/ Forside/ Interesser / Familie & Relationer / Andet familie & relationer / Spørgsmål
10  clou 540
Inskrivning i skole/fælles FM
Fra : jlbendtsen
Vist : 623 gange
100 point
Dato : 20-01-09 19:04

Hej

hvis man har fælles forældremyndighed skal man så begge skrive under når barnet skal indskrives i skolen eller er det nok hvis den part barnet bor hos gør det?

Accepteret svar
Fra : ans

Modtaget 110 point
Dato : 20-01-09 19:10

Du kan læse reglerne her

http://www.familiestyrelsen.dk/foraeldremyndighed/spoergsmaal-og-svar-om-foraeldremyndighed/

Det ser ud til at begge forældre skal være enige.

Kommentar
Fra : ans

Dato : 20-01-09 19:13

Citat
3. Beslutninger om barnet ved fælles forældremyndighed: Kan jeg beslutte, hvor mit barn skal gå i skole, når der er fælles forældremyndighed?

Nej, skolevalg er en af de beslutninger, som forældre med fælles forældremyndighed skal være enige om. Andre typer beslutninger følger af dette skema:

Og skemaet er så i mit tidligere link.

Kommentar
Fra : jeb3

Dato : 20-01-09 19:16

Det skal i selvfølgelig begge 2, ligesom skolen skal sende papirer til jer begge vedr. barnet og indkalde begge til forældremøder

Kommentar
Fra : refi

Dato : 20-01-09 19:25

Og det er så IKKE nødvændigt hvis barnet blot skal i nærmeste kommuneskole (anvist skole)....

Godkendelse af svar
Fra : jlbendtsen

Dato : 20-02-09 14:41

Tak for svaret ans.

Kommentar
Fra : ans

Dato : 20-02-09 15:02

Selv tak .... jeg håber at I bliver enige for barnets skyld.

God weekend