/ Forside/ Teknologi / Netværk / Andet Netværk / Spørgsmål
10  dk 1610
Er D-link DIR-655 dårlig?
Fra : jlnet
Vist : 1751 gange
100 point
Dato : 20-01-09 19:50

Hej der en som kan hjælpe mig?

Er ejer af overnævnte ruter, men ikke helt tilfreds.
Specielt er det den trådløse del som er problemet. Taber hele tiden forbindelsen, er galt med de netkort som ikke understøtter den nye N protokol.

Har lige købt mig et IP-camra Axis 207W, det kan ikke engang se min D-link men alle andre netværk i nærheden. Sætter jeg min gamle Netgear ruter køre det.

Men nu var det meningen, at jeg ville have et hurtigere netværk, skal være en Gigabit router.

Skulle jeg vælge et andet mærke eller hvad gør jeg?

Mvh. Jan

Kommentar
Fra : granner01

Dato : 20-01-09 21:51

Jeg har D-link dir 655 og den fungerer med ledning og trådløs uden problemer. Er meget tilfreds med den.
Du må have fejl i opsætningen af den.

Kommentar
Fra : severino

Dato : 20-01-09 22:11

Sådan som jeg forstår dit spørgsmål, så har du et svagt signal fra din router.
Inde i routerens menu, har du en del indstillinger, som du bør sætte dig ind i.
Du vil sikkert kunne tænde og slukke, samt sætte sendestyrken via routerens software.
Sørg også for at routerens, og PC'ens antenne har så fri sigte til hinanden, for at give maximalt signal.
Du vil sikkert også have mulighed for at tilslutte og afbryde de forskellige senderformer, som måtte være i routeren. Så hvis du kun benytter 802.11G, så slå de andre fra.
Vælg at den skal sende med AUTO, så hastigheden på AP reguleres op og ned, alt efter kommunikationsforholdene hjemme hos dig.
At du oplever, hastigheden på AP går ned, er ikke ensbetydende med, at det køre langsommere, så længe at den ligger over den hastighed du har ud af huset, vil du ikke mærke forskel.

Kommentar
Fra : jlnet

Dato : 21-01-09 22:00

Er skam klar over at der er indstillings muligheder.
Problemet opstår/er der, når jeg vil bruge protokollen 802.11N

Skal lige nævne at når det kontakt! er det 100 % signal........ og afstand snakker vi 2-3 meter.

Men der er faktisk kun få muligheder

Transmission Rate: står til "auto"
Channel Width: står til "auto 20/40 MHz"

Holder jeg mig til 802.11B og 802.11G køre det nogle lunde.
Men 802.11N går jo ellers for højere hastighed og rækkevidde. men åbenbart ustabil!

Kan være at D-link er lidt ensporet, så det ikke virker med andre mærker.
Er bare lidt surt at bruge så mange penge på noget, der er så opreklameret og det så ikke virker.

Kommentar
Fra : severino

Dato : 21-01-09 22:38

I N standarden, arbejder den oppe i 5 GHz hvor imod på B og G, arbejder den kun med 2,4 GHz.
Jo h øjere frekvens, jo mere følsomt er signalet. På den korte afstand som du nævner, bør det virke
uden problemer.
Men som jeg har nævnt, så skal antennerne være placeret sådan, at der undgås skygge og refleksioner fra andre ting. Så prøv med at flytte lidt rundt med routerens antenne (hele routeren).
Hvis du har en PC der kan modtage N, så er det OK, ellers bør det undlades.
PC'en skal vælge DIT netværk som det fortrukne, og låse sig fast til dette.
Det er jo set, at hvor dette forhold er flydende, vil den koble sig op til det netværk der har det kraftigste signal, og det kunne lige så godt være naboens.

Citat
Channel Width: står til "auto 20/40 MHz"

Her er det sådan, at B og G kanalerne har en båndbredde på ca. 20 MHz og N har 40 MHz.

