/ Forside/ Interesser / Fritid / Foto / Spørgsmål
10  Nordsted1 2955
Billeder på hjemmeside
Fra : klanger
Vist : 634 gange
100 point
Dato : 25-01-09 19:48

Er ved, at oprette en hjemmeside hvorpå der gerne skulle være små billeder (thumbnails) med et par linier tekst under, på en af siderne.

Når man trykker på det lille billede, må det gerne kunne åbnes det i et større format.

Det må (måske) gerne være lidt "fancy" uden dog, at gå "amok" hvis du/I forstår...!

Er der nogen der vil anbefale et godt program...helst ikke for dyrt...men det kom vel ikke som nogen overraskelse...!

På forhånd tak, for alle de sikkert gode indlæg der kommer...

Kommentar
Fra : Klaudi

Dato : 25-01-09 19:50

Jalbum er ganske udmærket og er gratis
http://jalbum.net/

mvh klaudi

Kommentar
Fra : Klaudi

Dato : 25-01-09 19:51
Kommentar
Fra : fotowig

Dato : 25-01-09 19:53

Kender ikke til egentlige hjemmsideprogrammer, med ved at Adobe Lightroom har en rigtig god funktion til at administrere billeder på hjemmesider.
MEN hvis du ikke har brug for Rawkonvertering og organisationsdelen. er prisen på et par tusind nok lige i overkanten.

Kommentar
Fra : jomfruane

Dato : 25-01-09 20:39

Hvis du allerede er ved at oprette en hjemmeside sidder du garanteret og bruger et program
Hvilket?

Hvis du ikke er gået igang endnu, så prøv fx www.bricksite.com der er en god vejledning og det tager et par minutter så har man styr på det grundlæggende - der er videovejledning.
Jeg har fx lavet denne www.bricksite.com/sjus

Kommentar
Fra : amandaKanDu

Dato : 26-01-09 09:09
Accepteret svar
Fra : molokyle

Modtaget 100 point
Dato : 28-01-09 08:38

Du finder mange typer fotogallerier på denne side: http://www.cssplay.co.uk/menu/

Se under: Demos - Photo galleries

De er alle lavet i XHTML og CSS uden brug af Javascript. ..og koden hentes således:
Citat
But where's the code?

I have had many emails asking where the code/style can be found for the various demonstrations.

Well the xhtml is always placed in the #info div, so examine the source code, find the <div id="info">.....</div> and in between is the 'code'.

In most case the style is embedded in the page <head>...</head>. This is done to keep it all together on the same page making it easier to find. In some cases the css is held in a separate file (where it should be) and is loaded in the normal way <link rel="stylesheet" media="all" type="text/css" href="path to css file.css" /> so just add this path to the address in your browser to see the css file.

</MOLOKYLE>

Godkendelse af svar
Fra : klanger

Dato : 28-01-09 18:34

Tak for svaret molokyle.