipping", hvor i ikke selv har varerne på lager men får andre til at sende dem. I kan Google på order eller læse mere på www.amino.dk

Kommentar
Fra : MadsJakobsen

Dato : 15-02-09 19:44

Nå ja, og så det med webshop, betalingsgateway til Dankort, PBS aftale m.m. så kan det nok gøres for 14.000 kroner eller mindre om året. Check evt. www.dandomain.dk som har et fint shopsystem.

Kommentar
Fra : gubbierne

Dato : 05-03-09 21:17

Tror vi venter til den såkaldte finanskrise er ovre. Har hørt på en enkelt netbutik der var til salg, men hun havde fuldtidsarbejde ved siden af, for den ku ikke give brød på bordet...
Tak til alle.

Godkendelse af svar
Fra : gubbierne

Dato : 05-03-09 21:20

Tak for svaret granner01.

Kommentar
Fra : granner01

Dato : 05-03-09 21:22

Selv tak og held og lykke med projektet.