/ Forside/ Teknologi / Hardware / Harddiske / Spørgsmål
10  tedd 4561
Windows Xp Sata HD Floppydisk
Fra : mismas
Vist : 271 gange
100 point
Dato : 25-01-09 08:52

Hvad er det man gør for at blive fri for at bruge floppy disk, når man inst.Xp på en sata HD. nogle kan godt andre ikke hvis pc lidt ældre. jeg har prøvet at slipstrime en Xpcd m/Sp2 uden held, er det bios man skal have opdateret.

Kommentar
Fra : edison

Dato : 25-01-09 09:19

det er nok en ældre xpcd du har. og den kræver en sata driver for at instalere, og det er der du skal bruge den diskette med sata driver.

Kommentar
Fra : edison

Dato : 25-01-09 09:21

i bios. skal boot bare være
cd/dvd
sata harddisk
husk at sætte sata til no RAID

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 25-01-09 09:49

Du må kunne overføre driveren til en CD og så lige proppe den ind.
Jeg har ikke prøvet det, men mener at have hørt om metoden.

Kommentar
Fra : LuffeA

Dato : 25-01-09 10:03

Sp2 har ikke Sata-driveren, den skal hentes fra bundkortets CD og slipstreames.

http://www.boegebjerg.dk/lars/sata2.htm

Kommentar
Fra : JegErHer

Dato : 25-01-09 10:13

Check denne tråd -> http://www.mobil-forum.dk/showthread.php?t=13908

DriverPack & nLite er guld værd, smart også lige at slipstreame sidste ServicePack til WindowsXP når man nu er igang :)