/ Forside/ Interesser / Hus og have / Til- og ombygning / Spørgsmål
10  McBobo 1070
udskiftning af køkkenlåger
Fra : irenesund
Vist : 2165 gange
20 point
Dato : 21-01-09 15:09

Kan det uden ret meget besvær lade sig gøre at udskifte køkkenlåger og -skuffer fra INVITA til nogen fra IKEA?

Kommentar
Fra : Stouenberg

Dato : 21-01-09 16:08

- nej, desværre...

Kommentar
Fra : rotw

Dato : 21-01-09 16:14

det kraver at hængslerne sider samme sted og samme mål

hvis korbus er det samme

ville jeg mene det kan lade sig gøre men der skal nok lidt tilpasning til hvis hullerne ikke sidder ens mv.

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 21-01-09 16:23

Hvis lågerne er lige høje - er der chance for at beslaget kan skrues i 4 andre af de mange huller i siden, da det som regel er de samme sider der bliver brugt til selve skabet (korpus).
Men intet er sikkert før du har målt eller bedre - prøvet.

Kommentar
Fra : trimare46

Dato : 21-01-09 21:52

det kan du ikke. ikea har nogle ret specielle mål på deres skabe, og de passer absolut ikke sammen med noget andet.
det kan måske nok lade sig gøre, men det bliver så besværligt, at du vil ærgre dig over at du overhovedet forsøgte.
så er det billigere at få nye låger fra samme firma som har produceret skabene.

Kommentar
Fra : LuffeA

Dato : 21-01-09 21:57

Skulle ikke være det store problem hvis Du kan finde de samme mål.

Men køb hængsler og tilhørende monteringsplader med det samme, trods standarder i f.eks hulstørrelse på lågen ø25 eller 35 passer forskellige fabrikater ikke sammen.

Hvis Du har hængsler af en lidt ældre type der ikke "clickes" på så husk at løsne justeringsskruen (den inderste på skabssiden) før Du løsner skruen der holder hængslet fast, ellers river Du monteringspladen af.

Der er også firmaer der udskifter dele.
http://www.nygammelt.dk/
http://www.froso.dk/?gclid=COj8vKHJoJgCFUob3godvx8PmQ
http://www.celebert.dk/koekkenlaager/