/ Forside/ Interesser / Familie & Relationer / Skilsmisser / Spørgsmål
10  pifo 320
Hvor finder jeg hjælp??
Fra : mormor86
Vist : 598 gange
60 point
Dato : 23-01-09 07:55

Socialrådgiver eller lign. ønskes til at hjælpe til gennemgang i en sag. Skal vurdere om sagsfremgangen har været korrekt .

Kommentar
Fra : jeb3

Dato : 23-01-09 08:37

Der er noget, der hedder fri retshjælp.

Det er gratis, og findes i de fleste større byer.

Har det været en skilsmisse med sagfører på?

Jeg har selv været gennem 2 meget forskellige skilsmiser. Den ene kørte ok, til efter skilsmissen, hvor eks-en begyndte at lave problemer, den anden var det lige før vi skulle have politi mm på.

Fortæl noget mere.

Kommentar
Fra : mormor86

Dato : 23-01-09 08:48

Det har været meget problematisk. Familirådgiver på Kommunen tog parti, da det var far som kontaktede hende og gør det stadig konstant. Søgte om aktindsigt i juni 2008. Disse kom 20 jan. 2009, med en del usandheder, dette kan endda bevises af mange forskellige vidner. Har klaget over mangelfuld samt partisk sagsgang i dec. 2008 til borgmesteren. Ingen respons fra ham endnu. Dog fik jeg aktindsigt. Har advokat til at hjælpe med at bopæl til et af børnene. Aftalen er at vi har hvert et barn til bopæl. Samvær er at børnene er på skift en uge ad gangen hos os. Far flytter i lejlighed, søger om boligtilskud. Finder ud af i starten af dec. 08 at han kun får kun det halve. Kontakter straks f.rådgiver. Hun oplyser ham om at han skal have fuld f.myndighed hvis han skal have fuld tilskud. Eller have begge børn til bopæl. Han søger f.myndighed på statsf. som oplyser ham om at det ikke kan lade sig gøre. Derefter søger han bopæl til den yngste som eller bor hos mig.
Nu skal vi i retten, kan tabe på baggrund af urigtige oplysninger.

Kommentar
Fra : granner01

Dato : 23-01-09 12:19

Bor i i samme kommune? for du må da også have en sagsbehandler. Og i mange kommuner fordeles klienterne efter personnummer, så du kan sagtens have en anden sagsbehandler end din mand. Ellers kan du godt stole på retten, den er upartisk. Men det er vigtigt at du møder op.

Og her er genveje til retshjælpen:

http://www.google.dk/search?hl=da&q=retshj%C3%A6lpen&meta=lr%3Dlang_da&aq=0&oq=retshj%C3%A6lp

Kommentar
Fra : mormor86

Dato : 23-01-09 12:39

Tak, man kan sige at der faktisk lægger 2 sager. En mod kommunen som er fuld af usandheder. og en bopælsag som er påstået på baggrund af usandhederne hos kommunen. Er godt klar over at jeg har egen sagsbehandler. Vi har fælles familierådgiver.
Har lige fået af vide at min ansøgning om dagplejeskift til den yngste, (se Lov nr. 499 af 06/06/2007 § 2.) er gået i gennem. Han starter 2. feb. 09. Er ellers tidligere blevet afvist, da eksmand ikke ville flytte dagpleje. JUBII lidt godt i dag. Jeg har en advokat på ang. bopælssagen. Men mangler en der kan hjælpe mig i sagen mod kommunen. Har hørt om DUKH. og VISO. Været på deres hj.sider men kan ikke rigtig finde oplysninger om sådanne sager som min.. Der står ganske vist i loven at det IKKE må have indflydelse på videre forløb at jeg klager men ak og ve. Selv statsf. var rystet, næh klage det må man ikke..8 dage efter kommunen modtog min klage lukkede de for mine sygedagpenge, Er ikke blevet raskmeldt endnu, skal i fleksjob. Jobkonsulenten var dog skideflink. Hun kan godt se fejlene hos hendes kollegaer. Fik åbnet for pengekassen igen.

Kommentar
Fra : Thomas.Haugaard

Dato : 23-01-09 12:51

Hvis du ønsker gratis socialfaglig uvildig rådgivning kan du henvende dig her:

http://www.sr-bistand.dk/

Kommentar
Fra : mormor86

Dato : 23-01-09 12:54

Tak det vil jeg prøve.

Kommentar
Fra : jeb3

Dato : 23-01-09 15:20

Du taber ikke sagen pga af usandheder, so mdu jo nævner kan bevises.
Men du skal ruste dig op nu.

Slå i bordet og sig til deig selv: Nu er det fandme nok.

Skriv alt ned, der taler for at far IKKE skal have børnene
og alt ned der taler for at DU skal.

Bliv vred og brug den vrede på on konstruktiv måde.

Og få en sagfører.

Kommentar
Fra : jeb3

Dato : 23-01-09 15:20

p.s. skynd dig at søge om fri retssag.

Kommentar
Fra : mormor86

Dato : 25-01-09 11:03

jeg sender i dag mine kommentarer til akterne(som jo kun var 6 mdr. forsinket??) som er fulde af misforståelser. Vil forsøge at få misforståelserne udredet. Har vedlagt navne og tlf. nr. på flere der kan og vil sige sandheden. Kan det passe at man ikke kan få ændret i sagsakter, endda når flere vidner/ansatte på kommunen er vidne til min fordel.. Jeg har forstået at jeg kan tabe på baggrund af akter ved kommunen. Håber retten tager hensyn til mine beviser for alle misforståelserne. Akterne er ikke troværdige. Håber da at retten kan se det.

Kommentar
Fra : granner01

Dato : 25-01-09 12:51

Du skal have alt skriftligt, hvis du ikke har fået agtindsigt hos kommunen så bed om det nu. Sæt dig ned og tilbagevis kommunens papirer skriftligt.
Det drejer sig om at have det skriftligt, så kan de involverede stille og roligt læse det.
Sørg for at din advokat får papirerne i god til før retsmødet, så dommeren kan kigge på dem inden retsmødet.

Jeg ved det er en stor byrde midt i al den fustration det er at gå fra hinanden. Men tænk også på at det er din kamp, ikke børnenes. Og at børn har krav på både mor og far.

Kommentar
Fra : mormor86

Dato : 26-01-09 07:41

Tak. Jeg har allerede fået akterne(6mdr. forsinket) og skrevet til f.rådgiveren (i går). Har endda tilføjet navne og tlf. nr. på vidner hun kan kontakte. Samt har jeg et afgørende møde optaget på bånd. Herpå afkræftes en del af hendes udsagn. Har fået oplyst at jeg burde sende sagen til ombudsmanden. Kan det evt. anbefales?? har ligeledes sendt sagen til min advokat i går.

Kommentar
Fra : mormor86

Dato : 26-01-09 08:42

Hej igen. Har lige talt med f. rådgiveren. Hun har åbenbart fået en næse..
Hendes leder vil kontakte mig og informere mig om at jeg har fået anden f. rådgiver::::
Det får man jo kun hvis der har været fejl/mangler fra Kommunens side. Anden sejr siden fredag.
Viser bare at man ikke skal finde sig i alt.