/ Forside/ Teknologi / Hardware / Harddiske / Spørgsmål
10  tedd 4561
.....
Fra : MortenJ13
Vist : 366 gange
20 point
Dato : 21-01-09 16:51

Hej, jeg hedder Morten. jeg vil gerne have formaters min computer og jeg er kommet til af smide den cd væk er der nogen flinke mennesker der ved og man kan downloade sådan noget ned fra nettet? mit problem er : jeg kan ikk komme på msn. Og inde i en mappe der hedder programmer er jeg kommet til af slettet noget så nu kan jeg ikk spille Counter-Strike Source så derfor vil jeg gerne have formateres. det er 3-4 år siden den er blevet formateres så hjælp mig please!.:)

Kommentar
Fra : refi

Dato : 21-01-09 16:52

Citat
og jeg er kommet til af smide den cd væk

Så må du ud og købe en ny....

Kommentar
Fra : MortenJ13

Dato : 21-01-09 16:56

Det kan jeg ikk :( en af mine fars venner har selv bygget den hmm ?

Kommentar
Fra : MortenJ13

Dato : 21-01-09 16:59

kan man ikk downloade noget fra nettet med: formaterning?

Kommentar
Fra : refi

Dato : 21-01-09 17:02

Det hjælper da ikke at formatere....

Du skal vel have windows ind igen

Kommentar
Fra : amlupo

Dato : 21-01-09 17:05

Du kan vel også reinstallere de to programmer der ikke kan køre , det er vel nemmere. En sidste udvej er vel at købe nyt OS feks : http://www.mm-vision.dk/produkter/visvare.asp?varenr=78531&menu=pc

Kommentar
Fra : MortenJ13

Dato : 21-01-09 17:09

JA når man formater så sletter den jo alt og skal man jo installer windows igen

Kommentar
Fra : refi

Dato : 21-01-09 17:13

Og har du INGEN CD må du ud og KØBE en...

Kommentar
Fra : MortenJ13

Dato : 21-01-09 17:14

Hvordan? det er en speciel lavet computer

Kommentar
Fra : refi

Dato : 21-01-09 17:22

Det har da ikke noget med sagen at gøre....

Kommentar
Fra : severino

Dato : 21-01-09 17:46

Download Windows 7 Beta, så kan du få afprøvet den i samme arbejdsgang.

Kommentar
Fra : refi

Dato : 21-01-09 18:02

Kommentar
Fra : ans

Dato : 21-01-09 18:19

Citat
Det kan jeg ikk :( en af mine fars venner har selv bygget den hmm ?

Kan han så ikke hjælpe dig ??????

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 21-01-09 18:22

Uden "CD" er det en dum ide at formatere.

Kommentar
Fra : ultra2

Dato : 21-01-09 18:34

kan han ikke gå i fejlsikret genstart og bruge gendan fra tidlire

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 21-01-09 18:46

Jo - det var da et forsøg.

Kommentar
Fra : JegErHer

Dato : 21-01-09 20:54

CD'en er normalt ikke problemet, bare du har license beviset sidende på maskinen (license kode). Har du det kan du "bare" få en kopi en din nabo's CD, du må bare ikke bruge naboens license nummer da dette er ulovligt og fanges af Microsoft.

Men har du ikke en lovlig license kode må du ud at købe, for så hjælper en CD intet.

Kommentar
Fra : JegErHer

Dato : 21-01-09 20:55

ups. -> få en kopi af din nabo's CD
skulle der ha stået

Kommentar
Fra : LuffeA

Dato : 21-01-09 21:35

Man kan endnu købe XP OEM (må ikke installeres på andre), den bliver opdateret til år 2012-13 hvor Du nok alligevel skifter/har skiftet maskine og til Windows 7.

http://www.edbpriser.dk/Products/Listprices.asp?ID=462333&searchArea=&Soegeord=

639 kr.

Kommentar
Fra : JensT

Dato : 22-01-09 07:07

Start - Programmer - tilbehør - systemværktøjer - systemgendannelse
Gå tilbage til en dato før du slettede filerne...

Så skulle du være kørende igen.

Kommentar
Fra : sokoban

Dato : 22-01-09 09:07

Citat
http://warez-dk.org/showthread.php?t=2531

Kommentar
Fra : refi

Dato : 22-01-09 09:55

Citat
Gå tilbage til en dato før du slettede filerne...

Der er altså INGEN SLETTEDE filer der kommer tilbage ved systemgendannelse

Kommentar
Fra : JensT

Dato : 22-01-09 11:23

Jo da, adskillige slettede programfiler, der er registreret, gendannes..

Kommentar
Fra : refi

Dato : 22-01-09 11:38

Citat
der er registreret, gendannes

Ja i registrering - filerne har IKKE været slettet - blot ADGANGEN til dem er ændret

Hvis gendannelse slettede eller genskabte filer ville det jo være ret ubrugeligt - så ville du også miste alle de filer/programmer der er kommet til efter genskabelsen.

Kommentar
Fra : LuffeA

Dato : 22-01-09 17:06

Nedenstående er lovligt da man ikke skal bruge produktnøglen:

Lån en XP, samme version.
Læg skiven i drevet, gå ind i KØR, skriv " sfc /scannow " (mellemrumstast efter c) så kører den en scanning og genopretter defekte systemfiler.
Ikke altid at det lykkes, men et forsøg værd.

Kommentar
Fra : sokoban

Dato : 23-01-09 21:19

Citat
sfc /scannow

Skægt nok har selv en LOVLIG udgave, og den kræver licens
installeret inden 3 dage_ så lovlig eller ej, den skal man passe på med.
Sikkert fordi jeg har opdateret min, men det skulle jo
egentlig ikke have indflydelse på min lovlige LICENS.

Men bevares, han har heller ikke været her iden sidst__den klumme.

Citat
Jo da, adskillige slettede programfiler, der er registreret, gendannes..

Og hvem bruger plads til den funktion.

Men min den genstarter hverdag som den samme_ ØV
har desværre ikke jeres små problemer...

Men lad høre fra spørger