/ Forside/ Interesser / Andre interesser / Politik / Spørgsmål
10  ans 2208
SF of deres nye skattekampagnn
Fra : Inalarsen
Vist : 371 gange
20 point
Dato : 25-01-09 16:25

Jeg er ikke SF medlem..endnu. men følger til punkt og prik deres aktivitere, da jeg finder sf' politik ganske interessant. Og eftersom jeg desværre ikke har nogen at diskutere deres politik med, søgte jeg herhen. -

”Den 1. februar kickstarter SF-Ungdom en skattekampagne hvor vi så vil eftersøge skattelettelserne til almindelige danskere. Skattekommission vil d. 2. februar komme med et oplæg til en ny skattereform. Men regeringen skattereform vil ikke komme almindelige mennesker med en indkomst under 300.000 til gode. SFU starter derfor en kæmpe landsdækkende eftersøgning. I hver en by er der SFU-agenter som vil eftersøge skattelettelserne.”

Skattekampagnen handler som det allerede står nævnt for oven, at "Efterlyse skattelettelser" - skattelettelser til arbejdere/offentligt ansatte. For mig at se kan det godt være, at arbejdere/offentligt ansatte skal have skattelettelser, men de behøver altså ikke have en skattekampagne med titlen "Skattelettelser efterlyses" og med et slogan i retning af "What's in it for you?".

Og hvad mener I om SF’s skattekampagne, generelt set? Godt eller skidt…

Håber det bliver en fornøjlig diskussion.
Mvh. Ina Jörg Larsen

Kommentar
Fra : 3773

Dato : 25-01-09 16:31

LOOOL Jeg finder da Willy dybt troværdig! Han har næsten aldrig løjet. Så han må dæleme være manden. Godt flanket op af Ole Sohn (som oprindeligt stod godt til venstre for elendighedslisten - men det er der ingen taburetter i). Sådan en fyr som Ole, som har en god erfaring fra det virkelige liv (han har aldrig nogensinde bestilt en skid), er da virkelig kapable folk at sætte på at forvalte dette land.

Alt deleriet på venstrefløjen lyder forjættende, men da jeg har fast arbejde og eget hus, vil jeg blive pelset til benet, så jeg holder ikke med Willy!

Kommentar
Fra : 3773

Dato : 25-01-09 16:34

At lytte på en idiot, der i spørgetiden antyder at Fort Bragg ligger på Grønland og endvidere ikke kender forskel på en "tredive fyrre stykker" og var det TO, kan jeg simpelthen ikke tage seriøst! Manden lider i middelsvær grad af taburetkløe!

Kommentar
Fra : helge.t

Dato : 25-01-09 17:38

Med lettelser i topskatten vil de 20% af Danmarks skatteydere som har de største indkomster blive begunstiget. Det er en nem og billig løsning, hvor man påstår at det vil fremme lysten til at arbejde mere. Gælder det mon også dem som har en årsløn under 300.000 kr?

Danmark er det eneste land i EU hvor der ikke er lavere moms på fødevarer, en skattelettelse som ellers ALLE ville få glæde af!

...og nej jeg er ikke SF'er

Kommentar
Fra : pve

Dato : 25-01-09 17:39

Umiddelbart har jeg lidt svært ved at blive begejstret over SF skattepolitik, idet den som udgangspunkt går ud på at dem der knokler skal straffes på det groveste idet man da ikke skal komme og tro at man er mere end andre samt man i øvrigt skal finansiere det offentlige overforbrug som SF ligger op til.

Kommentar
Fra : refi

Dato : 25-01-09 17:42

Det ENESTE der vil gavne ALLE er en fordobling af personfradraget...

Kommentar
Fra : helge.t

Dato : 25-01-09 17:54

Citat
Det ENESTE der vil gavne ALLE er en fordobling af personfradraget...

