/ Forside/ Interesser / Fritid / Film / Spørgsmål
10  granner01 2400
Sjældne film.
Fra : leonard
Vist : 683 gange
100 point
Dato : 26-01-09 10:43

Jeg er på jagt efter to sjælne og klassiske film,men kan ikke finde dem nogen steder,dvs. hvor jeg
kan købe dem på DVD´er.
Det drejer sig om "DREAMCHILD", som jeg for en del år siden så i Posthus Teatrets biograf. Det er
en smuk poetisk film med fantasi. Den handler om Alice,der var model for "Alice i Eventyrland".Hun
er som gamle på vej til USA på en luksusliner.

Den anden film er "TINTOMARA", der er bygger over en roman af den svenske forfatter Almquist
og handlingen drejer sig bl.a. om mordet på den svenske konge i slutningen af 1700`tallet (der er
bl.a. lavet en opera over samme emne. Filmen et samarbejde med svensk og danske filmfolk,men
den er aldrig kommet op i Danmar.

Kender nogen af Jer derude til de to film,dvs. hvor man kan få dem på DVD´er???

På forhånd tak fra LEONARD.

Kommentar
Fra : pve

Dato : 26-01-09 10:58

Citat
Ubesvarede 1
- Besvarede 1
- Annullerede 22
- Slettede 0
Ialt 24
- venter du seriøst at få hjælp ??

Kommentar
Fra : ziggy99

Dato : 26-01-09 12:13
Kommentar
Fra : granner01

Dato : 26-01-09 13:11

Her er de:

http://www.imdb.com/title/tt0089052/
http://dnfx.dfi.dk/pls/dnf/pwt.page_setup?p_pagename=dnffuldvis&p_parmlist=filmid=338

Og så husk at afslutte dit spørgsmål ved at trykke accepter på den der har giver svaret.
Hvis du er utilfreds med svaret så trykker du annuller.

Kommentar
Fra : ziggy99

Dato : 26-01-09 21:01

granner01 - spørgsmålet er så hvor man kan købe disse titler...ikke via dine links og fakta er at TINTOMARA ikke ikke kan købes på hverken dvd eller vhs

Synopsis og trivia kan vel findes 100-vis af steder

Ziggy99

Kommentar
Fra : leonard

Dato : 28-01-09 10:05

Indsæt din tekst her

Til Jer der har svaret mig har jeg alle de oplysninger I har givet mig. Men ellers tak for svarene.MEN
jeg er interesseret i, om jeg kan få/købe dem her i Danmark på DVD´er. F.eks. fandt jeg frem til,at
f.eks. "Dreamchild" KUN kan fås på VHS!! Selv om jeg stadig har VHS-video er kvaliteteten jo bedre
med DVD. Jeg har prøvet på alle udsalg i Danmark,for jeg er interesseret i,at det er med danske un-
dertekster,da bl.a. Dreamchild har stor interesse for de små i familien,som ikke endnu er bevandret
i engelsk.

Vhs. fra Leonard

Kommentar
Fra : Hodde

Dato : 14-02-09 17:26

http://www.amazon.com/s/?url=search-alias%3Daps&field-keywords=B00005JNI2%7C%206304068611%7C%206302717655&tag=imdb-adbox - der kan Dreamchild købes. og nej, TINTOMARA kan ikke købes nogle steder. Det er simpelthen fordi at den er for gammel og ukendt. Hvis du skal købe den skal du højst sandsynligt have fat i instruktøren, og så kan du nok kun få den på VHS.

Her er en side fra Dansk filminstitut omkring filmen. http://dnfx.dfi.dk/pls/dnf/pwt.page_setup?p_pagename=dnffuldvis&p_parmlist=filmid=338

Her er så det produktionsselskab som lavede filmen, du kan eventuelt forhøre dig der: http://www.athenafilm.se/

håber det hjælper

Kommentar
Fra : Crankyness

Dato : 16-02-09 22:11

Prøv at tjekke laserdisken.dk, de plejer at have meget godt og ellers kan de normalt importere :)