/ Forside/ Teknologi / Operativsystemer / Andre operativsystemer / Spørgsmål
10  miritdk 585
oplåsning af bærbar
Fra : kivi
Vist : 567 gange
200 point
Dato : 25-01-09 11:15

jeg har arvet en bærbar som desværre ser ud til at den er låst i bios så jeg ikke kan installere bundkorts drivere er der nogen som har en god fidus til at låse den op.
(det ernok derfor jeg har arvet den)

Kommentar
Fra : Nordsted1

Dato : 25-01-09 11:22

Manden har med fordel fjernet begge batterierne (der er et lille backup batteri indeni)

Kommentar
Fra : refi

Dato : 25-01-09 11:50

Skynd dig at slette dit andet spørgsmål....

Det er ikke meningen du skal lave et NYT spørgsmål hver gang du vil skrive en kommentar....

Det gør du blot herunder og trykker på SEND

Kommentar
Fra : refi

Dato : 25-01-09 11:52

Til dit spørgsmål...

Prøv i første omgang (som Nordsted1 foreslår) at fjerne det lille runde backupbatteri der sidder på bundkortet....

Vent 5-10 min - og sæt det i igen.

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 25-01-09 12:33

Yes fjern back-up batteriet (..rundt og på størrelse med en 2 krone) ...og tag også det alm. batteri ud og fjern evt. strømforsyningen hvis den sidder tilsuttet via. stikkontakten.

Vent i 5 min. og sæt back-up batteriet tilbage.

http://www.wikihow.com/Break-a-BIOS-Password

Ellers prøv dette: http://www.tech-faq.com/reset-bios-password.shtml

</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : Nordsted1

Dato : 25-01-09 14:36

Det ser da ud til at vi er enige allesammen

Kommentar
Fra : bruuno117

Dato : 25-01-09 14:51

Jeg er også enig!

Kommentar
Fra : edison

Dato : 25-01-09 15:07

Øhhh. Bundkort driver!!!!! det har da ikke noget med at kunne komme i bios at gøre. hvis maskinen fungere så har man da ikke brug for at komme i bios.

Kommentar
Fra : edison

Dato : 25-01-09 15:11

og hvis det er en af de modeller der er låst med hardvare kode, så hjælper det med batteriet ikke. så er det til service. og det koster.
jeg har selv rode med en sådan en. og det er normalt nyt bundkort.