/ Forside/ Interesser / Fritid / Knallert / Spørgsmål
10  dova 3104
accelaration
Fra : minibrow
Vist : 454 gange
50 point
Dato : 21-01-09 15:57

hej.
min cpi popcorn fra 2002 vil ikke rigtig accelere den eneste tun den har har en 70 km/t forrør og ringen er pillet, men hvavd skal jeg gøre for at den vil accelere ?

Kommentar
Fra : refi

Dato : 21-01-09 16:15

Gøre den lovlig....

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 21-01-09 16:31

Den skal nok bruge lidt mere og spise (benzin), for den nuværende blanding er nok for mager.

Kommentar
Fra : minibrow

Dato : 21-01-09 16:33

da den var lov lig accelerede den heller ikke godt

Kommentar
Fra : minibrow

Dato : 21-01-09 16:34

så jeg skal dyse op eller hvad skal jeg gøre

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 21-01-09 16:36

Dysse op vil være en mulighed.

Kommentar
Fra : LuffeA

Dato : 21-01-09 21:39

Bøderne accellerer også.

Politiet planlægger at inddrage Bella Centret til opbevaring af konfiskerede potensforlængere....begge etager.

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 21-01-09 21:41

Kommentar
Fra : scootergrisen

Dato : 22-01-09 01:41

Man plejer gerne og skulle sætte nøglen i, starte motoren også dreje på håndtaget.

Hvis det er længe siden der er blevet skiftet ruller på den så prøv at skift dem, de er sikkert slidte.
Og hvad med at rense luftfilteret. Det ser ud til at være sådan et skumtype filter så du skal rense det for snavs og tørre det også dyppe det i olie og pres så det suger olien og pres det overskydende olie ud, der skal bare være lidt olie i men ikke så det er helt vådt. jeg tror nok man sagtens kan bruge motorolie.

Også det jo altid godt lige og skrue tændrøret ud og check om det ser fint og check elektrode afstand og juster hvis nødvendigt. der plejer gerne og skulle være 0,7 mm mellemrum.

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 22-01-09 09:55

scootergrisen var det ikke 0,6 mm. som jeg husker det til min knallert. Og det passede lige med tykkelsen på min højre tommelfingernegl.

Kommentar
Fra : sp4nker

Dato : 23-01-09 19:50

mener det var 0,05mm

Kommentar
Fra : scootergrisen

Dato : 24-01-09 02:36

nogen gange står der 0,7mm og andre gange 0,6-0,7mm.

0,05mm det plejer gerne og være ventilerne.

Kommentar
Fra : SimonThorsager

Dato : 14-02-09 15:19

Prøv at smide nogle lettere ruller i.
Gerne 1gram lettere end dem sidder i nu.
Det skulle gerne hjælpe.

Kommentar
Fra : Spotbot

Dato : 15-02-09 16:22

Ja lettere ruller, burde kunne gøre det, men ikke for lette..

Har du skiftet dysen efter du satte større forrør på ?

Kommentar
Fra : minibrow

Dato : 20-02-09 19:32

nej det har jeg ikke endnu, men det var min plan og jeg vile prøve det med rullerne

Kommentar
Fra : Spotbot

Dato : 21-02-09 10:47

Har du skiftet dysen efter forrøret ?!

Kommentar
Fra : Spotbot

Dato : 21-02-09 10:47

Hvis ikke, så stakkels knallert, og der er en del trækkraft at hente ved at putte 3-4 numre større dyse i

Kommentar
Fra : minibrow

Dato : 01-03-09 13:20

jeg har kun skiftet forrør ikke endet endnu

Kommentar
Fra : Spotbot

Dato : 08-03-09 12:44

Nej men så se at få skiftet den dyse, det er ikke godt for cylinder/stempel at køre med for lille dyse, normalt skal du dyse et par numre op..

Bagefter kan du så prøve dig frem med nogle lettere ruller, normalt 1g lettere

Kommentar
Fra : minibrow

Dato : 08-03-09 20:08

men hvor meget skal jeg gå op i dysen? den er 56 nu

Kommentar
Fra : Keldd

Dato : 28-03-09 11:21

Prøv nu at skifte dine ruller først, ca,0,4gr eller 0,6-0,8gr eller et helt gram mindre.
Der kan købes et sæt med en hel del forskellige ruller for 125kr.
Hvis du ikke har rodet med variatoren før, så sæt dig ordentlig ind i det, så du får sat kileremmen
rigtigt når du samler den, remmen skal være størst på den foreste variator, så du kan få variatorens 2 halvdele klemt ordentlig sammen, ellers kan du ikke få møtrikken på knastakslen ordentlig på.
http://www.letsindig.be/vario/vario.htm
http://www.youtube.com/watch?v=hyb9NyR-Sjs&NR=1
Et par link, der viser en del om at rode med variatoren.
Hilsen Keldd