/ Forside/ Teknologi / Udvikling / Andet udvikling / Spørgsmål
10  pallebhan.. 320
MPEG 4 til Analog
Fra : lukas2502
Vist : 512 gange
300 point
Dato : 23-01-09 12:26

Findes der en Dvt-t receiverder kan omsætte MPEG 4 til Analog, "free air" er nok, dvs. en der kan betales, selvfølgeligt af god kvalitet?

Kommentar
Fra : granner01

Dato : 23-01-09 12:42
Kommentar
Fra : refi

Dato : 23-01-09 13:12

JA - Boxer

http://www.boxertv.dk/?page=1432

men der kommer mange flere til i løbet af året - også UDEN abo...

Kommentar
Fra : scootergrisen

Dato : 23-01-09 18:54

Du skal bare kigge efter specifikationerne på reviceren der står om den kan modtage mpeg-4.

Kommentar
Fra : lukas2502

Dato : 23-01-09 23:40

Var det bare så vel! De FÅ jeg har kunne finde, har jeg ikke set nogen angivelse om at det var MPEG 2 eller 4, mit spørgsmål er jo mere konkret, netop hvilke receivere der har MPEG 4,

Kommentar
Fra : refi

Dato : 24-01-09 09:21

Det står da i de tekniske specifikationer til dem alle om de er til mpeg2 eller mpeg4 eller begge dele ????

Men der er ikke så mange "løse" mpeg4 endnu....

Kommentar
Fra : lukas2502

Dato : 24-01-09 10:21

Dem jeg har set, ud over "Boxer" har jeg ikke kunnet se det, (jeg søger på nettet) måske er man ikke så flink til at infomere om det, da man vel gerne vil have solgt de MPEG 2, først man har på lager, de virker jo til 2012. Derfor mit spørgsmål: Er der nogen der kender osv.

Kommentar
Fra : refi

Dato : 24-01-09 10:50

Jeg ved ikke HVAD du har set på, men hvis ikke der i de tekniske informationer IKKE står noget - ville jeg holde mig totalt væk fra de recievere....

Som "rene" convertere har jeg endnu ikke set andre end Boxer...

Kommentar
Fra : refi

Dato : 24-01-09 10:51

PS..

Det er så også Boxer der har kontrakten med DR og TV2 og dem der skal stå for sendemasterne....

Kommentar
Fra : lukas2502

Dato : 24-01-09 17:29

Til REFI feks. Kelkoo som har en fra Siemens, som har fået en meget dårlig bedømmelse. Måske er jeg "for tidligt ude"! Jeg havde ellers håbet på at en eller anden kandu-bruger der kunne hjælpe! Men jeg har ikke opgivet endnu.

Kommentar
Fra : refi

Dato : 24-01-09 17:50

Kom med et link til den....

Kommentar
Fra : lukas2502

Dato : 24-01-09 19:06

granner01, det første svar

Kommentar
Fra : refi

Dato : 24-01-09 19:20

HDTV (MPEG4) Nej Viser om produktet kan modtage og sende HDTV materiale (720p, 1080i).

Så den dur IKKE...

Kommentar
Fra : lukas2502

Dato : 24-01-09 21:32

Både Pixmania og nb radio har en del, mærkerne Triax og Maximum har receivere der kan tage mpeg 2 og 4 men er temmelige dyre. Men de mange forskellige forkortelser HDTV, MPEG osv. gør mig næsten rundtosset og hvad står så 720p, 1080i for? Det ser ud til at der her i DK ikke er nogen der har erfaringer med mpeg receivere, det var jo rart at kunne sortere "skidt fra kanel".
?

Kommentar
Fra : refi

Dato : 24-01-09 21:47

Der er masser med erfaring

Alle de forkortelser kan du glemme med mindre du har et HDTV....

Generelt er alle de convertere du finder KUN med mpeg2

Der kommer sikkert en del i løbet af sommeren...

Men HVORFOR snakker du RECIEVERE - et det til parabol ??????

Hvis det er sat-recievere du taler om har du IKKE brug for mpeg4

Kommentar
Fra : lukas2502

Dato : 24-01-09 23:48

Som det står i mit spørgsmål, er det en DVT-T receiver jeg eftelyser, da jeg kun kan modtage analoge signaler, og hverken kabel eller sat.

Kommentar
Fra : refi

Dato : 25-01-09 08:46

Så er udbuddet indtil videre Boxer.....

Flere vil nok komme i løbet af sommeren....

Kommentar
Fra : lukas2502

Dato : 25-01-09 14:24

Det ser ud til at jeg må vente et stykke tid endnu før at jeg kan få svar på mit spørgsmål, det er ikke mindst vigtigt at kvaliteten er i orden, og ikke som ovennævnte fra Siemens, der efter brugerbedømmelse ikke er anbefalelsesværdigt, og det er jo nok ikke til at læse ud fra tekniske informationer, heldigvis er der et stykke tid, før det kan gå i sort!

Kommentar
Fra : refi

Dato : 25-01-09 14:26

Ja - der er god tid endnu....

Tag du roligt til "stranden" først....