Ja, hvis man ikke har brug for at købe fødevarer

Kommentar
Fra : refi

Dato : 25-01-09 18:04

Det har da INTET med fødevarer at gøre

Det vil gavne selv bistandsklienter

Kommentar
Fra : granner01

Dato : 25-01-09 18:10

Hør på alle de borgelige, jeg er SF og jeg er glad for det. Jeg kan ikke være andet med den livsindstilling jeg har.
Jeg kan godt forstå hvorfor parcelfolket stemmer borgeligt, de stemmer efter pengepungen og ikke efter overbevisning.

Kommentar
Fra : refi

Dato : 25-01-09 18:16

Citat
de stemmer efter pengepungen og ikke efter overbevisning.

Man kan ikke leve af sin overbevisning

UANSET HVEM du stemmer på, er det tegnebogen der tæller

Kommentar
Fra : 3773

Dato : 25-01-09 18:29

Nix Granner.....Jeg stemmer bare ikke på idioter, der tror Fort Bragg er på Grønland. Ole Sohn kender jeg endnu mere til. Og sno-aber der hele deres liv aldrig har lavet en skid andet end leflet for Moskva, kan jeg slet ikke bruge til noget. Ole Sohn har endnu værre end hende uhyret demonstreret at taburet-kløe vejer tungere end overbevisning

Kommentar
Fra : pve

Dato : 25-01-09 18:46

Citat
de stemmer efter pengepungen og ikke efter overbevisning
man kan godt stemme efter pengepungen og overbevisning, det gør jeg da.

Kommentar
Fra : 3773

Dato : 25-01-09 18:55

Reviderer lige den sidste. Karen Jespersen og hendes mage, der tidligere har vedkendt sig det alleryderste venstre finder det nu mere givtigt at vedkende sig store partier - i dette tilfælde højrefløjen - simpelthen for at få sig en taburet, med efterfølgende pensioner osv. DET er om muligt mere væmmeligt end at Willy lyver og iøvrigt udstiller sin uvidenhed. Ole Sohn nøjes med at gå fra ekstrem ekstrem til ekstrem. Og af alle kammeraterne er der vel ikke mange der har haft sorte fingre. Partiet er stort set tegnet af akademikere og andre nasserøve der ingen kontakt har til den virkelige verden.

At folk stemmer efter deres overbevisning er der vel ikke noget sært i. Eneste problem er for liste A. Efterhånden som analfabetismen udryddes i DK, taber de vanevælgere. LOOOL. Dette gælder åbenbart også for liste B!

Kommentar
Fra : vagnr

Dato : 25-01-09 19:08

Hvis vi nu skal tilbage til spørgsmålet, hvad vi syntes om SF's skattekampagne, må jeg med skam at melde erkende dit spørgsmål er det første jeg hører om den. Men som bekendt er der intet der kan ødelægge en god diskussion så hurtigt som faktuel viden, så jeg prøver alligevel.

Regeringens skattepolitik går ud på at sænke marginalskatterne for de højtlønnede, så de gider arbejde mere.

Det syntes jeg for så vidt er en god idé, selv om jeg efter 30 år som topskatteyder ikke havde kunnet klemme ½ time om ugen ud til arbejde, at jeg desuden som mange højtlønnede var på temmelig fast løn, skulle bare levere varen, mit tidsforbrug var mit problem. MEN, betingelsen for lavere marginalskat må være, at andre skatter stiger tilvarende, fx gennem højere beskatning af ejerboliger, lavere eller ingen rentefradrag (selvfølgelig med en lang overgangsordning, så folk ikke kommer i problemer), højere "blå" miljøafgifter osv.

Men de højeste marginalskatter i dette land er hos "fattigrøvene", især dem der er på div. former for social bistand, hvor "marginalskatten" er på 92%, når man indregner at masser af sociale ydelser skæres ned når man får højere indtægt, fx falder en førtidspension 30 kr for hver 100 kr pensionisten eller ægtefællen tjener, fripladsen i daginstitutionen nedsættes, boligstøtten nedsættes osv. Og der er jeg sikker på der (hos nogle) er langt større arbejdskraftreserve end hos topskattefolket.