Så du skal angive et NAVN i routerens SSID, og det er det du skal låse din PC fast til, så du sikre dig, at det er dit eget netværk du køre på.
Måske skulle du se om der findes en opdatering af den FIRMWARE, som ligger i din router, inde på D-LINK's hjemmeside. Der kan være problemer med den medfødte software, så det skulle en opdatering gerne råde bod på.

Kommentar
Fra : severino

Dato : 21-01-09 22:41
Kommentar
Fra : severino

Dato : 21-01-09 22:45

På denne side (linket ovenover) er der en del information og opdateringer, som du sikkert vil have glæde af.
Hent hele baduljen, og læg det i en mappe, så du kan fnde det igen, evt. brænde en skive med det hele.
Efter opdatering, vil du sikkert opleve, at menuen i din router kan have ændret udseende, og have fået tilføjet nye funktioner.

Kommentar
Fra : jlnet

Dato : 22-01-09 09:32

Har skam opdateret den med sidste firmwarer på min Router.

Det eneste jeg ikke har prøvet! er at sætte den et andet sted, så det vil jeg prøve at eksperimentere med. Ku da håbe det er det som skal til.

Accepteret svar
Fra : peque

Modtaget 100 point
Dato : 22-01-09 11:42

Det er vel ikke sådanne at du har sat den til at automatisk scanne efter hvilken frekvens den skal ligge på ?? Istedet for at sætte en fast på.

jeg har nemlig haft nogenlunde samme problem, men reelt var det netop pga den automatiske scanning efter hvilke frekvenser.
PS - du skal lige huske på at du nok skal holde dig væk fra de frekvenser andre netværk bruger.

P

Kommentar
Fra : jlnet

Dato : 22-01-09 11:54

Den står til auto, har prøve at vælge en fast, men ikke mellem flere forskellige faste frekvenser.

Det er da værd at prøve at lege lidt med.

God ide

Kommentar
Fra : jlnet

Dato : 22-01-09 13:33

Efter at havde været alle kanalerne igennem, ser det ud til at jeg har fundet en der ikke er støj/fri på.
Er da dejlig at man kan lave det fra sofaen, nu man er ramt af influenzaen og så slap jeg for at bruge penge på en ny ruter.

Tak til alle.

Mvh. Jan

Kommentar
Fra : peque

Dato : 22-01-09 13:43

Jamen selv tak.

Husk at give point til den rigtige person
Men ja det er lækkert bare at kunne gå rundt!

Kommentar
Fra : jlnet

Dato : 22-01-09 13:43

Vil også lige nævne at man tydelig kan se forskel på hastigheden når man flytter på ruterne.
Så det kan vist godt svare sig at bruge lidt til på.
Ulempen er jo bare, at der er ledninger til den og jeg har noget til at køre via kabel for at have et Gigabit netværk.

Hilsen Jan

Kommentar
Fra : severino

Dato : 22-01-09 16:55

Scanne efter en frekvens ??????????????????????????????????????????

Det er sådan, når man har sat sin router op, og valgt hvilken kanal den skal køre på, og givet sin router et navn i SSID, så er det denretning det skal køre.

Når PC'en med trådløs netkort bliver sat op til at vælge en fortrukken netværk med et bestemt SSID, så vil den automatisk indstille sig til den kanal som routeren med det valgte SSID benytter.

Den indstilling med AUTO, er en automatisk regulering af hastigheden på det trådløse netværk.
Routeren vil forsøge sig med den hurtigste valgte frekvens, men vil tilpasse sig, alt efter kvaliteten at forbindelsen (styrken af signalet). - Hvis der er flere der benytter det trådløse netværk, så vil alle gå ned i hastighed, da det er den svageste forbindelse, som sætter standarden. - Det gør den for at holde forbindelsen stabil. Ved første lejlighed vil den forsøge at øge hastigheden, hvis forbindelsen bliver bedre.

Godkendelse af svar
Fra : jlnet

Dato : 22-01-09 20:42

Tak for svaret peque.