/ Forside/ Teknologi / Telekommunikation / Andet telekom. / Spørgsmål
10  Kortoverv.. 810
TV mpeg2 mpeg4 - videooptager
Fra : Eyvind
Vist : 592 gange
100 point
Dato : 24-01-09 17:10

Nu er jeg ved at finde ud af hvad der er hvad omkring digital TV.

Men jeg ser ikke noget omkring videooptagere/harddiskoptagere.

Ingen forhandlere snakker om disse optagere, men kun om selve TV.

Er der nogen som ved noget om det.

Kommentar
Fra : refi

Dato : 24-01-09 17:28

De skal lige have solgt de gamle først....

Problemet kommer jo først i 2012....

Kommentar
Fra : granner01

Dato : 24-01-09 17:30

Jeg leder selv efter en DVD optager med harddisk som kan optage både Mpg2 og Mpg4. Den skal have HDMI stik, scart stik og USB stik. Så kan jeg koble min videomaskine til DVD optageren og optage mine hjemmelavede film på DVD. Det var tanken.

Er det noget som det du har tænkt dig?

Kommentar
Fra : refi

Dato : 24-01-09 17:32

PS...

Analoge optagere er naturligvis også "værdiløse" fra efteråret (med EGEN antenne)
Digita virker til 2012....

Accepteret svar
Fra : refi

Modtaget 110 point
Dato : 24-01-09 17:36

http://www.boxertv.dk/?page=1659

Den er allerede godkendt til Boxers signal....

Kommentar
Fra : refi

Dato : 24-01-09 17:40

Jeg kunne forestille mig at når de endelig kommer på markedet som DVD-HD optagere (mpeg4) bliver det med blu-ray som standard....

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 24-01-09 18:13

Granner01 - vi har i øjeblikket er alm. videooptager og en harddiskoptager som kan overføre til DVD.
Og et TV der fungerer fint.
Så vi skal bare bruger 3 kanaltunere til digital (findes til 2700), men spørgsmålet bliver nok om det hele til den tid skal skiftes ud.

Og alt det mas for bare 4-5 gratis kanaler.

Kommentar
Fra : refi

Dato : 24-01-09 18:18

Du behøver altså kun 1 - Boxer..... - alt andet vil så fungere som hidtil....

VHSer er alligevel klenodier

Kommentar
Fra : granner01

Dato : 24-01-09 19:22

Jeg har sorround anlæg og min DVD kan kun spille Mpg2, så jeg ville kombinere det med at købe en som jeg har omtalt. Så kunne man blive fri for VHS, og jeg kan stadig høre sorround sound, også efter 2012. Med mindre at de finder ud af at vi i 2014 skal overgå til Mpg6.

Det jeg kunne tænke mig at købe er på markedet nu, men dyrt, så jeg vil vente lidt. Hvis vi køber en ny film om 1 år, så er den nok i Mpg4.

Jeg behøver ikke udskifte mit TV endnu, jeg har TV via kabel. Og jeg kan sagtens leve uden digitale kanaler. Men hvis du har selvstændig antenne, så skal du nok høre efter hvad refi skriver. Han har som regel styr på det.

Kommentar
Fra : refi

Dato : 24-01-09 19:34

I øjeblikket er alt det digitale halløj ret uoverskueligt....

Bedre bliver det ikke af at det åbenbart kun er her i norden man vil bruge mpeg4

Det gør at det nok er begrænset HVAD der kommer på markedet...

Eneste trøst...

ASTRA sender stadig analogt (ca. 1014 gratis kanaler )
ALT bliver vel parabol med tiden...
Kabeludbyderne, antenneforeninger osv. sørger for kunderne stadig kan se TV, selv på det gamle billedrørstv..

EGNE antenner er trods alt på tilbagegang og vil forsvinde helt når fibernettet er hver mands eje.

Så fremskridtet er nok svært at stoppe - og så giver det vel B&O lidt flere arbejdspladser i disse tider (selvom de lige har fyret)

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 24-01-09 19:44

Fibernet ligger 1½ mtr. fra mit hus - og det ville ikke koste noget at lægge det ind, da de kom forbi.
Men det er stavnsbinding, for uanset om man vil koble sig på en udbyder, skal der betales boxafgift.

Kommentar
Fra : refi

Dato : 24-01-09 19:46

Nu er der jo heller ingen grund til at få hvis man IKKE vil kobles på en udbyder

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 24-01-09 19:46

Du behøver altså kun 1 - Boxer..... - alt andet vil så fungere som hidtil....
>>>>>>>>>>>>> + 50 kr. pr. ekstra enhed
VHS optager
Digital optager
Ekstra TV
======== 150 pr. md.

Kommentar
Fra : refi

Dato : 24-01-09 20:18

Citat
+ 50 kr. pr. ekstra enhed

Hvad mener du...

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 24-01-09 23:12

Der skal betales ekstra til Boxer per enhed som skal tilsluttes på samme tid, og hver sit program.

Kommentar
Fra : refi

Dato : 25-01-09 08:51

Det er vist "kun" hvis du vil have kort til de øvrige kanaler.....

Der vil helt sikkert komme et "gratiskort" til DR og TV2....

Det man gør i øjeblikket er jo at lancere Boxer sammen med en kanalpakke - så i løbet af sommeren vil ske en hel masse......

Godkendelse af svar
Fra : Eyvind

Dato : 15-02-09 11:27

Tak for svaret refi. Nu kiggede jeg lidt nærmere på dit link og den kan jo optage to programmer samtidig. Og den bliver nok snart billigere.

Kommentar
Fra : refi

Dato : 15-02-09 12:15

Selv tak....

Når først de er færdige med "nettet" vil der nok komme nogen tilbud.....

Det er jo Boxer der står for det danske sendenet.....