Så hvis det er der SF er på vej hen, lyder det fint for mig, der ikke er SF'er.

Og det der vrøvl om at boligejerne ikke kan betale mere i skat holder ikke en millimeter. Alle de der meningsmålinger, hvor der meldes ud at man vil have lavere skatter spørger ALDRIG om, hvad er det for en offentlig service du vil undvære for at få lavere skat, er det vuggestuen, skolen, den gratis uddannelse til dig og dine børn, vejene eller plejehjemmet, og derfor er det værdiløst.

Så meld du dig roligt ind og vær aktiv i SF, der faktisk har bevæget sig langt i realisme under Willy.

Hus og sommerhusejer + 2 lejligheder vagnr

Kommentar
Fra : granner01

Dato : 25-01-09 19:35

Jeg er lejer og har været det i 30 år. I de år har jeg hver eneste måned betalt et beløb til Lejernes Landsorganisation. De skal bruges til renoveringer af lejebyggeri.
Nu har den borgelige regering taget pengene fra LLO og de penge er brugt til at bygge ældreboliger for så kan de parselhusejere, som ikke kan klare deres boliger, de kan sælge billigt til deres børn og så kan de flytte ind i ældreboliger der er finansieret af lejerne.
Og så er det nu at vores boliger er slidt ned, og nu mangler vi de penge vi har sparet op i mange år. Nu må vi optage lån og så betale en gang til.
Så Anders Fjog og hans slags, dem må i godt beholde.

Kommentar
Fra : refi

Dato : 25-01-09 19:43

Citat
hvad vi syntes om SF's skattekampagne, må jeg med skam at melde erkende dit spørgsmål er det første jeg hører om den

Det er nok ikke så sært.....

Det er SFU

Og den slags Ungdomsorganisationer har det jo med at være lidt mere "rabiate" end "moderpartiet"

Kommentar
Fra : vagnr

Dato : 25-01-09 21:02

>granner01 Tyveriet fra Landsbyggefonden er ikke kun til at bygge ældreboliger, men også til at opføre boliger der er egnede til at fremme integrationen

Men sådan noget grimt noget kunne Fjogh da ikke drømme om at udsætte boligejere for, vi skal have skattestop i stedet. Uligheden stiger.

>refi Du har helt ret, jeg er sikker på at ungpianisterne vil smide alle ud af landet der ikke nedstammer 100% fra vikingerne. Det ville sikkert give samme resultat som Maos idé om at udrydde hungersnød ved at bekæmpe spurve, som jo åd korn. Men de æder også skadedyr, så hungersnøden blev værre, og em masse mennekser døde

Kommentar
Fra : helge.t

Dato : 25-01-09 21:53

Der findes åbenbart nogen som ikke har brug for at købe fødevarer, eller som ikke betaler moms af den.
Antallet af familier som lever under den relative fattigdoms grænse er stigende, men de vil sikkert blive henrykte over en lettelse af topskatten ... og det er ikke kun bistandsklienter det drejer sig om.

Kommentar
Fra : gerhard

Dato : 22-02-09 15:07

Når man overvejer at melde sig ind i SF skal man læse deres principprogram, hvor det bl.a. hedder:

SF vil en grundlæggende ændring af samfundet . Det forudsætter en revolutionær proces, hvor et flertal i befolkningen gradvist afskaffer kapitalismen.

SFs mål er at den socialistiske markedsøkonomi er præget af forskellige former for fælleseje og råderet over de vigtigste produktionsmidler og den finansielle sektor. Der vil dog også være et islæt af privateje.

Altså afskaffelse af kapitalismen og staten skal overtage de vigtigste produktionsmidler og den financielle sektor.

Det betyder så vidt jeg kan læse det, at banker og alle større produktionsvirksomheder skal nationaliseres og drives af staten.
Hvis det er det man vil - så er SF det rigtige...