/ Forside/ Teknologi / Operativsystemer / MS Windows / Spørgsmål
10  pallebhan.. 24310
Default sluk comp i Vista
Fra : Eyvind
Vist : 668 gange
50 point
Dato : 23-01-09 16:34

Jeg benytter den gamle standardvisning i Vista, så jeg har bedre oversigt over mine programmer.
Men det er lidt irriterende at:
Start > luk computeren > ikke stiller sig på "luk computer" men på "slumre"
Hvor stiller jeg den til "Luk............" som standard.
http://peecee.dk/upload/view/151169

Accepteret svar
Fra : o.v.n.

Modtaget 60 point
Dato : 23-01-09 17:20

Det kan jeg ikke lige huske, men jeg har stillet det på min bror Vista computer, sådan at Luk altid er første valg.
Hvis du ikke får andre forslag, så virker den goé gamle shutdown genvej også på Vista computere højre klik på et tomt sted på skrivebordet, klik på Ny genvej der hvor du skal angive hvor elementet er placeret, skriver du "%windir%\System32\shutdown.exe -s -f -t 00" uden anførselstegn og klikker på Næste, der kan du give genvejen et navn (Luk) og klikke på Udfør, skift ikon på din nye genvej ved at højre klikke og klik på Egenskaber, klik på Skift ikon og find et passende ikon, klik på Anvend og Ok, nu kan du trække den ned i Hurtigstart (og bagefter slette den på skrivebordet) nu kan du med et enkelt klik lukke computeren

Godkendelse af svar
Fra : Eyvind

Dato : 23-01-09 18:41

Den slukker fint med den ordre. ........................hvordan tændes den igen.
(jeg skriver fra naboens computer)

Nå men tak for hjælpen.

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 23-01-09 20:25

Citat
hvordan tændes den igen
kan du opfinde en genvej til at tænde computeren, jeg kan ikke men er nødt til at bruge start knappen på computer kassen, tak for accept

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 07-02-09 14:38

Hej Eyvind jeg har fundet der hvor du kan ændre, du skal til Strømstyring og videre til Avanceret, lås elementerne op og find der hvor du kan ændre hvad computeren skal gøre når du trykker på start knappen, lukker låget og så videre, der muligheden for at den røde lukke knap er forrest, i stedet for Slumre knappen

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 07-02-09 15:39

Super - det må jeg kigge på - men lige nu er jeg ved at hente 6 stk CentOS 5,2 server ned.
Så jeg tør ikke stille for meget lige nu.
Jeg vil lege lidt med server igen.
ubuntu-server blev ikke nogen succes og min gamle SME server er for restriktiv, så der ikke kan pilles så meget.

Men tak for tippet. til lidt senere brug.

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 18-02-09 22:31

Det virkede ikke så jeg stiller det spørgsmål igen.
Men jeg fik da rettet lidt på min strømstyring.