/ Forside/ Interesser / Dyr / Katte / Spørgsmål
10  HelleBirg.. 1440
min søde kat tisser på sofaen
Fra : liller74
Vist : 925 gange
100 point
Dato : 22-01-09 13:23

hej jeg har en hunkat på ca.4mdr. hun bruger kattebakken hele dagen(næsten)både til stort og småt
men her de sidst 14dage-3uger har hun tidligt om morgen gået ind på sofaen og tisset men resten a dagen bruger hun kattebakken HVORFOR gør hun det og HVORDAN får jeg hende til at stoppe med det,og jeg har prøvet at fjene lugten fra sofaen.
jeg tager meget gerne mod nogen gode råd og på forhånd mange tak.

Accepteret svar
Fra : scootergrisen

Modtaget 60 point
Dato : 22-01-09 13:26

Den kan vel godt lide og tisse der.
Prøv og læg noget over sofaen som den ikke kan lide og ligge på måske et uldtæppe eller noget. eller sæt hynderne skråt så den ikke kan gå på dem.

Kommentar
Fra : amandaKanDu

Dato : 22-01-09 13:31

Læg et stort stykke plastik henover sofaen indtil den holder op med at tisse, og når I ikke sidder i den.
1. Den kan ikke lide lyden af knitrende plastik
2. Den risikerer at få våde fødder hvis den tisser på plastikken, og det kan den ihvertfald ikke lide

Godkendelse af svar
Fra : liller74

Dato : 22-01-09 13:34

Tak for svaret scootergrisen.men det skal være nogen store hyller når det er en 3personer og en 2personer sofa

Kommentar
Fra : akle

Dato : 22-01-09 13:56

Et uldent tæppe kan katte bestemt godt lide, så dét hjælper i hvertfald ikke i mod tisseri. Kan der lukkes en dør ind til stuen, så er dét det bedste. Killingen savner jer, derfor gør den det.
Ellers er plastik et godt råd.
Held og lykke ønskes
MVH AKLE

Kommentar
Fra : liller74

Dato : 22-01-09 14:55

jeg kan godt lukke døren til stuen men så kan jo ikk komme på kassen.medmindre jeg tager kassen med i soveværlset når vi sover sammen om natten.så både ja og nej

Kommentar
Fra : akle

Dato : 22-01-09 15:05

... det kan i vel udholde at kassen står i soveværelset, hvis den er rengjort. Det er vel værd at afprøve, contra tisseri i stuen, som er mere besværligt. - Hvad med køkken eller badeværelset? - det er muligvis også en løsning, i vert fald om natten????
MVH Akle

Kommentar
Fra : liller74

Dato : 22-01-09 17:21

jo selvføldlig og det skal gså prøves i aften

Kommentar
Fra : Kleopetra

Dato : 22-01-09 20:15

Hi hi ja det er bestemt ikke morsomt når de får den ide, men prøv at tage dens katte kasse og stil der hvor en tisser i sofaen ingen almendelige rengøring kan fjerne den lugt fra en katte næse, jeg har en lille gut der gjore det sammen og op røg kassen nu er han renlig det tog 3 dage. og sørg så for at kassen altid er pæn og ren, held og lykke.

Kommentar
Fra : liller74

Dato : 25-01-09 11:33

jeg vil takke jeg alle sammen for jeres råd og jeg prøver råden en efter en og ser hvad der virker så mange tak..mvh.liller74

Kommentar
Fra : Gigli-Chico

Dato : 11-01-10 18:12

Hej.
Det lyder lidt underligt når det er en hunkat der tisser på sofaen.
jeg kan desværre ikke sige dig hvorfor hun vælger at tisse på sofaen.
Men det lyder som om hun er blevet vant til det og derfor gør det.
ligemeget hvor meget du end vasker og skrubber vil lugten aldrig komme helt væk.
En kat en meget bedre lugtesans en vi har. så hun vil altid kunne lugte han har tisset der, plus hun nok kan huske stedet. Der er en hel masse produkter som er lavet specielt til at få urin lugte væk, dem kan du finde hos en almindelig dyrehandel ellers har de næsten lige fået et helt nyt produkt hos dyrelægen der også fjerner urin lugten. Jeg håber det kunne hjælpe lidt..
Hilsen Maria